دهه کرامت فرصتی برای بازنشر منش سیاسی امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) است

حجت‌الاسلام الهی‌نژاد با بیان‌اینکه دهه کرامت فرصتی برای بازنشر منش سیاسی امام رضا و حضرت معصومه برای صیانت از روش درست حکومت‌داری، امری لازم است، گفت: سیره و سبک زندگی حضرت معصومه(س) و امام رضا(ع) در بعد فردی، اجتماعی و سیاسی برای جامعه ایرانی اسلامی الگو است.

حجت الاسلام عبدالواحد الهی‌نژاد، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خرم‌آباد، با تبریک و گرامیداشت دهه کرامت اظهارداشت: مهاجرت اجباری امام رضا(ع) به ایران و به‌دنبال آن هجرت خواهرش حضرت معصومه(س) از مدینه به قم، باعث شد که ایران در مسیر تحول فکری و عقیدتی بزرگی قرار گیرد و به بالندگی و رشد چشم‌گیری دست پیدا کند.

موسس حوزه های علمیه خواهران دورود، الشتر و ازنا افزود: حضور امام رضا(ع) و  حضرت معصومه(س) و دیگر امام‌زادگانی همچون شاهچراغ، ملت ایران را در مسیر تحول عظیمی از سبک و روش زندگی قرار داد که نقطه بر جسته آن زندگی عالمانه و در پرتو معارف نورانی اهل بیت(ع) است.

وی ادامه‌داد: هم روش فردی، عبادات و اعمال فردی آن بزرگواران الگوی مجسمی شد برای ایرانیان که به دستورات دین عمل کنند و هم روش اجتماعی و سیاسی آنان الگویی برای جامعه ایرانی اسلامی شد که در راس رفتارهای سیاسی حضرت معصومه(س) و امام رضا(ع) می توان به ظلم‌ستیزی و عدم سازس با حاکمان طاعوتی و فاسد اشاره کرد و شهادت امام رضا(ع) و دیگر امامزادگان نیز نتیجه همین روش مبارزاتی ستیز با ظلم بوده‌است.

حجت‌الاسلام الهی نژاد بیان‌کرد: ملت ایران با اقتدای به آن بزرگواران، ملتی ظلم‌ستیز و سازش ناپذیر در مقابل مستکبرین است و عزت بین‌المللی ایران نیز در سایه عمل به روش اهل بیت(ع) در مقابله با ستمگران است.

وی بیان‌کرد: از آثار روش سیاسی ظلم ستیزی، تلاش برای استقلال و پیشرفت و رسیدن به خود اتکایی به جای تکیه بر بیگانگان است.

حجت الاسلام الهی‌نژاد عنوان‌کرد: شاخص برجسته روش سیاسی امام رضا(ع) عقلانیت و اقتدار در مبارزه و نفی کرنش در مقابل دشمنان است.

دبیر مجمع طلاب و روحانیون دورودی مقیم قم با بیان‌اینکه دهه کرامت بازنشر منش سیاسی حضرت رضا(ع) و حضرت معصومه(س) برای صیانت از روش درست حکومت داری، امری لازم است، عنوان‌داشت:
از برکات دهه کرامت این است که روز میلاد دختر موسی بن جعفر، روز دختر نام‌گذاری شده و به همین جهت جامعه اسلامی و مربیان، متولیان هدایت و تربیت جامعه، لازم است برای حفظ دختران از آسیب های اجتماعی، اقدامات کارشناسی و دلسوزانه مناسبی را انجام دهند.

وی با اشاره به اینکه آنچه مسلم است فضای مجازی در آسیب به فکر و رفتار دختران تاثیر داشته است، گفت: لذا می بایست پدران و مادران، مربیان و مبلغان و مسئولین آموزشی تربیتی نقش تهاجمی علیه آسیب‌های اجتماعی داشته باشند، در این شبیخون فرهنگی باید مدام تهاجمی عمل کرد و کارهای فرهنگی تبلیغی مخرب دشمنان را به شدت مورد تهاجم قرار داد.

حجت الاسلام الهی‌نژاد با اشاره به اینکه دشمن تلاش می‌کند با فاسد کردن خانواده و بخصوص بانوان مانع پیشرفت و عزت جامعه اسلامی شود، گفت: روشنگری و بصیرت افزایی برای مقابله با این جنگ تبلیغاتی تخریبی دشمن ضرورتی انکار ناپذیرست.

دهه کرامت بهترین فرصت برای روشنگری نسل جوان و آگاه سازی آنها نسبت به خطر دشمن است

موسس حوزه‌های علمیه خواهران دورود، الشتر و ازنا با بیان‌اینکه دهه کرامت بهترین فرصت برای روشنگری نسل جوان و آگاه‌سازی آنها نسبت به خطر دشمن است، گفت: همچنین دهه کرامت فرصتی برای بازگویی و نشر روش و منش معصومین، برای حفظ و تقویت هویت دینی، ملی و انقلابی جامعه است.

حجت الاسلام الهی‌نژاد در ادامه در رابطه با  اظهارداشت: الگوی سوم زن مسلمان ایرانی یعنی اینکه زن علاوه بر انجام مسئولیت مهم همسرداری و بچه داری از رسالت و مسئولیت اجتماعی غافل نشود و در حدی که آسیبی به کانون خانواده وارد نشود در عرصه اجتماع حضور یافته و نقش آفرینی نماید.

وی بیان‌کرد: به برکت نظام جمهوری اسلامی شرایط جمع بین وظایف فردی و اجتماعی برای بانوان فراهم است لکن باید از افراط و تفریط در این زمینه پرهیز شود.

حجت الاسلام الهی‌نژاد خاطرنشان‌کرد: از توفیقات نظام جمهوری اسلامی نقش آفرینی زنان در عرصه های گوناگون و کسب مقام برتر  و دست یابی به تخصص های مورد نیاز جامعه بخصوص تخصص های مورد نیاز بانوان است و زمینه ارائه خدمات اجتماعی به بانوان توسط خودشان در موارد مورد نیاز فراهم است.

وی با اشاره به اینکه به برکت اسلام و حکومت اسلامی زمینه رشد بانوان در زمینه های گوناگون فراهم است، گفت: زن عصر انقلاب اسلامی هم توفیق تحکیم خانواده را دارد و هم نقش آفرینی در جامعه را و مهم این است که اولا زنان جامعه اسلامی باید اولویت اول را همسرداری و فرزنداری بدانند و اولویت دوم پذیرش مسئولیت‌های اجتماعی است.

خانواده اولویت اول بانوان باشد

حجت الاسلام الهی‌نژاد بیان‌کرد: در پذیرش مسئولیت‌های اجتماعی نیز نباید زیاده‌روی شود و به کانون خانواده آسیب زده شود، از طرفی نیز دستگاه های حاکمیتی باید از جهت متعدد خدمات و حمایت‌های لازم را از زنان اشتغال به کار به عمل آورند که برای انجام مسئولیت اجتماعی مجبور به آسیب زدن به خانواده نشوند.

دبیر مجمع طلاب و روحانیون دورودی مقیم قم با اشاره به اینکه یکی از برداشت های نادرست در بین برخی بانوان این است که بخاطر مغایرت بین مسئولیت اجتماعی و کسب تخصص و همسرداری و خانه داری، ازدواج را به تأخیر می اندازند و متاسفانه این فهم نادرست باعث تجرد بسیاری از جوانان مملکت شده است، اظهارکرد: در حالی‌که ازدواج و تشکیل زندگی مشترک هیچ مزاحمت و مغایریت با تحصیل و کسب تخصص و فعالیت اجتماعی ندارد فقط برنامه ریزی مبتنی بر عقلانیت لازم دارد.

کد خبر 1762915

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha