ساخت سه مرکز فرهنگی رو به اتمام است

حجت الاسلام سید احمد حسینی از بازسازی ساختمان قدیمی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در جیرفت خبر داد و گفت: ساخت سه مرکز فرهنگی از طریق باز آفرینی شهری رو به اتمام است.

حجت الاسلام سید احمد حسینی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، از دیدار با هنرمندان خبر داد و گفت: سالن تعدادی از مجتمع های فرهنگی هنری که در جنوب کرمان تبدیل به سینما شده اند که این مهم بنا بر سیاست وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بوده است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان افزود: سالن های تمامی مجتمع های فرهنگی و هنری جنوب کرمان تبدیل به سینما خواهند شد.
وی خاطرنشان کرد: در گذشته طبق تبصره جدول ۱۷ از طرح و ایده های موسسات فرهنگی هنری وابسته به ارشاد اسلامی حمایت شده و امروز هم به دنبال این هستیم که تسهیلات ضروری به هنرمندان اعطا کنیم و به دنبال این هستیم که از ظرفیت بانک کشاورزی استفاده کنیم.
حجت الاسلام حسینی با بیان اینکه قرارگاه شهید آوینی هنوز در جنوب کرمان شکل نگرفته، ابراز کرد: سیاست های این قرارگاه مردمی در اختیار ما نیست.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان با اشاره به اینکه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به دنبال مردمی کردن و برون سپاری برنامه های فرهنگی هنری است، اظهار کرد: در همین راستا چهار برنامه برای ما در قرار گاه شهید آوینی تعریف شده است.
وی با بیان اینکه براساس اعتباراتی که اختصاص داده شده باید تا ۳۱ شهریور فعالیت های فرهنگی و هنری اجرایی شوند، عنوان کرد: از صددرصد اعتباراتی که به انجمن ها اختصاص داده شده تنها ۳۰ درصد آن محقق شده است.
حجت الاسلام حسینی یادآور شد: تجهیزات مورد نیاز مجمتع فرهنگی هنری امام خامنه ای (مدظله العالی) آمده شده و منتظریم پس از اتمام کار، مجمتع بزودی آمده بهره برداری شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان عنوان کرد: هنرمندان اظهار نامه های مالیاتی را به موقع پر کنند تا مشمول جریمه نشوند.  
وی از بازسازی ساختمان قدیمی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در جیرفت خبر داد و گفت: ساخت سه مرکز فرهنگی از طریق باز آفرینی شهری رو به اتمام است.
حجت الاسلام حسینی تاکید کرد: نبود بعضی از انجمن ها باعث ایجاد فاصله بین هنرمندان شده است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان یادآور شد: برنامه شبکه دو صدا و سیما همو طنر ۶۰ دقیقه به جنوب کرمان اختصاص داده شده که با برنامه ریزی با حضور هنرمندان انجام می شود.

کد خبر 1763633

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha