دختران جامعه اسلامی باید حضرت معصومه(س) را سرمشق زندگی قرار دهند

محمدی گفت:دختران جامعه اسلامی ایران باید حضرت معصومه (س) را سرمشق زندگی قرار دهند و خانواده ها نیز بایستی به دختران محبت کند.

بتول محمدی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کرمانشاه ضمن تبریک بمناسبت فرا رسیدن ولادت با سعادت حضرت معصومه (س) و روز دختر، گفت: یکم ذی القعده سال ۱۳۷ هجری، در خانه امام موسی کاظم (ع) دختری به نام فاطمه معصومه (س) پا به عرصه وجود نهاد و در فضایی آراسته به فضائل اخلاقی و تحت تعلیم و تربیت پدر و برادر گرامی شان امام رضا (ع) رشد کرد.

مدرس حوزه علمیه کرمانشاه افزود: بانوی پرهیزکار در مکتب اهل بیت (ع) درس کرامت و پاکدامنی آموخت و از علم و درایت سرشار شد و در ردیف زنان عالمه، محدثه و والامقام جهان اسلام قرار گرفت.

وی خاطر نشان کرد: حضرت فاطمه معصومه بانویی ولایت‌مدار و ولایت‌پذیر بود ویکی از اوصاف برجسته این بانوی بزرگوار عفت و حجاب ایشان بود که امروزه باید الگویی برای دختران و بانوان جامعه باشد.

محمدی با اشاره به اینکه  بانوان با الگو قرار دادن حضرت فاطمه معصومه (س) در ابعاد مختلف و درس گرفتن از سیره اخلاقی و علمی ایشان می‌توانند دسیسه‌های دشمنان را ناکام بگذارند، تصریح کرد: ایام دهه کرامت به‌ویژه سالروز ولادت حضرت معصومه(س) زمان مناسبی برای معرفی ایشان به‌عنوان نماد دختر مسلمان و طلیعه‌دار حجاب است و دختران ما باید آن بانوی والامقام را الگو قرار دهند.
 
مدرس حوزه علمیه کرمانشاه اظهار کرد: کریمه اهل بیت (ع) در عصر خویش از دانایان بی‌نظیر بودند و با جهادی عظیم در کنار اهداف امام موسی بن جعفر (ع) از حدود و ارزش‌های اسلامی حفاظت می‌کردند، حضرت معصومه (س) اجازه ندادند تا دشمنان پشت نقاب‌هایشان اندیشه موسی بن جعفر (ع) را برای جامعه به فراموشی بسپارند.

وی گفت: حضرت معصومه (س) در اموری همچون عفاف، حیا، حرکت اجتماعی، ایمان و امور دیگر به درجه ای از کمال رسید که توانست در دوره خود امین و مورد اعتماد امام قرار بگیرد، در زیارت نامه حضرت معصومه هم آمده است.

کد خبر 1762539

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha