مداخله پلیس سوئیس برای اخراج دانشجویان حامی فلسطین از دانشگاه ژنو

پلیس سوئیس، امروز با ورود به دانشگاه ژنو شماری از دانشجویان حامی فلسطین را اخراج و دستگیر کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از القدس العربی، پلیس سوئیس صبح امروز (سه شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) نزدیک به ۵۰ دانشجوی طرفدار فلسطین که نزدیک به یک هفته در دانشگاه ژنو (UNIGE) در سوئیس دست به تحصن زده بودند، اخراج کرد.

مداخله پلیس برای اخراج این دانشجویان پس از مخالفت با درخواست های مدیریت دانشگاه برای تخلیه محوطه دانشگاه انجام شد.

یک خبرنگار از خبرگزاری کیستون ATS که در محل حضور داشت، گفت: نزدیک به ۲۰ پلیس لباس رسمی و شخصی نزدیک ساعت ۳:۰۰ به وقت گرینویچ (۵:۰۰ به وقت محلی) وارد ساختمان یونی میل شدند.

 جولی زوگ، روزنامه‌نگار که در ایستگاه لیمن بلو کار می‌کند، در پلتفرم ایکس نوشت: بیشتر تظاهرکنندگان در خواب بودند و پس از اینکه جمع‌آوری شدند، به پارکینگ زیرزمینی مؤسسه منتقل شدند.

 این روزنامه نگار گزارش داد: گروه کوچکی جلوی در ورودی پارکینگ منتظر بودند و مدام دست می زدند و در حمایت از فلسطین یا دوستانشان شعار می دادند.

وی افزود: دانش آموزان را در حالی که دستبد به دست داشتند، در کامیون های پلیس هدایت می شدند.

 دانشجویان در اعتراض به جنگ اسرائیل در نوار غزه که توسط اسرائیل تظاهرات کردند.

 دانشگاه ژنو روز دوشنبه پس از شکست مذاکرات، شکایت کیفری علیه دانشجویان حامی فلسطین را اعلام کرد.

 مدیریت دانشگاه در نامه ای خطاب به جامعه دانشگاهی در روز دوشنبه، اعلام کرد:حمایت دانشجویان از قربانیان درگیری در غزه را درک می کند، اما از آنها خواست مکان هایی را که در آن تظاهرات می کنند، ترک کنند و راه های دیگری را برای نشان دادن همبستگی در دانشگاه را پیشنهاد کنند.

دانشجویان دانشگاه ژنو خواستار آن شد که این دانشگاه در حمایت از آتش بس فوری در غزه و پایان دادن به همکاری خود با دانشگاه ها و موسسات تحقیقاتی اسرائیل موضع گیری کند.

جنبش دانشجویی حامی فلسطینی در سوئیس با الهام از جنبش های مشابه در ایالات متحده، از دانشگاه لوزان آغاز شد و به سایر دانشگاه های این کشور از جمله فریبورگ، بازل و برن و همچنین موسسات پلی تکنیک در لوزان و زوریخ گسترش یافت.

کد خبر 1763388

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha