ملایر میزبان خادمان حضرت عشق

همزمان با دهه کرامت کاروان زیر سایه خورشید ۲۵ اردیبهشت ماه میهمان ملایریها شد و اتفاقات زیبایی در جای جای شهرستان ملایر به رفعت امام مهربانیها رقم خورد.

به گزارش خبرنگار شبستان، از شهرستان ملایر، همزمان با دهه کرامت عطر حرم رضوی یک بار دیگر حال و هوای شهر ملایر را با حضور خادمان حرم امام مهربانی‌ها عطر آگین کرد و  بوی عطر رضا(ع) در شهرستان ملایر پیچید.

ملایر میزبان خادمان حضرت عشق

امروز ۲۵ اردیبهشت ماه شهرستان ملایر میزبان قدوم پاک خادمان حرم ثامن الحجج بود  تا یک بار دیگر دل‌های خسته  که صدها کیلومتر آن طرفتر در غرب کشور دلتنگ مشهد الرضا هستند با شمیم عطر رضوی به پنجره فولاد گره بخورد و عاشقان رضا سر بر آستان عشق گذاشته و با اشکها و بغض درد و دلهایشان را با خورشید هشتم زمزمه کنند.

دلدادگان  یار با بوسیدن پرچم  مطهر حرم عشق  اشک شوق از دیدگانشان جاری شد و  یک صدا نوای  کبوتر حرم را زمزمه هستند 

 کاشکی کبوتری  بودم تو حرمت پر می‌زدم  و ...

ملایر میزبان خادمان حضرت عشق

 امروز همه نظر کرده رضا (ع) بودند و در زیر سایه خورشید کسی احساس دلتنگی نداشت.

سفیران امام رضا(ع) در لحظه ورودشان به دیار کریم خان زند میهمان مردم شهر سامن شدند مردمی که به میهمان نوازی شهره این دیارند و چه زیبا میزبانی کردند از میهمانان امام غریب.

دیداربا  امام جمعه شهر سامن، حجت الاسلام طباطبایی و مسئولان و متبرک شدن دفتر امام جمعه آغازین برنامه سفیران امام رضا(ع) در سامن بود.

ملایر میزبان خادمان حضرت عشق

 سپس خادمان حرم رضوی به میهمانی میزبانانی رفتند که سالهاست چشم انتظارند و ورود میهمانانی آن هم  خادمان حرم حضرت عشق چقدر خوشحالشان می‌کرد.

 خادمان حرم رضوی میهمان آسایشگاه سالمندان مهر مادران سامن بودند، اینجا وقتی مداح با سوز دل  زمزمه «ای صفای قلب زارم، هر چه دارم از تو دارم» را زمزمه  کرد چشمان عاشقان رضا بارانی می‌شود، برای آنان که پای رفتن ندارند و اینجا به زیارت امام مهربانیها آمده‌اند  سیل اشک و بعض هایی که سر باز کرده بود دیدنی بود.

ملایر میزبان خادمان حضرت عشق

صدای هق هق بریده پیر زنانی  که به خدام می‌گوید  به امام رضا(ع) بگو ما را هم بطلب هر روز  مشهد را از قاب تلوزیون  می بینیم و اینجا  گریه می کنیم.

 مقصد بعدی روستای طجر سامن بود، دود اسپند و سلام و صلوات و مردمی که ساعت هاست منتظرند، مردم  صاف و ساده روستایی منتظر ایستاده و سفیران امام رضا(ع) وارد این روستا می‌شوند.

ملایر میزبان خادمان حضرت عشق

همه اشک می‌ریزند و پرچم را می‌بوسند  نمی دانم در دل آن پیر مرد روستایی و پیر  زن خمیده‌ای که با عصا برای میزبانی از خادمان  حرم  آمده چیست؟ نمی دانم درد های نا گفته دختر جوانی که اشک های روی  صورتش را با گوشه روسری اش پاک می کند و یا آن پسر جوانی که دستهایش را زیر بغل گره زده و به پهنای صورت بارانی شده  درد و دلش با امام هشتم چیست، اما هر چه هست بی شک بی جواب نمی‌ماند چرا که کرامت و سخاوت امام مهربانیها  قابل وصف نیست و توسل ها بی جواب نمی‌ماند.

ملایر میزبان خادمان حضرت عشق

"کاروان زیر سایه خورشید"  سپس با حضور در  مرقد مطهر شهدای سامن  با گلباران  و زیارت گلزار شهدا به مقام شامخ قهرمانان واقعی وطن ادای احترام کرده  و سپس میهمان یادواره شهدای روستای طجر سامن در امامزاده ابراهیم می‌شود.

این برنامه نیز که  حضور پر شور اهالی روستا، مردم نقاط  مختلف شهرستان ملایر و مسئولان برگزار شده تا بعد از ظهر ادامه دارد و  بعد ار آن سفیران  امام رضا(ع) راهی شهر ملایر می‌شوند.

ملایر میزبان خادمان حضرت عشق

 بعد از حضور کاروان در شهر ملایر نگاه رئوف مهمان مددجویان زندان ملایر می‌شود و به یمن حضور خادمان و پرچم حرم امام رضا (ع) به ۲۰۰ نفر از زندانیان مرخصی ۱۰ روزه اعطا می شود

همچنین ۲۰ نفر از زندانیان آزاد شدند و ۲۵ نفر نیز به صورت رأی باز محکومیت خود را ادامه می‌دهند.

ملایر میزبان خادمان حضرت عشق

حضور کاروان زیر سایه خورشید در منزل شهید مدافع امنیت شهید محمود خداداد و تحلیل از خانواده این شهید برنامه بعدی کاوان زیر سایه خورشید در ملایر است.

حضور در بیمارستان های ملایر و عیادت از بیمان و تسویه حساب بیماران نیازمند با عنوان تسویه امام رضایی دیگر برنامه کاروان روضی در ملایر  است.

 اما در برنامه ای متفاوت امسال حسینه سید الشهدا شاهد حضور ماردان جوان زیر چهل سال بالای سه فرزند است فضای حسینیه پر از هیاهوی دختر بچه ها و پسر بچه هایی است که به  شوق امام رضا(ع) آمده اند تا در سایه نگاه امام رئوف قد بکشند و سرباز امام زمان(عج) شوند.

ملایر میزبان خادمان حضرت عشق

 بچه ها در گوشه ای از حسینه حلقه زده اند و تصاویری از حرم امام رضا را که توسط خادمیاران در بین  آنها توزیع شده با ذوق و شوقی وصف ناشدنی رنگ آمیزی و ارادتشان را به حضرت عشق ابراز می‌کنند.

 سپس کودکان حاضر در مراسم  زیر پرچم متبرک عشق(سرود امام رضا خیلی دوست دارم) را زمزمه می کنند  و حال و هوای حسینیه بی نظیر می‌شود.

ملایر میزبان خادمان حضرت عشق

 حضور خادمان با پرچم  که وارد می شود  دیگر قابل وصف نیست و دلدادگی اینجا خودش را نشان می‌دهد و مادرانی که با فرزندانشان بوسه برچرچم زده و برای فرزندانشان از امام رضا عاقبت به خیری می‌طلبند.

 خادمان  حرم نیز با بسته‌های تبریکی از مادران و فرزندانشان  تجلیل می‌کنند

ملایر میزبان خادمان حضرت عشق

آخرین برنامه حضور خادمان که از ساعت  ۹ شب تا پاسی از شب ادامه دارد  اجتماع بزرگ امام رضایی های ملایر در سالن  ۳ هزار  نفری الغدیر است  این برنامه نیز با بنامه‌های متنوع شامل سخنرانی، مداحی مداحان برجسته، برنامه های متنوع فرهنگی،   مسابقه و قرعه کشی بین حاضران از آخرین برنامه های  کاروان زیر سایه خورشید در ملایر است.

ملایر میزبان خادمان حضرت عشق

و اینجا خاتمه حضور خادمان حرم امام خوبی ها در ملایر است  و امسال نیز شاه خراسان برای ملایریها سنگ تمام می‌گذارد  امسال نیز خادمانی که از این شهر با کوله باری از خاطرات می‌روند و حامل سلام هزاران نفر از عاشقانی هستند که منتظر تذکره حضرت عشقند و برای رفتن به پابوسی اش لحظه شماری می‌کنند.

ملایر میزبان خادمان حضرت عشق

فاطمه رحمتی

کد خبر 1763468

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha