حضور موسسه امام خمینی(ره) با ۶۰ اثر جدید در نمایشگاه بین المللی کتاب

موسسه امام خمینی(ره) با ۶۰ عنوان اثر جدید در سی و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران حضور یافته که از این عناوین ۱۰ اثر جدید از آیت الله مصباح یزدی می باشد.

سید صادق نجفی؛ مسئول غرفه موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) در سی و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران در گفت و گو با خبرنگار دین و اندیشه خبرگزاری شبستان گفت: این موسسه در این دوره از نمایشگاه با بیش از ۵۰۰ اثر در حوزه های فلسفه، حکمت، اخلاق، علوم سیاسی و تربیتی، روانشناسی، عرفان و ادیان؛ اقتصاد و ... حاضر شده است. 

نجفی با اشاره به هزینه های بالای چاپ کتاب و تاثیر آن بر روی قیمت کتاب و نشر مکتوب گفت: سیاست موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی در حوزه قیمت گذاری بر روی آثار مکتوب این است که حداقل قیمت را مدنظر قرار دهد با این وجود تمامی چاپ های جدید موسسه در این دوره از نمایشگاه کتاب تهران با ۲۰ درصد تخفیف به مخاطبان ارایه می شود.

مسئول غرفه موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) ادامه داد: با وجود سیاست موسسه در بحث قیمت گذاری بر روی آثار مکتوب در حداقل مبلغ؛ در مقام مقایسه می توان گفت ناشرانی که با موسسه اثری مشترک را چاپ کرده اند آثار خود را به نرخ معمول و حتی بالاتر قیمت گذاری می کنند.

نجفی خاطرنشان کرد: کار ویژه موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) که در سی و پنجمین نمایشگاه کتاب تهران این است که این موسسه با چاپ های قدیم برخی از کتب خود با همان قیمت های روی جلد در نمایشگاه حاضر شده است. به عنوان مثال اثری که ۳۰۰ صفحه دارد با چاپ قدیم ۳۵ هزار تومان و قیمت چاپ جدید همان اثر ۳۱۰ هزار تومان می باشد.

حضور موسسه امام خمینی(ره) با ۶۰ اثر جدید در سی و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران

وی خاطر نشان کرد: تا زمانی چاپ قدیم آثار پایان پیدا نکند موسسه کتاب چاپ جدید را در نمایشگاه کتاب عرضه نمی کند. موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) در سی و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران در هر گروه آموزشی کتب چاپ قدیم را ارایه بعد از اتمام چاپ های جدید خود را عرضه خواهد کرد. این امکان تنها برای بازدید کنندگان از نمایشگاه بین المللی کتاب تهران فراهم است و برای خریدهای غیر حضوری و آنلاین فراهم نیست و این امکان به علاقه مندان و مخاطبان در بحث قیمت بسیار کمک می کند.

نجفی در خصوص تازه های نشر موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) در سی و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران گفت: موسسه امام خمینی(ره) با ۶۰ عنوان اثر جدید در سی و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران حاضر شده است. از این عناوین ۱۰ عنوان کتب آیت الله مصباح یزدی است و نزدیک ۵۰ عنوان دیگر برای موسسه است که توسط اساتید به رشته تحریر در آمده است. 

مسئول غرفه موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) گفت: بر اساس تجربه چند ساله روزهای پایانی نمایشگاه مورد استقبال بیشتری از سوی مخاطبان قرار دارد. یکی از ایراداتی به برگزاری نمایشگاه کتاب تهران در چند سال اخیر وارد می باشد این است که نمایشگاه کتاب مجازی و حضوری به صورت همزمان برگزار می شود، با تدابیری می توان نمایشگاه کتاب مجازی را ۶ ماه دیرتر برگزار کرد و این موج را تکرار کرد تا استقبال و ایجاد فضای مطالعه در طول سال جریان میداشت .

وی ادامه داد: مشکل بعدی این است که بن خرید کتاب فقط اختصاص به خرید مجازی از نمایشگاه کتاب را دارد در صورتی که اگر مانند سال های قبل به هر دو صورت حضوری و مجازی قابل استفاده بود مخاطبان می توانستند از خرید حضوری هم تخفیف دریافت کنند.

حضور موسسه امام خمینی(ره) با ۶۰ اثر جدید در سی و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران

نجفی با اشاره به اینکه امسال استقبال خوبی از کتب موسسه آموزشی و پزوهشی امام خمینی(ره) صورت گرفته است گفت: از دو سال گذشته در حال بررسی گروه مخاطبین خود هستیم. مخاطبان ما هم از گروه حوزوی و علوم انسانی هستند و می توان گفت ۵۰ درصد از مخاطبان کل ما را دانش آموختگان رشته های ریاضی و فنی و مهندسی به خود اختصاص داده اند که به صورت جدی کتاب می خوانند و هدفمند کتاب انتخاب می کنند. کتب گروه فلسفه و عرفان پر مخاطبت ترین آثار بودند و فروش خوبی در این چند روز داشته اند.

وق گفت: پیشنهادمان برای مخاطبان مقتل جامع سید الشهدا(ع) است که اثری بسیار بزرگ و ارشمند می باشد و تحت اشراف آیت الله پیشوایی و ۱۳ مورخ از گروه تاریخ پژوهان به رشته تحریر در آمده است؛ این اثر ارزشمند، مورد تایید مقام معظم رهبری هم می باشد. قیمت مقتل جامع سید الشهدا نسبت به دو سال قبل تغییر نداده است و تخفیفی هم به علاقه مندان این اثر در نمایشگاه کتاب تهران داده ایم. 

سی و پنجمین نمایشگاه کتاب تهران با شعار « بخوانیم و بسازیم»، از صبح چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مصلی امام خمینی (ره) تهران آغاز به کار کرد و تا ۲۹ اردیبهشت ماه جهت بازدید علاقمندان دایر است.

کد خبر 1763327

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha