شرکت بیش از ۷۰۰ طلبه استان فارس در دوره مجازی «امام شناسی»

حجت الاسلام اسدی گفت: دوره آموزشی «امام شناسی» ویژه ۷۶۹ نفر از روحانیون مبلغ و مبلغه و طلبه های حوزه علمیه های استان فارس در ۵ جلسه آنلاین ۶۰ دقیقه ای برگزار شد.

حجت الاسلام احسان اسدی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از فارس گفت: دوره آموزشی باموضوع امام شناسی ویژه ۷۶۹ نفر از روحانیون مبلغ و مبلغه و طلبه های حوزه علمیه های استان فارس با تدریس حجج الاسلام محمد تقی سبحانی مدیر بنیاد بین المللی امامت؛ جعفر پور و اشهد از اساتید توانمند حوزه امام شناسی در ۵ جلسه آنلاین ۶۰ دقیقه ای برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه در این دوره کاربردی از شناخت های لازم، مفید، کاربردی و تعیین کننده، «شناخت امام»، مطالبی بیان شد، افزود: در فرهنگ اسلامی و نگاه شیعی، «امامت»، تداوم خط «رسالت» است و «امام» به عنوان وصی و جانشین «پیامبر»، نقش مدیریت جامعه و هدایت مسلمانان و تربیت نفوس مؤمنان و اجرای احکام قرآن و دفاع از اسلام و تبیین خط راستین مکتب و مقابله با تحریف ها و انحراف ها و بدعت ها را بر عهده دارد.

اسدی ادامه داد: این که پس از پیامبر، چه کسی باید عهده دار «خلافت» باشد و مردم تکلیف دارند از چه کسی و با کدام شاخصه ها و اوصاف، فرمان برداری کنند، مسئله ای مهم و سرنوشت ساز است. به همین دلیل شناخت چنین کسی لازم است.

مدیر مرکز علمی کابردی حوزه علمیه فارس خاطرنشان کرد: از این رو در روایات متعدد بر ضرورت «امام شناسی» تأکید شده است. رسول خدا(ص) فرموده است: «من مات و هو لا یعرف امامه مات میتة جاهلیة هر کس بمیرد، در حالی که امام خود را نمی شناسد، به مرگ جاهلیت مرده است.»

وی اضافه کرد: بنابراین شناخت امام به عنوان یک تکلیف حتمی و نجات بخش، لازم است و آنان که امام خود را نشناسند و از امام شایسته و بر حق تبعیت نکنند، به گمراهی خواهند افتاد.

اسدی با اشاره به بحث اختلافی بین اهل سنت با تشیع درمورد خلافت و جانشینی پیامبر(ص)، عنوان کرد: اختلاف اساسی تشیع و تسنن در مساله امامت بعد از پیامبر (ص) اینست که تشیع معتقد است خلافت و امامت ازطرف خداوند انجام می گیرد ولی اهل تسنن نظر خلاف دارند و عنوان می کنند خلافت و امامت بعد از پیامبر(ص) مردمی است یعنی هر کس مردم انتخاب ‌کردند بعنوان جانشین و وصی پیامبر(ص) است.

کد خبر 1762775

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha