دعوت داوران قرآنی استان مرکزی به آزمون تعیین سطح مدرک داوری

حجت الاسلام دهقانی، گفت: ۱۰ داور این استان به آزمون شبیه سازی و مصاحبه تعیین سطح مدرک داوری مسابقات قرآن دعوت شدند.

حجت‌الاسلام حسن دهقانی با اشاره به  با اشاره به اینکه سالهای زیادی است که مسابقات قرآن در کشور در سنین و سطوح و اقشار مختلف برگزار می شود، به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اراک گفت: سازمان ها  و نهاد های مختلف در این مسابقات شرکت دارند و هدف نهایی بر این است که در بستر مسابقات، فرهنگ قرآن تبلیغ و ترویج شود و قهرمانان قرآنی شناخته و الگو شوند و الگوسازی صحیح و اثرگذار در جامعه ایجاد شود.

رئیس اداره قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی با اشاره به اینکه چه کسانی با چه کیفیتی مسابقات قرآن را داوری کنند تصریح کرد: سازمان اوقاف و امور خیریه به عنوان متولی معتبرترین مسابقات جهان اسلام، باید پیش تر از همه به این سوال پاسخ می داد که این اقدام را انجام داده و از ۳ سال گدشته با برگزاری طرح ساماندهی و ارزشیابی داوران با فراخوان های متعدد در کشور تعداد زیادی را تحت پوشش گرقت و از سطوح یک تا چهار سطح بندی  و مدرک ارائه کرد.


این مقام مسئول افزود: در این راستا تاکید سازمان بر این است که هر سازمان و نهادی برای ارتقای کیفیت مسابقات از ظرفیت داوران توانمند بهره گیری کند.

وی خاطر نشان کرد: اداره کل اوقاف استان مرکزی تاکنون به ۲۱ نفر از چهره های شاخص قرآنی مدرک داوری سازمان اوقاف و امور خیریه اعطا کرده اما متاسفانه به این مهم، از سوی ادارات و نهادهای متولی برگزار کننده قرآن به خوبی اهمیت داده نمی شود .

رئیس اداره قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی تاکید کرد: در هر دستگاه و ارگانی یک نفر مجری مسابقات قرآنی است که برای سال در کار خود به دنبال چهره های قرآنی می رود و از این شخص کمک می خواهد.


وی اضافه کرد: اما مشکل اینجاست  که در  معرفی داوران از این طریق دچار یک ناهماهنگی می شویم به این معنی که کسانی که با مشورت سازمان ها و ادارات و نهادها شناخته می شوند به دنبال داوران دارای مدرک نمی روند و به این داوران توجهی نشان نمی دهند.

حجت الاسلام دهقانی تاکید کرد: گاهی اوقات نیز داوران به طور مساوی در مسابقات توزیع نمی شود اما انتظار است سازمان ها و نهادها ، سازمان اوقاف و امور خیریه را به عنوان مرجع قانونی  انتخاب کرده و بشناسند و از حوزه قرآنی اوقاف استان مشورت بگیرند و این مجموعه تلاش می کند با رعایت عدالت داوران دارای مدرک را به مسابقات مختلف معرفی کند.

وی افزود: برخی داوران شاخص به مسابقات بین المللی در سطوح مقدماتی نیز راه پیدا می کنند که از این ظرفیت باید به خوبی استفاده شود. 


رئیس اداره قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی گفت::پایش فعالیت داوران از طرف مرکز امور قرآنی در حال انجام است و از سال گذشته تعیین سطح داوران دارای مدرک آغاز و ۱۰ نفر از این داوران برای تعیین سطح و ارتقای سطح در رشته های مختلف دعوت شدند و اکنون مصاحبه های نهایی آنها  در حال انجام است.

کد خبر 1763377

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha