حضور ۱۱۰ هزار گردشگر خارجی در شیراز فرصت مناسب برای تبلیغ اسلام است

آیت الله دژکام گفت: باید از ظرفیت حضور گردشگران خارجی در شیراز به منظور ترویج و تبلیغ دین مبین اسلام استفاده شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از فارس، آیت الله لطف الله دژکام امروز سه شنبه (۲۵ اردیبهشت) در مراسم تجلیل از برگزیدگان اولین المپیاد کشوری فلسفه و دانش آموختگان مرکز زبان حوزه علمیه استان فارس با ذکر حدیث شریفی از امام صادق(ع) مبنی بر اینکه «هر که برای خدا علم بیاموزد و به آن عمل کند و به دیگران آموزش دهد، در ملکوت آسمانها به بزرگی یاد شود»، گفت: اگر می خواهیم در جهان مطرح باشیم باید برای عالم حرف تازه داشته باشیم وگرنه در دیگر تمدن ها هضم می شویم. 

وی با اشاره به سخن رهبر معظم انقلاب در مورد شیراز که فرمودند شیراز همیشه در ایران و جهان تاثیرگذار بوده است، افزود: شیراز شهری است که تاثیر جهانی داشته و این تاثیر جهانی را ما باید تقویت کنیم و به نظرم یکی از مراکز مهمی که پیام انقلاب اسلامی را به دنیا منتقل می کند همین شیراز است. 

امام جمعه شیراز با اشاره به اینکه در آماری در سال ۱۴۰۲ تعداد ۱۱۰ هزار نفر غیر ایرانی وارد شیراز شده اند، بیان کرد: مبلغانز که برای تبلیغ به آمریکای جنوبی رفته اند خود گفته اند روزانه با ۲ تا ۳ نفر ارتباط گرفته اند و مطالب تبلیغی را بیان کرده اند اما شما بدون زحمت ۱۱۰ هزار نفر مخاطب دارید که به شیراز می آیند، خیلی فرصت خوبی است و باید از این فرصت حسن استفاده را داشته باشیم. 

وی با اشاره به اینکه حوزه برای ارتباطات بین الملل توانایی دارد و باید شروع کنیم، تاکید کرد: البته امروز در اوج خود نیستیم ولی اگر اقدام نکنیم اصلا به اوج گرفتن نمی رسیم و باید انجام شود. 

دژکام گفت: اساتید و مدیر حوزه علمیه فارس عنایت داشته باشند که بتوانیم هم نسبت به توریست هایی که می آیند و هم نسبت به دریچه هایی که ما به بیرون داریم کار شود مثلا چند شبکه عربی و انگلیسی داریم، امروز که دانشجوها در غرب وسط میدان هستند خواهران و برادران طلاب می توانند جلسه و تجمعی داشته باشند و پیام بفرستند تا معلوم شود در ایران کسانی به فکر این مسائل جهانی هستند و درگیر این قضیه هستند و مسلما چنین کارهایی انجام شدنی است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به روز بزرگداشت حضرت احمد بن موسی شاهچراغ(ع)، نیز گفت: مقام معظم رهبری فرموده اند در سطح بین الملل غیر از یک یا دو امام بقیه ائمه شیعه اصلا شناخته شده نیستند چه برسد به حضرت احمد بن موسی(ع) که فرزند و برادر امام است ولی جا دارد معرفی شوند. 

به گفته دژکام، شخصیت حضرت شاهچراغ(ع) شخصیتی است که در زمینه انسان دوستی هزار برده آزاد کرده است، یعنی شخصیتی داریم که ۱۲۰۰ سال پیش هزار انسانی که برده بوده اند را با پول خود خریده و آزاد کرده است.شخصیتی است که در مجموعه دار الکتابه قرآن خود هزار قرآن زیر نظر ایشان نوشته شده است و جا دارد بگوییم چقدر به علم و بشریت خدمت کرده اند. 

کد خبر 1763349

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha