آغاز برنامه‌های دهه ادب و حماسه ایران اسلامی

معاون زیارت و گردشگری سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد از برگزاری مراسم بزرگداشت روز فردوسی در آرامگاه حکیم توس خبر داد.

سیدجلیل بامشکی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در مشهد اظهار کرد: همه ما مدیون حکیم ابوالقاسم فردوسی هستیم و بزرگداشت و گرامیداشت حکیم توس، رسالتی بر دوش ما است.

وی افزود: با تکیه بر همین اهمیت، امسال سومین دوره مراسم بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی، با همکاری دستگاه‌های فرهنگی کشور، استان و شهر، با محوریت شهرداری مشهد از فردا در محل آرامگاه فردوسی برگزار می‌شود.

معاون زیارت و گردشگری سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد تصریح کرد: دهه ادب و حماسه ایران اسلامی، از امروز ۲۵ اردیبهشت‌ماه شروع و تا سوم خردادماه، در قالب برنامه‌های مختلف فرهنگی و هنری در ۳ سطح کشوری، شهری و همچنین در محل آرامگاه برگزار خواهد شد.

وی عنوان کرد:  همچنین امروز همزمان با روز گرامیداشت مقام این حکیم بزرگ مراسم ویژه‌ای همراه با برنامه‌های متنوع و با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و سعد خان رئیس مؤسسه فرهنگی اکو و مدیران کشوری، استانی و شهری با همراهی مردم در آرامگاه فردوسی برگزار خواهد شد.

بامشکی یادآور شد: مراسم روز بزرگداشت فردوسی از ساعت ١۶ با حضور مقامات ملی و بین المللی آغاز خواهد شد؛ بعد از نماز مغرب و عشا نیز هرشب جشن های شبانه مرتبط با این دهه را خواهیم داشت و اجرای تئاتر گروه عصر شبرنگ نیز در این مکان برگزار می شود.

معاون زیارت و گردشگری سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهدبیان کرد:  پویش بچه مرشد نیز با همکاری شبکه کودک برگزار می شود و کودکان می توانند نقالی خود را به این شبکه ارسال کنند؛ این پویش در راستای ترویج داستان‌های شاهنامه با رویکرد حماسی و ملی بوده و کتاب های مرتبط با حوزه شاهنامه در رده سنی کودکان معرفی خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: همایش علمی حکیم توس با مشارکت سه نهاد برگزار و مقالات برتر این همایش معرفی خواهد شد؛ همچنین تورهای بازدید از منطقه تاریخی توس و آرامگاه فردوسی پیش بینی شده تا مردم با این منطقه آشنایی بیشتری داشته باشند.

پایان پیام/

کد خبر 1763333

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha