اعزام حجاج گلستانی به سرزمین وحی از ۱۲ خرداد آغاز می شود

میرقاسم پور گفت: اعزام پنج هزار و ۱۱۸ زائر گلستانی به حج تمتع از (۱۲ تا ۲۰ خرداد) از طریق فرودگاه بین المللی گرگان انجام می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان گلستان، سیدعلی میرقاسم پور امروز (شنبه ۲۲ اردیبهشت) در همایش متمرکز زائران حج تمتع ۱۴۰۳ استان گلستان (مرکز و غرب استان) در مصلی وحدت گرگان گفت: سفر به سرزمین وحی، فرصتی است که خدواند در اختیار بندگان برگزیده خود قرار داده است.

مدیر حج و زیارت گلستان افزود: باید از این فرصت به وجود آمده نهایت استفاده را کرد چرا که شاید دیگر هیچ گاه فرصتی برای حضور در این سرزمین مقدس را نداشته باشیم.

وی ادامه داد: این همایش با هدف آمادگی زائران با مناسک حج تمتع و آشنایی آنها با قوانین فرودگاهی، مرزبانی و کشور میزبان برگزار شده است.

میرقاسم پور با بیان اینکه امسال پنج هزار و ۱۱۸ زائر در قالب ۳۹ کاروان به حج تمتع اعزام می شوند، افزود: اعزام زائران گلستانی بیت الله الحرام از (۱۲ تا ۲۰ خرداد) از طریق فرودگاه بین المللی گرگان انجام می‌شود.

وی ادامه داد: تمام زائران گلستانی مدینه بعد هستند و از طریق ناوگان هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران به مقصد جده اعزام می‌شوند.

مدیر حج و زیارت گلستان گفت: تعداد زائران حج تمتع گلستان نسبت به سال قبل ۷۵ درصد افزایش یافته است.

وی، جوان‌ترین زائر گلستانی اعزام به حج تمتع را با ۱۶ سال سن از شهرستان آق قلا و مسن‌ترین زائر با ۱۰۳ سال سن از شهرستان گنبدکاووس اعلام کرد.

حجت الاسلام علی اصحابی، مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در حج و زیارت گلستان نیز گفت: این همایش به منظور آموزش زائرین بیت الله الحرام برگزار شده است تا در زمان حضور در سرزمین وحی از آگاهی لازم برخوردار باشند.

سرهنگ رومرودی، فرمانده پلیس فرودگاه گلستان نیز در این همایش در خصوص مسائل امنیتی و مقررات فرودگاهی مطالبی را به زائران استان ارائه کرد.

در پایان این مراسم از سه پیشکسوت حج تمتع استان تجلیل و سپس احکام و مناسک حج توسط حجت الاسلام والمسلمین داروئی به صورت عملی اجرا شد.

کد خبر 1762905

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha