سیلاب مشهد ۷ کشته و ۱۲ مفقود گرفت

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی گفت: با توجه به بروز ترافیک در خیابان‌های سطح شهر و ضرورت تردد خودروهای امدادی، مردم مشهد طی امشب و فردا از تردد و سفرهای غیرضروری جدا پرهیز نمایند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، بارش‌ سیل‌آسای باران و تگرگ در مشهد که در ۲۰ سال اخیر بی‌سابقه گزارش شده است تا این لحظه باعث خسارات فراوان به منازل به خصوص در منطقه سیدی و کشته شدن ۷ نفر و مفقود شدن ۱۲ نفر از شهروندان شده است. 

علی اصغر دهقان پور، مدیرکل هواشناسی خراسان رضوی در این خصوص گفت: امروز چهارشنبه شاهد بارش بی‌سابقه ۳۲/۰۳ میلی متری باران طی مدت زمان ۴۰ دقیقه در شهر مشهد مقدس بودیم که در ۲ دهه اخیر بی‌سابقه بود.

سیلاب مشهد ۷ کشته و ۱۲ مفقود گرفت

وی افزود: از ظهر امروز سامانه بارشی به شکل سنگین آسمان کلانشهر مشهد را تحت تاثیر خود قرار داد به طوریکه در بسیاری از معابر سطح شهر شاهد آب‌گرفتگی بعضا شدید بودیم.

دهقان پور تصریح کرد: براساس گزارش‌های سامانه هواشناسی، شاهد بارش ۳۲/۰۳ میلی متر در مشهد بودیم که طی مدت زمان ۴۰ دقیقه یک بارش تاریخی و رکورد بی‌سابقه محسوب می‌شود. باید گفت این بارش طی ۲۰ سال گذشته در مشهد سابقه نداشته است.

وی ادامه داد: مجموع بارش‌های امروز مشهد ۳۷/۰۲ تا این لحظه بوده است، از هم‌استانی‌های گرامی تقاضا می‌شود طی این روزها که شاهد بارش بی‌سابقه باران در اقصی نقاط استان هستیم، مردم از رفتن به مناطق حاشیه‌ای رودخانه‌ها، نقاط پایین دست، مسیل‌ها، بوستان‌های شهرهای دارای بارش باران و آب‌گرفتگی در سطح شهر مشهد و شهرهای دارای بارندگی خودداری نمایند.

مشهد غرق در سیلاب/ ۷ کشته و ۱۲ مفقود

لغو مرخصی مدیران تا یکشنبه 

جواد خدایی نیز شامگاه امشب در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و عملیات پاسخ به بحران استان که در سالن اجتماعات شهید باهنر استانداری برگزار شد با اشاره به صدور اطلاعیه‌های هشدارهای هواشناسی از ۲ روز قبل اظهار کرد: با توجه به بارش‌ سنگین باران در شهر مشهد مقدس، شهرستان‌های استان و بروز ترافیک و ضرورت تردد خودروهای امدادی؛ مردم مشهد طی امشب و فردا از تردد و سفرهای غیرضروری جدا پرهیز نمایند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی در ادامه افزود: بر اساس دستور استاندار خراسان رضوی تا روز یکشنبه کلیه مرخصی‌های مدیران دستگاه‌های اجرایی لغو خواهد بود و تمامی مدیران باید در محل خدمت حتی روز جمعه حاضر باشند.

سیلاب مشهد ۷ کشته و ۱۲ مفقود گرفت

وی با بیان اینکه ناوگان دستگاه‌های امدادی باید کاملا برای خدمت رسانی آماده باشند، عنوان کرد: با تمهیدات لازم و آمادگی کامل، حوزه برق، آب، مخابرات و گاز متناسب با شرایط مدیریت شود و مجموعه‌های مرتبط با این سه حوزه با حداکثر توان پای کار باشند.

خدایی تاکید کرد: تمامی محورهای تفرجگاهی، گردشگری، اقامتگاهی، بوم‌گردی و پارک‌ها در راستای تعطیلی قبلی تا روز دوشنبه تعطیل خواهند بود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی ادامه داد: بندهای خاکی استان در این شرایط که احتمال آسیب پذیری آنها وجود دارد، مورد بازدید فرمانداران قرار بگیرد تا در صورت مشکل و آسیب دچار چالش نشوند.

مشهد غرق در سیلاب/ ۷ کشته و ۱۲ مفقود

وی با اشاره به اینکه راه‌آهن، ترمینال و فرودگاه، باید آمادگی لازم را داشته باشند، افزود: از همین امشب به تمامی مسافران خود پیامک‌های لازم با موضوع هشدار ارسال شود و فضای میزبانی برای آنها فراهم باشد تا اختلالی در روند میزبانی برای مسافران صورت نگیرد. بر این اساس؛ همچنین اپراتورهای تلفن همراه پیامک‌های هشدار را از امشب تا ظهر فردا به مشترکان ارسال کنند تا از شرایط موجود باخبر شوند.

خدایی تاکید کرد: تمام شهرداری‌های استان آماده باش باشند و ناوگان آنها در حال خدمت قرار بگیرد. همچنین برای افراد بی‌خانمان مکان‌های لازم توسط شهرداری تدارک دیده شود تا دچار چالش نشوند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی در پایان بیان کرد: برنامه‌های مناسبتی و جلسات غیر ضروری در شهرستان‌ها و دستگاه‌های مختلف لغو خواهد بود و به روزهای آینده موکول می‌شود.

مشهد غرق در سیلاب/ ۷ کشته و ۱۲ مفقود

 ۲۳۱ فرد گرفتار در سیلاب خراسان رضوی امدادرسانی شدند

محسن ذاکریان، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان خراسان رضوی گفت: ۲۳۱ فرد گرفتار در سیلاب استان طی ظهر امروز تا کنون توسط نیروهای هلال احمر امدادرسانی شدند.

وی افزود: مناطق شهری و روستایی هشت شهرستان استان شامل مشهد، تربت جام، درگز، نیشابور، فیروزه، خواف ،فریمان و بینالود از امروز درگیر سیلاب شدند.

ذاکریان تصریح کرد: همچنین ۲۹ منطقه ییلاقی ، عشایری و روستای استان درگیر سیلاب شدند.تا کنون ۱۵ تخته چادر و ۲۰۰ تخته پتو در بین حادثه دیدگان استان توزیع شده است.

سیلاب مشهد ۷ کشته و ۱۲ مفقود گرفت

 لغو تمامی برنامه های فرهنگی مشهد تا شنبه

جاوید کیانی، معاون شهردار و رئیس سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد نیز در این خصوص گفت: با توجه به شرایط جوی به وجود آمده و با دستور شهردار محترم، تمامی برنامه های فرهنگی سطح شهر تا شنبه، ۲۹ اردیبهشت ماه لغو شده است.

وی افزود: برنامه هایی چون صبح و نشاط و اجتماع امام رضایی ها که قرار بود جمعه برگزار شود نیز از جمله برنامه های لغو شده ما می باشند. همچنین تمامی برنامه های مربوط به بزرگداشت فردوسی در جوار آرامگاه حکیم توس نیز لغو خواهد شد.

کیانی تصریح کرد: در صورت بهبود شرایط جوی و آب و هوای مساعد، برنامه های مذکور مجددا برگزار خواهد شد که این مسئله متعاقبا اعلام خواهد شد.

پایان پیام/

کد خبر 1763660

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha