بهبود یکصد کودک مبتلا به سرطان تحت پوشش موسسه حامی یار استان مرکزی

صوفی از بهبود یکصد کودک مبتلا به سرطان تحت پوشش خدمات و حمایت های موسسه ملی حامی یار استان مرکزی خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مرکزی حامد صوفی، در جشن دهمین سالگرد تاسیس موسسه خیریه حامی یار  و ملی شدن این موسسه در جمع خبرنگاران با اشاره به پیشرفت های دهه های اخیر در درمان سرطان در ایران و جهان، گفت: هم اکنون درمان سرطان کودکان در کشور ما مطابق با به روزترین پروتکل های درمانی دنیا توسط بهترین متخصصین انجام می شود.

مدیر عامل موسسه خیریه حامی یار با بیان اینکه در شرایط کنونی بزرگترین مشکل کودکان مبتلا به سرطان، نبود و یا کمبود داروهای شیمی درمانی است، ادامه داد: تامین داور در کشور یکی‌ از مشکلاتی است که گریبان حوزه بهداشت و درمان را گرفته است در برخی موارد داروها کیفیت لازم را ندارند و ممکن است کودکان متحمل عوارضی ناشی از مصرف داروی بی کیفیت شوند.

وی با اشاره به اینکه در دهمین سالگرد تاسیس موسسه خیریه حامی یار هستیم، افزود: موسسه خیریه حامی یار با توسعه فعالیت در سطح کشور به عنوان اولین تشکل استان مرکزی ملی شده است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه موسسه حامی یار  از سال ۹۳ فعالیت خود را آغاز و تا کنون ۲۵۴ پرونده از کودکان مبتلا به سرطان تشکیل شده است، افزود: از این تعداد ۱۰۰ کودک بهبود یافته اند، ۳۷ کودک آسمانی شدند و ۱۱۷ کودک نیز در حال طی کردن روند درمان هستند.


مدیر موسسه خیریه حامی یار استان مرکزی با اشاره به اینکه بیماران تحت پوشش این موسسه از نقاط مختلف کشور و حتی خارج از کشور نیز هستند، اضافه کرد: از این ۲۵۴ پروند ثبت شده  ۱۱۷ مددجو از شهر اراک اراک، یک مددجو از کشور افغانستان، ۱۰۷ مددجو از حومه اراک، ۲۴ مددجو از لرستان، ۳ مددجو از همدان، یک مددجو از خوزستان و یک مددجو از قم هستند.

صوفی با اشاره ه به اینکه موسسه حامی یار موسسه ای مردم نهاد، غیر انتفاعی، غیر سیاسی و غیر دولتی است، ادامه داد:  این موسسه با عزم خیرین و داوطلبین خیریه به کودکان مبتلا به سرطان زیر ۱۸ سال و بستری در مرکز درمانی دانشگاهی(دولتی) استان مرکزی، حدمات حمایتی و آموزشی ارائه می نماید.


وی با بیان اینکه موفقیت ها و خدمات این موسسه بدون حمایت خیرین و نیکوکاران داوطلبان و تلاش‌های کارکنان حامی یار میسر نبود، اظهار داشت: موسسه حامی یا با حضور و مشارکت این عزیزان خدمات آموزشی و حمایتی به این عزیزان ارائه می کند.


 صوفی با اشاره به اینکه ارائه خدمات به کودکانی که بهبود یافته اند تا دو سال ادامه دارد، گفت: این عزیزان تا یک سال پس از بهبودی مشمول تمامی خدمات و تا ۲ سال بعداز بهبودی نیز تمامی هزینه‌ها دارو، مکمل غذایی، چکاب، آزمایش‌های مراقبتی آنها پرداخت می‌شود.


وی تسویه حساب پرونده‌های بیمارستانی، پرداخت هزینه دارو، آزمایش و جراحی، پرداخت هزینه خدمات پزشکی و دندانپزشکی، ارائه خدمات مشاوره و روانشناسی، پرداخت هزینه تردد کودکان، ارائه خدمات تسکینی در منزل، توزیع تغذیه روزانه و پرداخت هزینه مکمل‌های غذایی و کالاهای بهداشتی، توزیع سبد حمایتی فصلی به کودکان، ارائه خدمات تحصیلی و غیر تحصیلی، تهیه و تامین تجهیزات حین درمان، برگزاری کارگاه‌های آموزشی، پیشگیری و تشخیص زودرس، پرداخت هزینه پورت گذاری ونمونه برداری مغز استخوان را از جمله خدمات ارائه شده توسط این موسسه دانست.

این مقام مسئول در ادامه با بیان اینکه موسسه حامی یار با هدف حمایت از کودکان مبتلا به سرطان در آبان ماه سال ۹۳ تاسیس شده است، گفت: این موسسه پس از اخذ مجوزهای رسمی و قانونی در سال ۹۵ فعالیت خود را آغاز کرده است و بنا داریم با همکاری خیرین و نیکوکاران زمینی تهیه و مجتمع خدمات رفاهی در غرب کشور ایجاد کنیم که مجهز به مرکز غربالگری، سالن ورزشی، آموزشی و فضای مطالعه، خانه بازی و غیره برای کودکان مبتلا به سرطان و خانواده های آنان باشد.

کد خبر 1763773

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha