محبت به اهل بیت(ع) در ترکمن صحرا موج می زند

حجت الاسلام دیلم با اشاره به پذیرش محبت به اهل بیت (ع) در کل جهان، گفت: در ترکمن صحرا محبت به اهل بیت (ع) و به خصوص امام رضا (ع) موج می زند و باید این محبت افزایش یابد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان گلستان، حجت الاسلام نورعلی دیلم امروز (سه شنبه ۲۵ اردیبهشت) در اجتماع دختران بهشتی با عنوان «زیست عفیفانه به رسم بانوی کرامت و مهربانی» در حوزه علمیه خواهران روستای آق آباد گنبدکاووس با اشاره به نقش مهم بانوان جامعه اسلامی در تحقق تمدن نوین اسلامی، گفت: از دیدگاه اسلام زن دارای جایگاه عزتمند و خاصی است.

رئیس مرکز اسلامی گلستان افزود: تربیت فرزندان صالح و قرآنی، مهمترین نقش زن برای تحقق تمدن نوین اسلامی است.

وی با اشاره فقر فکری، عقیدتی، اجتماعی، فرهنگی مردم جزیره العرب قبل از اسلام، گفت: با بعثت رسول اکرم (ص) این مردمان الگو و اسوه جهان شدند و پایه های تمدن نوین اسلامی شکل گرفت.

حجت الاسلام دیلم با اشاره به استفاده ابزاری شرق و غرب از زن، ادامه داد: در دین مبین اسلام افراد زیادی به ویژه بانوان در ایجاد تمدن نوین اسلامی نقش داشتند و برای ایجاد این تمدن باید زن مسلمان با خودسازی و همگامی با آرمان های اسلام، قرآن و بزرگان دین و با الگو گرفتن از بانوان بزرگ اسلام، زمینه تربیت خانواده و در ادامه تربیت جامعه و ملت را فراهم کند.

وی خطاب به بانوان حاضر در این جلسه گفت: بانوان قرآنی و دانش آموخته های حوزوی پاسخگوی شبهات فضای مجازی در خصوص زن باشند.

رئیس مرکز اسلامی گستان با تاکید بر اینکه زن مسلمان می تواند الگو و اسوه جهان اسلام و همه عالم بشریت باشد، افزود: امروز زن مسلمان باید قدر خود را بداند و ایده پرداز باشد و در زمینه بسترسازی ایجاد تمدن نوین اسلامی تلاش کند.

وی خاطرنشان کرد: دختران حضرت شعیب الگوی عفاف، حجاب و پاکدامنی، زن فرعون الگو و اسوه زنان عالم، حضرت مریم الگوی همه عالمیان و حضرت معصومه (س) و حضرت فاطمه زهرا (س) اسوه و الگوی عالم بشریت هستند.

حجت الاسلام دیلم با بیان اینکه همسرداری و تربیت فرزندان خوب برای جامعه وظیفه اصلی زن مسلمان است، گفت: زن باید در اجتماع نقش آفرین باشد و نباید نقش آفرینی اش در اجتماع به همسرداری و تربیت فرزندان لطمه وارد کند.

وی با اشاره به پذیرش محبت به اهل بیت (ع) در کل جهان، افزود: در ترکمن صحرا محبت به اهل بیت (ع) و به خصوص امام رضا (ع) موج می زند و باید این محبت افزایش یابد.

رئیس مرکز اسلامی گلستان اظهارداشت: در اشعار مختومقلی فراغی، شاعر شهیر ایرانی ترکمن نیز محبت به اهل بیت (ع) ابراز شده است و تفکر اصیل ترکمن صحرا نسبت به اهل بیت(ع) در اشعارش موج می زند.

کد خبر 1763455

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha