متولیان امر برای نهادینه کردن فرهنگ در حوزه‌های مختلف تلاش کنند

سرهنگ حسینی گفت: متولیان فرهنگی برای نهادینه کردن فرهنگ در حوزه های مختلف با همدلی و همراهی تلاش کنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان مرکزی، سید علی حسینی، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان مرکزی، امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به  اینکه اهمیت فرهنگ سازی در همه امور، ضروری است، گفت: باید در بحث ترافیکی نیز آموزش های لازم ارائه شود چرا که کاهش تصادفات نیازمند فرهنگ سازی و آموزش همگانی است.

وی با تاکید بر اینکه همه دستگاه های فرهنگی وظیفه دارند در این راستا وارد عمل شوند، اظهار داشت: پلیس راهنمایی و رانندگی به عنوان مسئول مستقیم بحث ترافیکی آرام ننشسته و با فعالیت های همچون تولید موشن گرافی به فرهنگ سازی پرداخته است اما به تنهایی نیز نمی تواند در این راستا گام های موثری بردارد.

سرهنگ حسینی با تاکید بر اینکه فرهنگ سازی و نهادینه کردن فرهنگ رعایت قوانین و مقررات امری ضروری و نیازمند همدلی و همکاری است، اظهار داشت: ۱۸ دستگاه فرهنگی در راستای کاهش تصادفات و نهادینه کردن فرهنگ ترافیکی مسئولیت دارند و این دستگاه ها می توانند با همدلی و همراهی در مناسبت های ملی و مذهبی به خوبی عمل کرده و با تهیه پلاکاردها و پرچم های تبلیغی در خصوص رعایت قوانین و مقررات گام های موثری بردارند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی استان مرکزی در ادامه با بیان اینکه عابرین پیاده با ۵۳ درصد در راس کشته‌شدگان تصادفات رانندگی درون شهری استان مرکزی هستند، ادامه داد: ۳۹ درصد از کشته‌شدگان حوادث رانندگی این استان در سال گذشته مربوط به موتورسیکلت‌سواران بود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه بیشترین جان باختگان حوادث رانندگی این استان به ترتیب با ۵۷ درصد در اراک، ۲۳ درصد در ساوه و هفت درصد در خمین بوده اند، اظهار داشت: بیشترین دغدغه در خصوص حوادث رانندگی استان مرکزی در شهر اراک است که این مهم باید بیش از پیش فرهنگ سازی شود.

این مقام مسئول همچنین با بیان اینکه ۷۰ درصد کشته شدگان حوادث رانندگی استان مرکزی در سال گذشته در بیمارستان جان خود را از دست دادند، گفت: سهم عابرین پیاده در کشته‌شدگان حوادث ترافیکی کشور ۳۷ درصد است اما این آمار در استان مرکزی ۵۳ درصد است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی استان مرکزی سرعت بالا را علت اصلی وقوع تصادف دانست و بیان کرد: سال گذشته ۱۰۶ نفر در حوادث رانندگی جان خود را از دست دادند و ۶ هزار و ۲۳۶ نفر نیز مصدوم شدند که حدود ۲۰ درصد از مصدومان حوادث ترافیکی برابر اعلام نهادهای پزشکی، دچار ۱۵ تا ۲۰ درصد معلولیت مادام‌العمر می‌شوند.

کد خبر 1763593

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha