یک سجاده و یک قرآن در هر اتاق؛ روسیه گردشگری«مسلمان پسند» را راه‌اندازی می‌کند

رئییس سازمان کیفیت روسیه از راه اندازی خدمات گردشگری «مسلمان پسند» برای جذب گردشگران کشورهای اسلامی در این کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الجزیره، « ماکسیم پروتاسوف» رئیس سازمان کیفیت روسیه، راه اندازی خدمات گردشگری "منطبق با استانداردهای مسلمان پسند"  را اعلام و تاکید کرد: تست آزمایشی این سیستم شش ماه طول می کشد تا در مورد مناسب ترین روش برای گردشگران مسلمان نتیجه گیری شود.

پروتاسوف در حاشیه گردهمایی «روسیه و جهان اسلام» که در حال حاضر در شهر قازان برگزار می شود، گفت: این هفته ما یک سیستم اعتبارسنجی فدرال (مسلمان پسند) را راه اندازی کردیم که می تواند برای رستوران ها، هتل ها، محل برگزاری همایش‌ها و نمایشگاه‌ها، پمپ بنزین‌ها و موسسات پزشکی باشد.

وی افزود: امسال قرار است نزدیک به ۱۰۰ گواهینامه برای رستوران‌ها، هتل‌ها، کنفرانس‌ها، نمایشگاه‌ها و سایر مکان‌ها صادر شود، ما بهترین شیوه‌های بین المللی در توسعه استاندارد را دراختیار گرفتیم.

رئیس سازمان کیفیت روسیه ادامه داد: ماهیت سیستم این است که هر فروشگاه خرده فروشی - چه رستوران و چه هتل - اگر مهمانی به آنجا بیاید و بگوید مسلمان هستم و به خدمات خاصی نیاز دارد، باید این خدمات به او ارائه شود. به خصوص در اتاقی که میهمان در آن به سرمی برد، باید سجاده و تمام جزئیات همراه آن مانند قرآن وجود داشته باشد، همچنین باید نوشیدنی الکلی از پخچال خارج شود و غذاهای حرام در منوی غذا نباشد.

 پروتاسوف افزود: در حال حاضر با بازارها، شرکت‌های مسافرتی و موتورهای جستجو توافق‌نامه‌ای وجود دارد که رستوران‌ها و فروشگاه‌هایی که گواهینامه را دارند با برچسب ویژه «مسلمان پسند» مشخص شوند.

وی از نقش کمیته استاندارد حلال اداره معنوی مسلمانان جمهوری تاتارستان در ایجاد سیستم صدور گواهینامه تمجید کرد و گفت: در حالت ایده‌آل، یک پورتال گردشگری جداگانه یا اپلیکیشن همراه اول  گردشگری مسلمان پسند می‌تواند ایجاد شود، به طوری که در آن هر مهمانی مسلمان یا غیرمسلمان می‌تواند مسیر خود را ترسیم کند و در سراسر روسیه سفر کند به گونه‌ای که می‌تواند تنها از آن مؤسسات و مکان‌ها بازدید کند.

تعداد کل مسلمانان ساکن روسیه نزدیک به ۲۵ میلیون نفر تخمین زده می شود، آنها در مناطق قفقاز شمالی، تاتارستان و باشقیرستان متمرکز هستند. مسلمانان نزدیک به یک چهارم جمعیت در مسکو پایتخت روسیه یعنی ۲.۵ میلیون نفر از حدود ۱۰.۵ میلیون نفر را تشکیل می دهند.  آنها همچنین اکثریت جمعیت ۷ منطقه روسیه اینگوشتیا، چچن، داغستان، کاباردینو-بالکاریا، کاراچای-چرکسیا، باشکریا و تاتارستان را تشکیل می دهند.

 مسلمانان به عنوان اولین اقلیت غیر مسیحی در فدراسیون روسیه در نظر گرفته می شوند و به دلیل جمعیت مسلمانان در روسیه، این کشور عضو ناظر در سازمان کنفرانس اسلامی است.

کد خبر 1763743

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha