رشد ۳۲ درصدی ارائه آموزش های مهارتی در دولت سیزدهم

عظیمی با اشاره به رشد ۳۲ درصدی ارائه آموزش های مهارتی در دولت سیزدهم، گفت: در این مدت چهار میلیون و ۶۹۹ هزار نفر دوره آموزش مهارتی ارائه شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان گلستان، مهرداد عظیمی بعدازظهر امروز (یکشنبه ۲۳ اردیبهشت) در نشست خبری با اصحاب رسانه گلستان گفت: یکی از ماموریت های اصلی سازمان آموزش فنی و حرفه ای ارائه آموزش های مهارتی است.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان آموزش فنی‌وحرفه‌ای با اشاره به رشد ۳۲ درصدی ارائه آموزش های مهارتی در دولت سیزدهم، افزود: در این مدت چهار میلیون و ۶۹۹ هزار نفر دوره آموزش مهارتی ارائه شد.

وی ادامه داد: در حوزه ماموریتی یک وظیفه مهم دیگر هم داریم که به عنوان سنجش صلاحیت حرفه ای که خیلی مهم است به خصوص در حوزه کمک به مشاغل و بنگاه های اقتصادی، صنعتی و مجموعه اداری کشور که مجموعه نیروی انسانی خودشان را متناسب با استانداردهای جهانی بسنجند.

عظیمی ادامه داد: در این بخش بیش از چهار میلیون نفر نسبت به مدت مشابه حدود ۴۲ درصد رشد داشته است.

وی با بیان اینکه یکی از موضوعاتی که باید مورد توجه قرار گیرد مسائل اصلی کشور است، گفت: واگذاری امور به مردم بسیار مهم است و ماموریت های ذاتی مردم را به کشور بسپاریم که در این بخش عملکرد سازمان منحصر به فرد است.

رئیس سازمان آموزش فنی‌وحرفه‌ای اظهارداشت: در حال حاضر ۲۳ هزار آموزشگاه فعال در کشور وجود دارد و بیش از ۶۰ درصد آموزش های سازمان توسط مردم و بخش خصوصی انجام می شود.

وی با اشاره به وجود ۶۵۷ مرکز دولتی در کشور، افزود: در دل این مراکز بیش از چهار هزار و ۸۰۰ کارگاه آموزشی وجود دارد.

عظیمی گفت: در بخش دولتی بیش از چهار هزار و ۸۰۰ مربی و در بخش خصوصی ۳۵ هزار مربی فعالیت می کنند.

وی خاطرنشان کرد: همانند یکی از کشورهای پیشرو در حوزه مهارتی، یکی از راهبردها را توسعه مراکز آموزشی جوار کارگاهی تعریف کرده ایم و کارگاه های آموزشی در کنار بنگاه های اقتصادی و صنعتی کشور ایجاد می شود.

رئیس سازمان آموزش فنی‌وحرفه‌ای با بیان اینکه در حال حاضر در این بخش چهار هزار و ۱۶۲ مرکز آموزشی جوار کارگاهی وجود دارد، گفت: امسال که مقام معظم رهبری شعار «جهش تولید با مشارکت مردم» را نامگذاری کردند ما توان ارائه سرویس و خدمات آموزشی و مهارتی در همه بخش ها را داریم.

وی ادامه داد: شعار سال یک پیوست کارشناسی دارد و یک موضوع مهم است که مقام معظم رهبری در کنار سایر موضوعات مهم کشور به آن سمت هدایت می کنند.

عظیمی با اشاره به تصویب اساسنامه سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، گفت: این اساسنامه شامل بندهای مختلف از رتبه بندی معلمان تا ساعات کار آموزشی و بحث های خدماتی به مردم و غیره می شود.

وی با بیان اینکه یکی از حوزه های آسیب پذیر جامعه، حوزه کارگران ساختمانی است، افزود: بر اساس یکی از بندهای این اساسنامه تمام بخش های مختلف کشور مکلف هستند از نیم درهزار از اعتبارات عمرانی یا تملک دارایی خود را برای پروژه های عمرانی صرف آموزش مهارت نیروهای همان پروژه کنند.

کد خبر 1763071

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha