جشن بندگی ۱۲ نفر از دختران نومکلف در مسجد ثارالله زنجان برگزار شد

همزمان با دهه کرامت ۱۲ نفر از دختران تازه به تکلیف رسیده آغاز فصل بندگی و عبادت خود را در مسجد ثارالله زنجان جشن گرفتند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان، دخترانی از جنس نور در حالی که چادرهای سفید و گلدار خود را به سر کرده بودند با ورود به مسجد ثارالله زنجان در جشن عبادت و بندگی که برای آنها تدارک دیده شده بود، شرکت کردند و آغاز فصل بندگی خود را جشن گرفتند.

این جشن بزرگ با حضور ۱۲ نفر از دختران نو مکلف کانون فرهنگی هنری مبین روستای گوگجه قیا و منطقه کم برخوردار شهرک شهدا، میدان استقلال و کوی فاطمیه زنجان برگزار شد و اجرای برنامه های شاد فرهنگی و جنگ کودک، بیان احکام شرعی تازه مکلفین از جمله برنامه های این مراسم بود.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد استان زنجان در این مراسم با اشاره به اولویت کانون های مساجد در برگزاری جشن تکلیف برای نومکلفان گفت: در سنوات گذشته نیز جشن تکلیف برای نومکلفان دختر و پسر توسط کانون های مساجد اجرا می شود.

جشن بندگی ۱۲ نفر از دختران نومکلف در مسجد ثارالله زنجان برگزار شد

محسن اسلامی، برگزاری این مراسم را فرصتی برای ترویج فرهنگ نماز در نسل نو عنوان کرد و یادآور شد: در تلاش هستیم تا مراسم جشن تکلیف را در دیگر کانون های مساجد نیز اجرا کنیم.

وی با یادآوری اینکه این جشن تکلیف با مشارکت بهزیستی شهرستان زنجان برگزار می شود، گفت: در این آیین دختران مناطق کم برخوردار شهر زنجان نیز حضور دارند.

در پایان این مراسم، مسابقه نماز در بین غنچه های نوشکفته باغ عبادت برگزار شد و هدایای پیش بینی شده به این فرشته ها اهداء شد.

کد خبر 1763710

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha