خانواده؛ محور برنامه‌های دهه کرامت مسجد مقدس جمکران

حجت‌الاسلام حسین‌آبادی با تشریح برنامه‌های دهه کرامت در آستان مسجد مقدس جمکران، گفت: امسال میعاد منتظران تمرکز ویژه‌ای بر خانواده دارد و علاوه بر برگزاری آیین عقد ازدواج زوج‌های جوان، مشاوره خانواده هم به مخاطبان ارائه می‌کند.

حجت الاسلام و المسلمین «مهدی حسین‌آبادی»، در گفتگو با خبرنگار گروه مسجد و کانون‌های مساجد خبرگزاری شبستان با اشاره به برنامه های آستان مقدس مسجد جمکران در ایام دهه کرامت، اظهار کرد: با توجه به شعار دهه کرامت سال ۱۴۰۳  با عنوان «با شما سربلندیم» امسال برنامه های دهه کرامت در قالب مراسم ها، تمرکز ویژه بر کودکان و نوجوانان و برگزاری مسابقات متنوع تدارک دیده شده است.

معاون فرهنگی آستان مقدس مسجد جمکران با اشاره به اینکه برنامه های دهه کرامت آستان مقدس مسجد جمکران از ولادت حضرت فاطمه معصومه(س) آغاز و تا سالروز ولادت امام رضا(ع) ادامه دارد، بیان کرد: میزبانی از کاروان زیر سایه خورشید با متبرک کردن آستان مقدس مسجد جمکران با پرچم آستان مقدس رضوی انجام می شود و مقرر شده است که محفل انس با قرآن کریم با حضور خادمیاران رضوی در این آستان مقدس برگزار شود.

وی از اجتماع نوجوانان رضوی قم در صحن جامع امام مهدی(عج) آستان مقدس مسجد جمکران در روز ۲۵ اردیبهشت ماه ساعت ۲۱:۳۰ خبر داد و گفت: مراسم سخنرانی و جشن با حضور خطبای مطرح کشوری همچون حجج اسلام ماندگاری، فرحزاد و سعیدی آریا و مداحی مداحان اهل بیت(ع) سیدرضا نریمانی، علی حبیب زاده، علی پور برگزار شد.

 حجت الاسلام والمسلمین حسین آبادی همچنین از تدارک ویژه برنامه های متنوع برای کودکان و نوجوانان شامل جُنگ های رضوی و حضور کاروان ها و اردوها در مرکز فرهنگی گل نرگس و جوانه های انتظار خبر داد و تصریح کرد: در سالروز ولادت امام رضا(ع) نیز اتاق های عقد این آستان مقدس به صورت ویژه همراه با تسهیلات به زوج های جوانی که می خواهند، زندگیشان را با نام و یاد امام زمان(عج) و اهل بیت(ع) آغاز کنند، خدمات ارائه می دهد.

وی با اشاره به رویکردهای امسال این آستان مقدس در ایام دهه کرامت، گفت: امسال با موضوع خانواده‌محوری نیز برنامه هایی به همت آستان مقدس مسجد جمکران در دستور کار قرار گرفته است و مرکز تخصصی مشاوره این آستان مقدس، خدمات مشاوره به خانواده ها ارائه می دهد.

معاون فرهنگی آستان مقدس مسجد جمکران به هم افزایی میان آستان های مقدس و بقاع متبرکه در برگزاری برنامه های دهه کرامت اشاره و ابراز کرد: با توجه به اینکه آستان مقدس مسجد جمکران از مساجد تراز، شاخص و جامع است و بستری برای حضور و مشارکت گروه‌های جهادی، هیئات و مجموعه مختلف در این مسجد است، بنابراین نه تنها از شهر قم بلکه از سراسر کشور برای ارائه خدمات افتخاری و حضور در این مکان مقدس حضور می یابند.

یاد آور می شود، دهه کرامت از ۲۱ اردیبهشت مصادف با اول ذی القعده سالروز ولادت حضرت فاطمه معصومه(س) آغاز و تا ۳۱ اردیبهشت مصادف با یازدهم ذی القعده سالروز ولادت امام رضا(ع) ادامه دارد.

کد خبر 1763202

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha