مسجد نیرو محرکه‌ایی در حل مشکلات اجتماعی از جمله جمعیت است

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان آذربایجان غربی گفت: مسجد نیرو محرکه ایی است که کاملا می تواند در حل مشکلات و معضلات اجتماعی از جمله موضوع جمعیت نقش ایفا کند.

حجت الاسلام و المسلمین منصور امامی، مدیر کل تبلیغات اسلامی استان آذربایجان غربی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان آذربایجان غربی، گفت: مسجد در فرهنگ و تمدن اسلامی نقش محوری دارد و صرفا به عنوان معبد نیست بلکه به عنوان یک مقرر محسوب می شوند.

وی افزود: در این راستا مردمی که در آن منطقه، محله یا شهر هستند، مجموعه مسئله هایی که در زندگی دنیوی و اخروی دارند، مسجد می تواند با نقش راهبری آن را حل کند.

حجت الاسلام امامی ادامه داد: لذا همانطور که پیامبر (ص) در مسائل اقتصادی، امنیتی، قضایی و سیاسی و مانند آن‌ها می دیدیم که در مساجدتصمیم گیری می شد و اعزام نیرو نیز از مسجد صورت می گرفت و اختلافات نیز در مساجد حل می شد.

وی گفت: مهمترین بیانیه‌ها، اطلاع رسانی‌ها و سیاست گذاری‌ها در مسجد اتفاق می افتد و مساجد به‌عنوان پایگاه اصیل مردمی که در آن دنیا و آخرت تلاقی می شد و معاد و معاش در آنجا بهم میرسند.

این مسئول ادامه داد: در این راستا اگه اینطور نگاه کنیم مسجد نیرو محرکه ایی است که کاملا می تواند در حل مشکلات و معضلات اجتماعی از جمله موضوع جمعیت نقش ایفا کند.

کد خبر 1763651

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha