شهید حسین شهریاری سرحدی در لبیک به ندای امام از تعلقات دنیوی دل کَند

محمدصادق سرحدی گفت: دوران جوانی این شهید والامقام مصادف با شروع انقلاب اسلامی و بعد هم جنگ تحمیلی شد و علی رغم اینکه تازه داماد هم بود و مادر پیری داشت از علایق دنیوی و از مادر خود که تک پسر بود دل کَند و در بهمن ماه ۱۳۶۰ به فرمان حضرت امام خمینی (ره) وارد بسیج شد.

محمدصادق سرحدی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، گفت: امروز سالروز شهادت شهید حسین شهریاری سرحدی از شهدای دفاع است و به منظور زنده نگه داشتن یاد و خاطره این شهید به اتفاق بچه ها و بزرگترهای مسجد بر سر مرقد مطهر این شهید حضور پیدا کردیم.

شهید حسین شهریاری سرحدی از تعلقات دنیوی دل کَند

مسئول هیئت مذهبی ثارالله مسجد سید الشهداء (ع) کهنوج افزود: برای معرفی این شهید گرانقدر باید برگردیم به سال ۱۳۴۰ جایی که در یک خانواده مذهبی و با ایمان از طایفه سرحدی در منطقه دهکهان از توابع بخش مرکزی شهرستان کهنوج دیده به جهان گشود.
وی با بیان اینکه شهید شهریاری کودکی و نوجوانی خود را سپری می کند تا به سن جوانی می رسد، ابراز کرد: جوانی بسیار خوش اخلاق و خوش سیما که محبوب همه افراد فامیل بودند.
سرحدی اظهار کرد: اقامه نماز اول وقت و با حضور قلب از شهید شهریاری، انسان ممتازی ساخته بود، صله ارحام، قوم دوستی و ارتباط قلبی با همه فامیل از ویژگی اخلاقی و برجسته این شهید بود.  
مسئول هیئت مذهبی ثارالله مسجد سید الشهداء (ع) کهنوج ادامه داد: دوران جوانی این شهید والامقام مصادف با شروع انقلاب اسلامی و بعد هم جنگ تحمیلی شد و علی رغم اینکه تازه داماد هم بود و مادر پیری داشت از علایق دنیوی و از مادر خود که تک پسر بود دل کَند و در بهمن ماه ۱۳۶۰ به فرمان حضرت امام خمینی (ره) وارد بسیج شد.
وی عنوان کرد: پس از دریافت آموزش های رزم ابتدایی توانست از بین ۸۰ بسیجی منطقه دهکهان نفر اول بخش تیراندازی شود و عنوان بسیجی نمونه را به خود اختصاص دهد.
سرحدی خاطرنشان کرد: شهید شهریاری در فروردین ماه سال ۱۳۶۱ که خرمشهر همچنان در دست صدامیان بود برای آزادسازی این شهر به عنوان بسیجی داوطلب به جبهه اعزام شد و این شهید والامقام از نیروی های رزمی لشکر ۴۱ ثارالله آن هم به فرماندهی سردار دلها شهید حاج قاسم سلیمانی بود.

شهید حسین شهریاری سرحدی از تعلقات دنیوی دل کَند

مسئول هیئت مذهبی ثارالله مسجد سید الشهداء (ع) کهنوج یادآور شد: بچه های لشکر ۴۱ ثارالله به دلیل چالاکی و زرنگی شهید حسین بر پشت پیراهنش نوشته بودند «حسینِ شهریاری سَرِ صدام بیاری» شهید شهریاری با همین روحیه شهادت طلبی وارد عملیات بیت المقدس شد عملیاتی که بعدها باعث آزادسازی خرمشهر هم شد.  

وی ابراز کرد: پس از روزها مبارزه سنگین و به عقب راندن دشمنان وقتی که سه روز بیشتر به آزادسازی کامل خرمشهر نمانده بود در تاریخ ۲۷ اردیبهشت سال ۱۳۶۱ در منطقه عملیاتی کوشک که در غرب جاده اهواز خرمشهر قرار دارد بر اثر ترکش خمپاره به سر مبارکش همچون سیدالشهدا (ع) به فیض عظیم شهادت نائل شد و به عنوان اولین شهید منطقه بزرگ دهکهان لقب گرفت.
سرحدی اظهار کرد: پیکر مطهر این شهید با عزت و احترام بر دستان فامیل و امت حزب الله تشییع و در سرزمین پدری خویش برای همیشه آرام گرفت.
مسئول هیئت مذهبی ثارالله مسجد سید الشهداء (ع) کهنوج عنوان کرد: اکنون مرقد مطهر شهید شهریاری در روستای عشایر سرحدی دهکهان، مامنی برای عاشقان شهداست و همه ساله میزبان جاماندگان پیاده روی اربعین حسینی می باشد.

کد خبر 1763760

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha