راه‌اندازی کمپین انتخاباتی مقابله با سیاستمداران حامی اسرائیل در انگلیس

کمپینی با هدف متقاعد کردن مسلمانان و دیگران به عدم رای دادن به نامزدهای حزب محافظه کار یا حزب کارگر که از تهاجم اسرائیل به غزه حمایت می کنند در انگلیس راه اندازی شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از « nation.cymru»، کمپینی با هدف متقاعد کردن مسلمانان و دیگران به عدم رای دادن به نامزدهای حزب محافظه کار یا حزب کارگر که از تهاجم اسرائیل به غزه حمایت می کنند در انگلیس راه اندازی شده است.

این کمپین از نامزدها می خواهد تا از سیاست هایی از جمله آزادی برای فلسطین، پایان دادن به اسلام هراسی و تبعیض در بخش مراقبت های بهداشتی، آموزشی، رسانه ها، اشتغال، عدالت و سیستم های سیاسی، مسکن و بازسازی اقتصادی حمایت کنند.

«عبدالعظیم احمد»، دبیرکل شورای مسلمانان ولز گفت: هر کسی که دارای وجدان باشد، چه مسلمان و چه غیر مسلمان، از حمله اخیر اسرائیل به غزه ناراحت و نگران است؛ حمله ای که تا امروز ادامه دارد.

وی افزود: دفاعی که برخی از سیاستمداران از اقدامات اسرائیل ارائه کرده اند و بی میلی به درخواست برای آتش بس نیز وحشتناک است.

احمد تصریح کرد که گروه‌های اصلی مسلمانان در سراسر بریتانیا از این کمپین حمایت می‌کنند و شورای مسلمانان ولز یکی از آنهاست.

«سمیه احمد» از اعضای این کمپین در ولز گفت: زمان آن فرا رسیده است که برای بیرون راندن نمایندگان نسل‌کشی و نمایندگانی که از نظر اخلاقی مورد اعماد نیستند، متحد شویم.

وی این سوال را مطرح کرد که چرا بودجه‌های دولتی در مورد بخش بهداشت، آموزش و سایر خدمات عمومی کم است اما برای حمایت از حمله نسل‌کشی اسرائیل علیه جمعیت فلسطین، کافی است؟

احمد گفت: این فراخوانی برای همه گروه‌ها برای بسیج و بازپس گیری دموکراسی و آزادی‌هایمان است.

این کمپین در ولز جنوبی به دلیل نارضایتی از نحوه واکنش بسیاری از سیاستمداران به جنایات غزه و احساس اینکه رای مسلمانان بدیهی تلقی می‌شود به وجود آمد که حمایت بسیاری از غیرمسلمانان را نیز جلب کرده است و از هدف خود حمایت می‌کند.

«سمیه احمد» گفت: این کمپین برای انتخاب سیاستمدارانی که از عدالت جهانی، خدمات عمومی درجه یک و پایان دادن به فقر و نژادپرستی در بریتانیا حمایت می کنند.

بسیاری از سازمان‌های درگیر در اعتراضات اخیر شهری که خواستار آتش‌بس در غزه هستند از جمله از جمله ائتلاف جنگ را متوقف کنید، کمپین همبستگی فلسطین، ایستادگی برای فلسطین و زندگی سیاه‌پوستان مهم است نیز از این رویداد حمایت می‌کنند.

کد خبر 1762961

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha