عملیات فاز دوم توسعه صحن حیدری آغاز شد

آستان مقدس علوی، عملیات فاز دوم توسعه صحن حیدری را از جنوب غربی صحن آغاز کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از شفقتنا العربی، حرم مطهر امام علی(ع) در قالب فاز دوم توسعه، عملیات تخریب ساختمان‌های مجاور صحن حضرت فاطمه الزهرا (س) واقع در ضلع جنوب غربی حرم مطهر حیدری را آغاز کرد.

علاء دوش، یکی از اعضای هیئت مدیره حرم مطهر علوی گفت: این فرآیند شامل تامین مساحتی بالغ بر سه هزار متر مربع است که به مساحت قبلی که در همان منطقه در نظر گرفته شده بود، برای ساخت ضریح اضافه می شود. ساخت صحن ام البنین (س) در محدوده صحن حضرت فاطمه الزهرا (س)، انجام می‌شود و مساحت آن بیش از سی هزار متر مربع خواهد بود.

وی افزود: این صحن فضای بزرگی را برای استقبال از میلیون‌ها زائر فراهم می کن که شامل یک پارکینگ زیرزمینی با ظرفیت ۵۰۰ خودرو و همچنین یک تونل و یک خیابان متصل به خیابان الحولی است.

دوش تصریح کرد: این عملیات شامل توسعه صحن حیدری است که از چهار جهت صحن به ۹۰ متر می رسد و مراحل خلع ید از املاک اطراف صحن توسط حرم به پایان رسیده است تا عملیات توسعه آغاز شود.

وی خاطرنشان کرد: فاز اول توسعه در ماه های پایانی سال ۲۰۲۲ و با آغاز تخریب املاک واقع در ضلع شمالی صحن حیدری برای ایجاد صحن امام حسین (ع) به مساحت ۲۵ هزار متر مربع آغاز شد و عملیات توسعه در ضلع جنوبی و شمالی برای ساخت  دو صحن  رسول اعظم(ص)  و امام حسن (ع) انجام خواهد شد.

دوش در ادامه با بیان اینکه فاز اول و دوم این توسعه بیش از ۷۵ هزار متر مربع مساحت خواهد داشت، خاطرنشان کرد: روند حذف بناها به منظور توسعه شامل هیچ گونه بنای میراثی و باستانی چه در شهر قدیم یا داخل حرم مطهر نیست.

کد خبر 1763425

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha