حضرت معصومه(س) الگوی دخترانه در ارتباط با امام زمان(عج)

عضو هیأت علمی دانشگاه با اشاره به ارتباط حضرت معصومه(س) با امام زمان خود و الگوبخشی این رفتار، گفت: وقتی من به عنوان یک دختر، امام زمان خود را بشناسم و حضور ایشان را در تمام مراحل زندگی خود باور داشته باشم و بدانم که امام زمانم ناظر اعمال من است گناه نمی‌کنم و آنچه که ایشان را ناراحت کند انجام نمی‌دهم.

معصومه شریفی، معاون تبلیغ و امور فرهنگی جامعه الزهرا (س) در گفتگو با خبرگزاری شبستان در استان قم، با تبریک ایام دهه کرامت به ابعاد شخصیتی حضرت معصومه(س) به عنوان یک الگوی تمام نما برای دختران پرداخت و گفت: حضرت معصومه(س) نه تنها الگویی کامل برای دختران جهان اسلام، بلکه تمام دختران جهان است و هرکسی که طالب آزادگی و خوبی است می تاند حضرت را الگوی خود قرار دهد.

وی با بیان اینکه حضرت معصومه(س) یک نمونه کامل الگویی برای دختران ما هستند، افزود: در طول تاریخ و از ابتدای خلقت تاکنون الگوی بانوانه بسیار داشته ایم از حضرت مریم و آسیه تا حضرت خدیجه و حضرت فاطمه و زینب(س)، که همه بانوانی تمدن ساز و جامعه ساز و الگویی تمام نما برای زنان بوده اند، اما در خصوص الگوی کامل دخترانه تنها حضرت معصومه (س) را در طول تاریخ داریم که علاوه بر دارا بودن شایستگی های این بانوان بزرگوار، دارای ویژگی های الگویی دخترانه برای همه ی دختران هستند.

این استاد حوزه و دانشگاه در ادامه با بیان اینکه حضرت معصومه(س) قبل از انقلاب نیز تاثیرات معنوی بسیاری در جامعه داشتند گفت: اما به برکت انقلاب این الگوی دخترانه شکوفا شد و نامیدن سالروز میلاد ایشان به عنوان روز دختر نشان از مقام والایی است که اسلام و نظام اسلامی ما که برگرفته از اصول و مبانی اسلامی است برای دختر قائل است.

نامیدن سالروز میلادحضرت معصومه(س)به عنوان روز دختر نشان از مقام والایی است که اسلام و نظام اسلامی ما که برگرفته از اصول و مبانی اسلامی است برای دختر قائل ا

معاون تبلیغ و امور فرهنگی جامعه الزهرا (س)  ادامه داد: مکتب تربیتی بهترین دختر دنیا که با ورودشان به قم منشا تاثیرات جهانی شدند، افتخاری برای دختران ماست تا با الگوگیری از آن حضرت، هویت دخترانه خود را به دست آورند.

وی با بیان اینکه حضرت معصومه(س) در تمام ابعاد سرآمد هستند، گفت: آنچه در بعد معنوی برای دختران ما الگوست همان شخصیت بی بدیل و والای معنوی حضرت معصومه(س) و هویت معنوی و الهی است که به وحید توجه دارد و توحید محور است؛ درواقع حالات معنوی ایشان که برگرفته از جهان بینی توحیدی حضرت معصومه(س) است.

معاون تبلیغ و امور فرهنگی جامعه الزهرا (س) با بیان اینکه حضرت معصومه(س) در عین اینکه مظهر حیا، عفاف و پوشش بودند در بعد علمی نیز الگو هستند، تصریح کرد: وقتی یاران امام کاظم(س) از راه دور برای گرفتن پاسخ سوالات شرعی خود نزد امام کاظم(ع) آمدند در حالی که حضرت در سفر بودند، حضرت معصومه(س) سوالات آنان را پاسخ می دهند.

عضو هیئت علمی دانشگاه فرهنگیان ادامه داد: این روایت نشان می دهد که ایشان با جامعه در ارتباط است و بانویی تمدن ساز، جریان ساز و تاثیرگذار در ابعاد اجتماعی، سیاسی و ... است در عین حال با تاکید بر یک اصل زنانه و دخترانه که همان عفاف و حجاب است به سوالات مراجعین پاسخ می دهند.

شریفی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به هجرت حضرت معصومه(س) به ایران که به خواست امام رضا(ع) انجام شد، گفت: ایشان نه فقط به عشق برادر بلکه در وهله اول به عشق امام زمان خود این رسالت را پذیرفت؛ این سفر یک سفر معمولی نبود و در واقع حضرت معصومه(س)  با این سفربا رعایت اصل دخترانه خود که همانا حجاب و حیا بود جریان سازی و تمدن سازی کرد.

عفاف و پوشش یک اصل هویتی است/ حضرت معصومه(س) یک الگوی تمام نما برای دختران

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه عفاف و حجاب یک اصل هویتی است، گفت: ما اگر از یک بانوی مسلمان که در یک جامعه اسلامی رشد کرده است، اصل حیا، عفت و پوشش را بگیریم دیگر چیزی برای این بانو باقی نمی ماند و امروز دشمن نیز روی همین موضوع تمرکز کرده و می خواهد این اصل هویتی و هویت دخترانه را که فطری دختران است، از آنان بگیرد.

معاون تبلیغ و امور فرهنگی جامعه الزهرا (س)  ادامه داد: دشمن با جنگ رسانه ای، ترکیبی و شناختی با استفاده از تبلیغات فضای مجازی و تحت بمباران سمی به دنبال تزلزل دربینش و اعتقادات دختران ماست و سعی می کند هر لحظه او را به خود نزدیک کند.

اگر از یک بانوی مسلمان که در یک جامعه اسلامی رشد کرده است، اصل حیا، عفت و پوشش را بگیریم دیگر چیزی برای این بانو باقی نمی ماند و امروز دشمن نیز روی همین موضوع تمرکز کرده و می خواهد این اصل هویتی و هویت دخترانه آنها که فطری دختران است،  را از آنان بگیرد.

شریفی تصریح کرد: در این شرایط تنها راه نجات برای دختران ما رفتن به دامان تربیتی اهل بیت(ع) و مکتب دخترانه حضرت معصومه(س) است که مبتنی بر جهان بینی توحیدی و ارزش های اسلامی است؛ هویت دخترانه ای که رکن و اساس آن حیا، عفت و پوشش است.

نویسنده کتاب «نگرشی به زیارتنامه حضرت معصومه(س)» با اشاره به شاخصه های یک الگوی کامل ادامه داد: شاخص و معیارباید بدون لغزش و خطا باشد و حضرت معصومه(س) شاخصی است که ۹ روایت از ۴ معصوم درباره ی ایشان نقل شده است.

استاد حوزه و دانشگاه افزود: حضرت معصومه(س) تنها بانویی است که از یک معصوم(امام رضا(ع)) برای ایشان زیارتنامه وارد شده است. ایشان مفتخر به مدال «فداها ابوها»   از سوی امام کاظم(ع) هستند آن هم در شرایطی که هنوز آثار جاهلیت وجود داشت و درواقع حضرت کاظم(ع) بعد از پیامبر اسلام با این جمله یک تابوشکنی کرده و نگاه تحقیرآمیز نسبت به دختران را در هم شکست.  

شریفی تاکید کرد: حضرت معصومه(س) در مسیر امام زمان خود حرکت کرد، به امام زمان خود یقین داشت و به ایشان عشق می ورزید و این ویژگی خاص دیگری است که می تواند الگوی دختران امروز باشد، یعنی عشق به امام زمان خود، وقتی من به عنوان یک دختر، امام زمان خود را بشناسم و حضور ایشان را در تمام مراحل زندگی خود باور داشته باشم و بدانم که امام زمانم ناظر اعمال من است پس گناه نمی کنم و آنچه که ایشان را ناراحت کند انجام نمی دهم و سعی می کنم ایشان همیشه از من راضی باشد ازجمله رعایت عفاف و حجاب چرا که لبخند رضایت امام زمان(عج) را به همراه خواهد داشت.

کد خبر 1762852

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha