۸۱۰کانون خدمت رضوی مازندران هزار برنامه در دهه کرامت دارند

امامزاده از برگزاری هزار برنامه در ۶۵محور ویژه دهه کرامت توسط کانون های خدمت رضوی استان مازندران خبر داد و گفت: آزادی ۱۷زندانی جرائم غیر عمد به نیت ترویج فرهنگ منور رضوی با کمک ستاد دیده استان در دستور کار قرار دارد.

محمداسماعیل امامزاده - دبیر کانون های خدمت رضوی مازندران در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران، بزرگداشت دهه کرامت مصادف با میلاد باسعادت امام رضا(ع) و ۲۸صفر سالروز شهادت امام مهربانی ها از مهمترین مناسبت هایی است که نظام خادمیاری کشور برای تکریم این مناسبت ها به خط می شوند، اظهار کرد: لیله القدر کانون های خادمیاری این دو مناسبت است.

وی با بیان اینکه ۱۶هزار خادمیار افتخاری حضرت رضا(ع) در استان فعالیت می‌کنند، افزود: ۱۰هزار و ۷۰۰خادمیار نیز در بحث کشیک حرم فعالیت دارند.
امامزاده خاطرنشان شد: خادمیاران حداقل ۶ ساعت در هفته باید پای کار امام رضا (ع) در شهر خودشان باشند، پاداششان هم این است که اگر زیر ۶۰ سال باشند در طول سال حداکثر تا ۵ کشیک حرم به آنها اعطا می شود.

وی از فعالیت ۸۱۰کانون خدمت رضوی در استان خبر داد و یادآورشد: ۵۰۰ کانون از این تعداد محلی و ۳۱۰ کانون تخصصی شامل کانون وقف ومشارکت های مردمی، کتاب و کتابخوانی، سلامت، مددکاری و مشاوره، خانواده، جوانان و نوجوانان و ...هستند.
امامزاده اضافه کرد: تعداد ۱۴ کانون از این کانون های تخصصی در حوزه فرهنگی ارائه خدمت دارند.

وی با بیان اینکه توسط معاونت های دفتر کانون های خدمت رضوی مازندران فعالیت های خادمیاران و یاوران رضوی استان در دهه کرامت ارزیابی و سطح بندی می شود، افزود: هزار برنامه در دهه کرامت امسال برگزار می شود.

امامزاده یادآورشد: ۷۰۰برنامه از این تعداد توسط کانون های خدمت رضوی شهرستان های استان مازندران و ۳۰۰برنامه توسط کاروان زیرسایه خورشید در این خطه از شمال کشور اجرایی میشود.

وی از حضور ۲کاروان زیرسایه خورشید در استان خبر داد و گفت: فضاسازی برای ایجاد شادمانی و فرح مردم در دهه کرامت مورد توجه است.

امامزاده با بیان اینکه برنامه های دهه کرامت در ۶۵محور اجرایی می شود، افزود: خدمات حوزه خادمیاری در قالب میزخدمت و اردوهای جهادی و سلامت به مردم به ویژه نیازمندان استان ارائه خواهد شد.

وی از اعزام گروه جهادی سلامت به همراه تجهیزات پزشکی از جمله یونیت دندانپزشکی و اکوکاردیوگرام یا اکو قلب به مناطق محروم خبر داد و گفت: در این اردوها علاوه بر ویزیت رایگان، ۱۰۰میلیون تومان دارو در اختیار نیازمندان قرار می گیرد.

امامزاده با بیان اینکه آزادی ۱۷زندانی جرائم غیر عمد به نیت ترویج فرهنگ منور رضوی در دهه کرامت با کمک ستاد دیده استان مازندران دردستور کار قرار دارد، ادامه داد: همچنین ۲۰جهیزیه به ارزش هر سری ۱۱۰میلیون تومان به نوعروسان نیازمند استان اهدا می شود.

وی از اعزام زائراولی ها به حرم مطهر امام رضا(ع) در دهه کرامت خبر داد و گفت: برگزاری مراسم جشن بهترین دختران در مدرسه، برگزاری جلسات کتابخوانی در کتابخانه‌های شهرستان‌ها با محوریت کتب امام رضا علیه السلام، برگزاری نشست بصیرتی خواهران، حضور خادمیاران در امامزادگان استان، برگزاری مسابقه دلنوشته‌ای به امام هشتم به صورت مجازی توسط دانش‌آموزان، برگزاری کوهپیمایی خادمیاران، برگزاری جشن مولودی خوانی و پذیرایی، توزیع غذای گرم در دهه کرامت به ویژه شب‌ میلاد امام رضا علیه السلام، برگزاری جشن‌های ازدواج آسان به همراه اهدای جوایز به ۸ نوع عروس، اجرای طرح همسفر خورشیدیم مهمان امام رضاییم با هدف جابجایی رایگان مسافر و ارائه مشاوره حقوقی رایگان از جمله برنامه های کانون های خدمت رضوی در دهه کرامت است.

امامزاده از برگزاری مسابقه دوچرخه سواری نوجوانان، برپایی نمایشگاه محصولات فرهنگی و صنایع دستی، ویزیت رایگان بیماران تحت عنوان طرح شمیم سلامت رضوی، توزیع سبد کالا معیشتی، ملاقات با بیماران و تجلیل از کادر درمان و پرستاران، تکریم از زائران بیت الله الحرام و شرکت در جلسه توجیهی، اهدای لباس و لوازم به نوزادان تازه متولد شده، دیدار با خانواده معظم شهدا، زیارت قبور شهدای گمنام، دیدار با دختران شهدا، افتتاح خانه محروم، عطرافشانی گلزار شهدا، بر پایه ایستگاه صلواتی، تکریم زندانیان، حضور در آسایشگاه معلولین، برپایی چایخانه در بوستان‌ها، میادین و کنار مساجد و حسینیه‌ها، برگزاری کرسی‌های تلاوت قرآن در مساجد، دیدار با ائمه جمعه و حضور در حوزه‌های علمیه، ایجاد بازارچه سرای خاتون با محوریت ارائه محصولات تولیدی بانوان خادمیار و راه اندازی پویش هر خانه یک جشن دختر در سطح استان خبر داد.

وی از  حضور در مدارس مناطق محروم، برپایی اجتماعات با محوریت حمایت از مردم مظلوم غزه، تکریم از خانواده‌های پرجمعیت، تکریم مادران نوزادان تازه متولد شده و تجلیل از نخبگان علمی خبر داد و گفت: برپایی میزهای خطاطی با محوریت کتابت اسامی و القاب امام رضا علیه السلام به همراه برپایی جشن در مراکز بهزیستی و سالمندان و تکریم و تجلیل از واقفین و خیرین در حوزه ترویج فرهنگ منور رضوی نیز در دستور کار قرار دارد.

امامزاده به علاقه مندی مردم برای دریافت تبرک رضوی اشاره کرد و خاطرنشان شد: از آنجایی که مردم به شدت خواهان تبرک ‌جویی از امام رضا (ع) هستند، معاونت علمی پژوهشی آستان قدس پروژه ای را در حال بررسی داشت، از این رو ایجاد چایخانه‌ هایی برای توزیع تبرکات رضوی در نظر گرفته شد.

کد خبر 1763320

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha