امامزادگان قرارگاه های فرهنگی برای کادرسازی نظام الهی

حجت الاسلام صباغیان گفت: بقاع متبرکه و امامزادگان، قرارگاه های فرهنگی و اجتماعی برای معرفت افزایی و کارهای تربیتی و ظرفیت‌های عینی برای کادرسازی نظام الهی هستند.

حجت الاسلام حسن صباغیان-امام جمعه زیرکوه- در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی اظهار داشت: امامزادگان با توجه به اینکه تربیت شده دامان امامان معصوم(ع) بودند به عنوان الگوهای انسانی می‌توانند در ساختار تربیتی مردم نقش مهمی را ایفا کرده و موجب تقویت فرهنگ دینی، مذهبی و فرهنگی جامعه شوند.

وی در ادامه گفت: به همین جهت با توجه به وجود امامزادگان زیاد به خصوص فرزندان و نوادگان موسی بن جعفر علیه السلام در ایران، جامعه ما از برکات این ظرفیت های معنوی خصوصاً رشد ولایتمداری مردم بهره مند می شوند.

حجت الاسلام صباغیان در ادامه عنوان کرد: امامزادگان به عنوان مراکز هدایت در ایران رابطه بسیار خوب معنوی را برای محبان اهل بیت علیهم السلام ایجاد می‌کنند و منافع و آثار زیادی را برای رهروان ولایت و امامت دارند.

امام جمعه زیرکوه با توجه به اهمیت جهاد تبیین و معرفت افزایی گفت: باید توجه داشته باشیم که مهمترین رسالت عملی ائمه اطهار علیهم السلام و به طبع فرزندان و امامزادگان جهاد تبیین بوده است.

وی ادامه داد: در بین امامزادگان خیلی کم می‌شناسیم مثل زیدبن علی ابن حسین علیه السلام که قیام کردند و جهاد بالصیف انجام دادند و بقیه جهاد با شمشیر نداشته اند ولی در رابطه با همه شهادت می دهیم که «اشهد انک جاهدت فی الله حق جهاده» معلوم می شود که این جهادشان، جهاد تبیین و جهاد فرهنگی و معرفتی بوده است و به همین خاطر همه باید از این امامزادگان درس جهاد تبیین بگیریم.

حجت الاسلام صباغیان با بیان اینکه امروز مهمترین تکلیف همه ما طبق فرمان رهبر انقلاب عزیز انقلاب، جهاد تبیین است، افزود: در مقابل جنگ نرم شیاطین و استکبار باید جهاد نرم انجام دهیم و این جهاد نرم همان جهاد تبیین است.

وی با اشاره به اینکه بقاع متبرکه و امامزادگان فقط مکانی برای عبادت و بندگی و راز و نیاز نیستند، ادامه داد: بلکه تمام این مکان های مقدس قرارگاه های فرهنگی و اجتماعی برای معرفت افزایی و کارهای تربیتی و ظرفیت‌های عینی برای کادرسازی نظام الهی هستند.

امام جمعه زیرکوه در ادامه عنوان کرد: مطمئنا امامزاده‌ها نورهای پرفروغ و ستارگان درخشانی در جای‌جای کشور هستند و ظرفیت عظیم دینی، فرهنگی و معرفتی را ایجاد می‌کنند و جزو مراکز اصلی گردهمایی‌ها و اجتماعات دینی، مذهبی و فرهنگی هر منطقه هستند.

حجت الاسلام صباغیان ادامه داد: باید از امامزادگان به عنوان حلقه های وصل بین مردم با ائمه اطهار علیهم السلام و خداوند برای رشد و تقویت جامعه اسلامی درست استفاده شود.

وی در پایان گفت: آنچه که مهم است باید سازمان اوقاف و امور خیریه که متولی بقاع متبرکه و امامزادگان است، نظارت درستی بر برنامه های این اماکن مقدسه داشته باشد تا بدون آسیب از این ظرفیت های معنوی درست استفاده شود.

کد خبر 1763492

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha