جشن ویژه کانون‌های خدمت رضوی منطقه ۱۴ برای دختران نونهال

خادمیاران و یاوران رضوی منطقه ۱۴ به مناسبت دهه کرامت میزبان دختران مقطع ابتدایی در اولین جشن از سری جشن‌های باشکوه دختران نور بودند.

خبرگزاری شبستان، گروه دین و اندیشه،کانون‌های خدمت رضوی منطقه دارالمومنین با همکاری معاونت پرورشی آموزش و پرورش این منطقه دومین جشن بزرگ‌ دختران نور را برگزار کردند.

در این محفل مفرح، که در سالن کوثر آموزش و پرورش منطقه ۱۴ برگزار شد، ۳۰۰ نفر از دختران دانش‌آموز دوره متوسطه اول حضور یافتند و از ویژه‌برنامه‌های این مراسم بهره بردند.

این گردهمایی پرشور دختران نوجوان در فضایی پرنشاط همراه با ارائه برنامه‌هایی نظیر اجرای گروه سرود سدرةالمنتهی، سخنرانی، مسابقه و اجرای آیین پرچم‌گردانی برگزار شد و حضور خادمیاران رضوی در معیت پرچم متبرک بارگاه ملکوتی حضرت ثامن‌الحجج به فضای مراسم معنویت و نورانیت ویژه‌ای بخشید و دل‌های حاضران را روانه صحن و سرای حضرت رضا(ع) کرد.

پایان‌بخش این‌ مراسم پذیرایی از میهمانان نوجوان و بدرقه آن‌ها با اهدای گل بود.

گفتنی است سلسله جشن‌های دختران نور با مرکزیت کانون بانوان و خانواده منطقه دارالمومنین و هم‌افزایی سایر کانون‌های خدمت رضوی این منطقه برگزار می‌شود.

طنین صلوات خاصه امام رضا علیه السلام درنخستین اجلاسیه شهدای کارکنان دولت استان تهران

نخستین اجلاسیه شهدای کارکنان دولت استان تهران، مزین به پرچم متبرک آستان قدس رضوی درشهرستان شهریاربرگزارشد.

 نخستین اجلاسیه شهدای کارکنان دولت استان تهران درسال ۱۴۰۳ و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدشاخص شهرستان شهریار جهادگرشهیدسردارحاج حسن مداحی با حضور دکترمحسن منصوری معاون اجرایی رئیس جمهور، اقشارمختلف مردم، خانوادهای معظم شهدا و ایثارگران، مقامات شهری، محلی و خادمیاران رضوی در مصلای بزرگ شهریاربا سخنرانی حجت الاسلام شیخ علی سعیدیان و با نوای مداح اهل بیت (ع) حاج حسین هوشیاربرگزارشد.

نواختن سرود ملی جمهوری اسلامی ایران توسط گروه موزیک، اجرای گروه سرود، تجلیل و تکریم از خانواده شهید حاج حسن مداحی شهید شاخص کارکنان دولت شهرستان شهریار، برپایی چایخانه حضرت رضا(ع) از ویژه برنامه های این مراسم معنوی و شهدائی بود.

خادمیاران رضوی در منطقه نوزده به عیادت بیمار شتافتند

در اقدامی خداپسندانه، خادمیاران رضوی در جریان حضور خود در نقاط و محلات مختلف منطقه نوزده در معیت پرچم متبرک امام رضا (ع) در دهه مبارک کرامت، به عیادت یکی از بیماران این منطقه شتافتند. این اقدام پس از آن صورت گرفت که خانواده این بیمار با  حضور در جمع خادمیاران، از ایشان درخواست کردند تا با پرچم امام رضا (ع) به منزل آنها رفته و از پدر بیمارشان عیادت کنند.

به گفته عبدالله آبی پور مسئول کانون ایثار و شهادت خدمت رضوی منطقه نوزده تهران ، خادمیاران رضوی با استقبال از این درخواست، با حضور در منزل این بیمار، ضمن عیادت از وی، برای سلامتی و شفای او دعا کردند و فضایی معنوی و روحانی در منزل این بیمار ایجاد کردند . در این دیدار جمعی از خادمیاران از جمله مسئولین کانون های تعلیم و تربیت و کتابخوانی منطقه حضور داشتند .

وی افزود :حضور خادمیاران رضوی با پرچم امام رضا (ع) در منزل این بیمار، موجب دلگرمی و امیدواری وی و خانواده‌اش شد و لبخند شادی و رضایت را بر لبان بیمار و خانواده‌اش نقش بست و بار دیگر ارادت و عشق مردم به خاندان عصمت و طهارت (ع) را به نمایش گذاشت.

آبی پور در پایان یادآور شد : این اقدام خداپسندانه، نمونه‌ای از فعالیت‌های خادمیاران رضوی در راستای ترویج فرهنگ ارادت به اهل بیت (ع) و یاری رساندن به بیماران و نیازمندان است.

ابراز ارادت به محضر حضرت رضا(ع) با ارائه مشاوره حقوقی

خادمیار کانون حقوقی منطقه ۱۴ همزمان با دهه کرامت رضوی به شهروندان مشاوره‌های حقوقی و قضایی ارائه داد.

روح‌الله نجف‌نیا خادمیار کانون حقوقی و وکیل پایه یک دادگستری با حضور در ایستگاه مترو و خدمت به دلدادگان امام رئوف(ع) به محضر حضرت ثامن‌الائمه ابراز ارادت کرد.

خادمیار کانون حقوقی پیرامون موضوعات گوناگونی از جمله اختلاف خانوادگی، ملکی، ارث، موجر و مستاجر به مراجعان خود راهنمایی و مشاوره ارائه داد.

در این خدمت ارزنده، که در ده ایستگاه منتخب برگزار می‌شود، مردم می‌توانند از مشاوره‌های حقوقی و قضایی رایگان بهره‌مند شوند و مسائل و پرسش‌های حقوقی خود را با مشاوران‌ ارشد قضایی مطرح کنند.

شایان ذکر است طرح منادیان عدالت با مشارکت کانون خدمت رضوی استان تهران، بسیج حقوقدانان و شرکت بهره‌برداری مترو با هدف بهره‌گیری عموم مردم از خدمات مشاوره‌ای در زمینه حقوقی و قضایی به اجرا درآمده و وکلا و مشاوران ارشد حقوقی در طول دهه کرامت آماده خدمت‌رسانی به شیفتگان حضرت رضا(ع) هستند.

اهتزاز پرچم امام رضا ع در منطقه ۱۰ تهران

 همه ساله در دهه‌ی کرامت  ، بوستان شهید غنی‌پور ، شاهد اهتزاز پرچم مقدس رضوی است که با مشارکت شهرداری منطقه ۱۰ تهران و خادمیاران و یاوران رضوی آستان مقدس حرم رضوی و آهاد مردم منطقه ، انجام می‌شود.

مراسم از ساعت ۱۷ روز بیست و دوم اردیبهشت با قرائت آیاتی چند از کلام‌الله مجید آغاز و با پخش سرود جمهوری اسلامی ایران ادامه پیدا کرد ، گروه سرود نونهالان خادمیاران رضوی (ع) ، با اجرای سرودهای شادی‌بخش ، روح تازه‌ای به برنامه دمیدند.

سپس مداحان اهل بیت علیهم‌السلام به ذکر فضایل حضرت امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) پرداختند و همراه با مولودی خوانی ، پرچم ۳۰ متری حضرت رضا (ع) تا ارتفاع ۸۰ متری افراشته شد .

در ادامه مراسم ، میثم جعفری دبیر کانون های خدمت رضوی منطقه ۱۰ تهران گفت : در همین ایام دهه کرامت ، در سال گذشته بود که قول تامین ساختمان برای استقرار کانون خادمیاران رضوی منطقه ۱۰ تهران را داده بودیم و طی یکسال گذشته نسبت به تامین و بازسازی آن خیلی از عزیزان همکاری و همدلی کردند تا کار به انجام برسد .

 وی ادامه داد و ضمن ابراز قدردانی از همه افرادی که در این کار سهیم بودند ، یادآور شد که کار بازسازی این بنا پایان یافته و بزودی طی مراسمی افتتاح خواهد شد.

بیست و دوم اردیبهشت مناسبت دیگری هم داشت ، مصادف بود با چهلمین سالگرد تدفین دو تن از شهدای دفاع مقدس بنام‌های سیدحسن سیدمحمدی و حاج حسن ابراهیمی در بوستان شهید غنی پور ، به همین مناسبت ، مراسم یادبود و تجلیل چند تن از اعضای خانواده شهدا هم در مزار پاک این دو شهید برگزار شد .

در پایان با مداحی ذاکر اهل بیت، آقای براهیم، پرچم‌گردانی پرچم آستان مقدس رضوی در بین مردم منطقه انجام گرفت و با شربت و شیرینی از حضار پذیرایی شد.

جشن ویژه کانون‌های خدمت رضوی منطقه ۱۴ برای دختران نونهال

خادمیاران و یاوران رضوی منطقه ۱۴ به مناسبت میلاد باسعادت حضرت فاطمه معصومه(س) میزبان دختران مقطع ابتدایی در اولین جشن از سری جشن‌های باشکوه دختران نور بودند.

 کانون‌های خدمت رضوی منطقه ۱۴ با مشارکت معاونت پرورشی آموزش و پرورش این منطقه اقدام به برگزاری جشن ویژه دختران مقاطع ابتدایی و متوسطه کردند.

شنبه ۲۲ اردیبهشت، هم‌زمان با دومین‌ روز از ایام‌ دهه کرامت، گردهمایی نونهالان دختر مقطع ابتدایی منطقه دارالمومنین تهران از ساعت ۹ تا ۱۱ برگزار شد که نخستین جشن از جشن‌های سه‌گانه کانون‌های خدمت رضوی برای دختران دانش‌آموز بود.

از برنامه‌های این جشن، که با محوریت کانون بانوان و خانواده و مشارکت سایر کانون‌ها بود، به آیتم‌های جذاب و مفرحی از قبیل اجرای سرود، سخنرانی، مسابقه، اهدای جایزه به افراد دارای نام مبارک معصومه و اجرای آیین پرچم‌گردانی می‌توان‌ اشاره کرد که حضور خادمیاران در معیت پرچم متبرک بارگاه ملکوتی امام‌ هشتم این محفل نورانی را معطر و به نام امام رئوف مزین کرد و موجب شادی و شعف دوچندان دختران حاضر در برنامه شد.

در پایان این مراسم خادمیاران ضمن پذیرایی از میهمانان حضرت رضا(ع)؛ با اهدای گل آن‌ها را بدرقه کردند.

آغاز جشن‌های دهه کرامت در مجتمع خدمات رضوی در معیت پرچم‌ بارگاه ثامن‌الائمه

در دومین روز از دهه مبارک‌ کرامت خادمیاران‌ کانون‌های خدمت رضوی منطقه دارالمومنین ضمن برپایی میزهای خدمت در پیاده‌راه امیرکبیر میزبان محبان‌ امام رئوف(ع) بودند.

سفیران حضرت رضا(ع) در منطقه ۱۴ با حضور در پیاده‌راه امیرکبیر برنامه‌های متنوعی را در فضایی نورانی و مزین به یاد کریمه اهل بیت(س) و حضرت شمس‌الشموس(ع) به مخاطبان و حاضران ارائه کردند.

در این ویژه‌برنامه، که به مدت ۵ شب از ۲۲ تا ۲۶ اردیبهشت برگزار می‌شود، ۱۴ کانون با برپایی غرفه به ارائه خدمات تخصصی به حاضران در مجتمع خدمات رضوی می‌پردازند.

مجتمع خدمات رضوی مجموعه‌ای تجمیعی شامل غرفه‌های کانون‌های تخصصی و ارائه میزهای خدمت، چایخانه حضرت رضا(ع)، رادیو کرامت و اجرای برنامه‌های شاد و متنوع برای عموم مردم است که تلاش کرده ضمن ارائه خدمات گوناگون، برنامه‌های مفرحی را در فضایی معطر به یاد و نام حضرت ثامن الحجج برای دلدادگان‌ امام‌ مهربانی‌ها اجرا کند.

شایان ذکر است این مجموعه اولین روز از فعالیت خود را از ساعت ۱۷ با قرائت کلام الله مجید آغاز و با سخنرانی، خاطره گویی، مولودی‌خوانی و اجرای سرود توسط نونهالان و نوجوانان گروه سدرة‌المنتهی ادامه داد و با اجرای آیین پرچم‌گردانی، هم‌خوانی صلوات خاصه حضرت رضا(ع)، برپایی نماز جماعت مغرب و عشا و پذیرایی از حاضران به پایان رساند.

نسیم بهشت در گلستان علم و معرفت

در راستای برنامه‌های دهه کرامت، کانون بانوان و خانواده کانون خدمت رضوی منطقه نوزده تهران، با حضور در دو واحد آموزشی دبیرستان حضرت زینب کبری (س) و دبستان شهید اندرزگو، فضایی عطرآگین از معنویت و شور و اشتیاق به ساحت مقدس امام رضا (ع) را در بین دانش‌آموزان و کادر آموزشی این مدارس رقم زد.

 ابوالفضل زاده مسئول کانون بانوان و خانواده در کانون خدمت رضوی منطقه نوزده تهران ، این برنامه با پرچم‌گردانی پرچم متبرک امام رضا (ع) آغاز و در ادامه با پخش صلوات خاصه و شعر و سرود امام رضایی، حال و هوایی روحانی به مدارس بخشید.

وی در ادامه افزود :حضور خادمین رضوی و توزیع تبرکات رضوی ، بر شور و شعف این برنامه افزود و اشک شوق و ارادت را در چشمان دانش‌آموزان و کادر آموزشی حاضر در این مراسم جاری ساخت.

ابوالفضل زاده در پایان گفت : این اقدام ارزشمند، در راستای ترویج فرهنگ رضوی و گسترش عشق و ارادت به ائمه اطهار (ع) در بین دختران دانش آموز  صورت گرفت و بی شک در تقویت بنیان‌های اعتقادی و هویت دینی این عزیزان نقش بسزایی خواهد داشت.

حضور متفاوت خادمیاران کانون خدمت رضوی منطقه نوزده تهران در مراسم اهتزاز بزرگترین پرچم رضوی

در مراسم اهتزاز بزرگترین پرچم رضوی که همزمان با آغاز دهه کرامت و ولادت حضرت معصومه (س) در منطقه فرهنگی و گردشگری عباس آباد تهران برگزار شد، خادمیاران کانون خدمت رضوی منطقه نوزده تهران حضور متفاوتی داشتند.

خادمیاران کانون خدمت رضوی منطقه نوزده تهران با حمل پرچمی که بر روی آن عکس جمعی از فرماندهان شهید نقش بسته بود و جمله "با این ستاره ها می توان راه را پیدا کرد" با خط درشت بر آن نوشته شده بود، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، ارادت خود را به امام رضا (ع) و خاندان اهل بیت (ع) نشان دادند.

عبدالله آبی پور مسئول کانون ایثار و شهادت خدمت رضوی منطقه نوزده تهران گفت : حضور پرچم شهدا در کنار پرچم سبز رضوی، نشان از پیوند ناگسستنی بین این دو پرچم داشت و گویی شهدا نیز در این مراسم حضور داشتند و نظاره‌گر عشق و ارادت مردم به امام رضا (ع) بودند.

وی افزود : حضور خادمیاران کانون خدمت رضوی منطقه نوزده تهران با این پرچم ابتکاری، جلوه ای خاص به این مراسم معنوی بخشید و مورد استقبال حاضرین قرار گرفت و یاد و خاطره شهدا را در دل حاضران زنده کرد. این حضور، تجلی ارادت خادمیاران رضوی به امام رضا (ع) و شهدا بود.

دلجویی خادمیاران کانون زیارت از دختران بی‌حامی

سفیران امام مهربانی در منطقه ۱۴ در زادروز باسعادت کریمه اهل بیت با تعدادی از دختران بی‌سرپرست و بدسرپرست دیدار کردند.

 خادمیاران و یاوران رضوی کانون زیارت همزمان با میلاد حضرت فاطمه معصومه(س) عملی را برتر از دلجویی از دختران بی.سرپرست نداستند و با حضور خود در مرکز یاس کسا به دختران این مرکز هدایای متبرک‌ رضوی تقدیم‌ کردند.

در این فضای صمیمی و متبرک به ذکر علی ابن‌ موسی الرضا(ع) خادمیاران ضمن آشنایی با این‌ مرکز خیریه پیرامون کرامات و عنایت امام رئوف(ع) گفت‌وگو کردند.

گفتنی است، لیلا نادم خادمیار کانون‌ زیارت منطقه ۱۴ پس از آشنایی با عملکرد و فضای بهزیستی؛ با اقتدا به مولای متقیان و با عنایت امام رضا(ع) توجه به دختران محروم از نعمت سرپرست را سرلوحه کار خود قرار داد و سرپرستی ۴ دختر بی‌حامی را بر عهده گرفت.

دختران نوجوان و جوانی که از نعمت کفیل مناسب محروم و از طریق بهزیستی به مرکز شبانه‌روزی شمیم یاس کسا معرفی شده بودند.

مرکز یاس کسا با ۱۵ سال قدمت؛ ۳ سال است به‌صورت رسمی و کاملا مردمی وارد عرصه حمایت از دختران بدون حامی شده و برای آن‌ها امکان زندگی درفضای سالم و آرام خانواده را فراهم‌ کرده و تا رسیدن آن‌ها به موفقیت همراهی می‌کند.

کد خبر 1763167

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha