دختران مظهر رحمت الهی و منشاء نزول برکات هستند

حجت الاسلام شاکری گفت: در روایات از دختران به عنوان مظهر رحمت الهی و منشا نزول برکات در زندگی یاد شده که همه این ها دلالت بر اهمیت جایگاه دختر در اسلام دارد.

حجت الاسلام محمد شاکری-امام جمعه فردوس- در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی به مناسبت فرارسیدن سالروز ولادت حضرت معصومه(س) و آغاز دهه  کرامت اظهار داشت: حضرت معصومه(س) در قالب یک دختر به تکلیف خود در آن دوران عمل کرد.

وی ادامه داد: ایشان به جهانیان نشان داد که می‌توان دختر بود ولی با رعایت عفاف و حجاب و بدون ترس و وحشت و بدون اینکه تبلیغات سوء دشمنان در او اثر بگذارد با توجه به هویت خود که برخاسته از هویت ارزشی اسلامی و تربیت صحیح خانوادگی بود چنان تاثیری در اجتماع بگذارد که صدها و هزاران مرد هم نتوانند چنان تاثیر علمی و اجتماعی که حضرت معصومه سلام الله علیها گذاشت، بگذارند بنابراین نه زن بودن مانع پیشرفتش و نه حفظ عفاف و حجاب دست و پاگیرش شد.

حجت الاسلام شاکری در مورد جایگاه دختر در اسلام گفت: دین مبارک اسلام به داشتن فرزند چه پسر و چه دختر اهمیت ویژه ای داده است تا جایی‌که یکی از فلسفه های مهم ازدواج را فرزند آوری بیان کرده و یکی از معیارهای زن خوب را فرزند آوری دانسته است.

امام جمعه فردوس ادامه داد: در روایتی از امام صادق علیه السلام این‌گونه آمده است که دختران حَسَنه هستند و پسران نعمت، برای حسنات پاداش داده می شود و از نعمت ها بازخواست می گردد و یا در روایت دیگری از دختر، به عنوان گل خوشبویی که استشمامش باعث آرامش خانواده می شود یاد شده است.

وی افزود: در روایاتی از دختر به عنوان غمخوار پدر و مادر و همدم ایشان و یا مظهر رحمت الهی و منشاء نزول برکات در زندگی یاد شده که همه این ها دلالت بر اهمیت جایگاه دختر در اسلام دارد.

حجت الاسلام شاکری با بیان اینکه از نگاه و منظر اسلام، فرزند ثمره و میوه زندگی پدر و مادر است، گفت: سعادت و خوشبختی فرزند در سعادتمندی والدین تاثیرگذار است کما اینکه شقاوت و بدبختی او نیز در بدبختی والدین تاثیرگذار است بنابراین همانگونه که میوه درخت معرف اصل درخت است، فرزند انسان نیز باید معرف پدر و مادر باشد.

امام جمعه فردوس در پایان بیان کرد: بهترین دختر برای والدین، دختری است که با اخلاق و رفتار خود معرف خانواده متدین خود باشد.

کد خبر 1762587

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha