چهارمحال و بختیاری ظرفیت‌های خوبی در بخش گردشگری دارد

ضرغامی گفت: چهارمحال و بختیاری از لحاظ ظرفیت‌های میراث‌فرهنگی، گردشگری و توانمندی‌های صنایع‌دستی جزو استان‌های برتر و با هویت باستانی چند هزارساله است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان چهارمحال و بختیاری، عزت‌الله ضرغامی امروز(پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت) در حاشیه بازدید از مجموعه فرهنگی تاریخی قلعه چالشتر شهرکرد تأکید کرد: چهارمحال و بختیاری از لحاظ ظرفیت‌های میراث‌فرهنگی، گردشگری و توانمندی‌های صنایع‌دستی جزو استان‌های برتر و با هویت باستانی چند هزارساله است.

وی افزود: از موقعیت‌های خوب گردشگری چهارمحال و بختیاری بازدید شد که زیرساخت‌های آن‌ها نیازمند توجه ویژه است.

ضرغامی تصریح کرد: از توان وزارتخانه و از ظرفیت سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی متولی باید برای تقویت زیرساخت‌های گردشگری چهارمحال و بختیاری بهره‌گیری شود.

وی موقعیت پل زمان‌خان شهرستان سامان و ۶۰ کیلومتر رودخانه زاینده‌رود در چهارمحال و بختیاری را راهبردی(استراتژیک) دانست و یادآور شد:‌ خدمات گردشگری باید تقویت پس از کسب رضایت دستگاه‌های اجرایی مرتبط پروژه مستقلی برای مسیر گردشگری زاینده‌رود تعریف شود.

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اظهار داشت: ابنیه تاریخی مهمی مانند مجموعه فرهنگی تاریخی قلعه چالشتر شهرکرد وحود دارد که با معماری فنی، مهندسی و ایرانی براساس هنرمندی انجام شده است.

وی تملک کامل و مرمت بناهای تاریخی مانند مجموعه فرهنگی تاریخی قلعه چالشتر شهرکرد را ضروری دانست و گفت: اعتبارات وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی افزایش قابل‌توجهی داشته است که باید از مجلس شورای اسلامی و دولت سیزدهم قدردانی کرد و امیدواریم با تحقق کامل درآمدهای دولتی بودجه اختصاص یابد.

ضرغامی چهارمحال و بختیاری در حوزه گردشگری را دارای آینده درخشان اعلام و تأکید کرد: خدمات گردشگری در برخی مناطق به‌طور کامل نیست و باید تقویت شود.

وی افزود: برای پوشش سقف موزه سنگ و اعتبار مورد نیاز به‌منظور تملک کامل مجموعه فرهنگی تاریخی قلعه چالشتر کمک می‌کنم.

کد خبر 1762511

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha