زنان در غرب هیچ امنیتی ندارند

جابر با اشاره به اینکه زنان در غرب هیچ امنیتی ندارند ولی در ایران زنان و دختران امنیت دارند و به راحتی رفت و آمد می کنند، گفت: نابودی زن به معنای نابودی جامعه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، زینب جابر امروز (۲۵ اردیبهشت) در نشست پرسش و پاسخ با جمعی از بانوان بیرجندی اظهار داشت: حضرت معصومه سلام الله علیها از جایگاه بالا و مهمی برخوردار است.

پژوهشگر و مدرس لبنانی با اشاره به اینکه قبل از اسلام، جاهلیت و خشونت رواج داشت، افزود: عصر جاهلی رفتارهای خشنی با زنان و دختران داشته است و برای زن جایگاه بسیار پایینی قائل بودند و کسی اگر دختر می داشت از ناراحتی صورتش سیاه می شد و دختران را زنده به گور می کردند.

وی در ادامه بیان کرد: به برکت وجود رسول الله(ص) و ظهور اسلام، آن عصر جاهلیت جای خود را به عصر نورانی داد و متحول شد و پیامبر گرامی اسلام(ص) برای همه عالم مبعوث شدند.

جابر در ادامه گفت: در دین مبین اسلام، زنان حق ارث و حق تعلیم و تعلم را دارند و بهترین انسان ها، یک زن و آن هم وجود مبارک حضرت زهرا سلام الله علیها است و اسلام به زن توجه بسیاری دارد.

پژوهشگر و مدرس لبنانی با بیان اینکه حضرت خدیجه(س) یک زن بود که با اموال و تجارت خود اسلام را گسترش داد، افزود: پایه اسلام و گسترش آن به وسیله مال و اموال حضرت خدیجه(س) صورت گرفت و در اسلام زنان بزرگی داریم که به آنان افتخار می کنیم.

وی در ادامه عنوان کرد: زنان فعال و موفق بسیاری هم امروز در ایران داریم و بانوان ایرانی در دوران دفاع مقدس بسیار جهاد کردند و فرزندان خود را فدای وطن و اسلام کردند.

جابر با بیان اینکه زنان و دختران هستند که آینده را می سازند، افزود: دشمن هم این موضوع را می داند و به همین دلیل دست به جنگ نرم زده و در غزه بیشتر زنان و دختران را به شهادت رسانده است.

پژوهشگر و مدرس لبنانی در پایان عنوان کرد: زنان در غرب هیچ امنیتی ندارند ولی در ایران زنان و دختران امنیت دارند و به راحتی رفت و آمد می کنند و نابودی زن به معنای نابودی جامعه است.

کد خبر 1763360

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha