در انگلیس می‌توان اندیشه‌های رضوی را ترویج داد

روحانی برجسته انگلیس گفت: در کشور انگلیس می توان اندیشه های رضوی را ترویج داد و انسان امروز نیازمند عدالت رضوی است.

حجت الاسلام شیخ "جعفر لاداک"  مدیر مرکز باب العلوم لیدز  انگلیس در حاشیه برگزاری کنگره امام رضا(ع) در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان بیان کرد: اجداد من هندو بودند که  ۴ نسل قبل مسلمان شده و به انگلیس مهاجرت کردند و من در شهر لیدز بزرگ شدم و ۵ سال در حوزه علمیه کربلا تحصیل کرده ام و تحصیلات حوزوی دارم.

روحانی برجسته انگلیس با بیان اینکه در کشوری مثل انگلیس که نظام آن مسلمان نیست می توان اندیشه‌های امام رضا(ع)  را ترویج کرد، افزود: انسان امروز نیازمند عدالت رضوی است.

وی گفت: حضور اندیشمندانی از ۳۵ کشور ستودنی است و این جلسات و کنگره ها می تواند معارف و آموزه های رضوی را به بقیه ادیان و مذاهب معرفی کند.

حجت الاسلام شیخ جعفر لاداک بیان کرد: امام رضا(ع) در حدیثی می فرمایند: «هیچ امنیتی در هیچ جای دنیا نیست مگر اینکه عدالت در آن وجود داشته باشد».بنابراین  زندگانی امام رضا(ع) الگو و سرمشق همه مسلمانان می تواند باشد.

وی تصریح کرد: آرامش حرم امام رضا(ع) در جهان بی نظیر است و مسلمانان انگلیس ارادتمند حضرت رضا(ع) هستند و به سهولت می توانند به زیارت بیایند.

این روحانی برجسته گفت: فعالیت مساجد در انگلیس آزاد است و بانوان می توانند با حجاب کامل در جامعه حاضر شوند اما به شدت کنترل می شوند و اجازه نمی دهند آنچه در مساجد مطرح می شود در دولت و سیاست ورود پیدا کند.

شایان ذکر است؛ کنگره جهانی حضرت رضا(ع) روزهای ۲۴ و ۲۵ اردیبهشت ماه در تالار قدس حرم مطهر رضوی در مشهد در حال برگزاری است.

انتهای خبر

کد خبر 1763452

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha