تجلیل از برگزیدگان جشنواره رسانه‌ای ابوذر/کسب رتبه دوم توسط خبرنگار شبستان

برگزیدگان پنجمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر و جام رسانه امید در ارومیه تجلیل شدند و خبرنگار خبرگزاری شبستان رتبه دوم تیتر را به خودش اختصاص داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان آذربایجان غربی، آئین اختتامیه پنجمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر و جام رسانه امید استان آذربایجان‌غربی پنج‌شنبه با حضور محمدصادق معتمدیان، استاندار آذربایجان‌غربی، سردار محمد حسین رجبی، فرمانده سپاه شهدای استان، غلامحسین عماری، فرماندار ارومیه و سایر مسئولین استانی و شهرستانی برگزار شد.

برگزیدگان پنجمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر و جام رسانه امید در ارومیه تجلیل شدند و خبرنگار خبرگزاری شبستان رتبه دوم تیتر را به خودش اختصاص داد.

تجلیل از برگزیدگان جشنواره رسانه‌ای ابوذر/کسب رتبه دوم توسط خبرنگار شبستان
تدوین منشور اخلاقی در حوزه رسانه الزامی است
محمدصادق معتمدیان، استاندار آذربایجان‌غربی در این آئین افزود: ما شاهد جنگ رسانه‌ای دشمن بوده و هستیم و در سال‌های گذشته در کنار جنگ اقتصادی و تحریم‌ها و انواع کارشکنی‌ها علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی، شاهد جنگ تمام عیار رسانه‌ای نیز بودیم.
وی با بیان اینکه یکی از ابزارهای مورد استفاده دشمنان برای ایجاد اختلاف و ناامیدی در جامعه ظرفیت رسانه است، گفت: جنگ ترکیبی و شناختی دشمنان یکی از دسیسه‌هایی بود که در فتنه‌های سال‌های گذشته مورد استفاده قرار گرفت و امروز صدها شبکه فارسی زبان به دنبال ناکارامد نشان دادن نظام، سیاه نمایی و دروغ پراکنی هستند.

استاندار آذربایجان‌غربی ادامه داد: امپراتوری رسانه‌ای و دروغ پراکن دشمن در انتخابات اخیر کشور به ویژه در آذربایجان‌غربی شکست سنگینی خورد.

وی وجود فیک نیوزها و فعالیت‌های بی‌نام و نشان در فضای مجازی را از جمله دغدغه‌ها و آسیب‌های فضای مجازی و رسانه‌ای در آذربایجان‌غربی دانست.

رسانه ها نقش مهمی در پیشرفت و آبادانی کشور دارند

معتمدیان افزود: رسانه ها نقش مهمی در پیشرفت و آبادانی کشور دارند و توسعه فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی در کنار فرصت‌هایی که از طریق رسانه‌ها ایجاد می‌شود، قطعاً یکی از دغدغه‌های عمومی و اساتید است.

معتمدیان گفت: در بسیاری از کشورها دولتها خط قرمزهایی دارند همین کشورهای غرب گرایی که خود را مدعی دموکراسی مطرح می‌کنند، نیز در این زمینه محدودیت و خط قرمزهایی دارند و محکم با موضوعاتی که منافی امنیت آنان است برخورد می کنند.

استاندار آذربایجان‌غربی گفت: یکی از ابزارهایی که دشمنان به کار می‌برند، ابزار رسانه‌ای است و با توجه به تنوع قومی و مذهبی و دینی در استان زمینه واگرایی فراهم است و می‌تواند مورد هدف و تطمیع دشمنان قرار گیرد.

جریانات مختلف در دنیا به دنبال تولید اخبار منفی علیه نظام هستند

استاندار آذربایجان‌غربی اظهار کرد: جریانات مختلف و افراد در دنیا به دنبال تولید اخبار منفی و دروغ پراکنی و شایعه‌سازی علیه نظام هستند.

این مسئول گفت: میلیون‌ها کانال و صفحه در این زمینه مشغول ناکارآمد نشان دادن نظام هستند تا گسلهای مختلف قومی و مذهبی را در نقاط مختلف کشور فعال کنند.

وی بیان کرد: در انتخابات اخیر رسانه های دشمن از ماهها قبل تولید محتوا داشتند تا در بین مردم ایجاد یاس و ناامیدی کنند تا مردم مشارکت در انتخابات نداشته باشند، ولی به رغم این همه تلاش دشمن و شاهد مشارکت ۴۷ درصدی شهروندان استان بودیم.

معتمدیان بیان کرد: در انتخابات اخیر برخی جریانات و افراد در راستای دو قطبی سازی حرکت کردند ولی مردم با بینش سیاسی بالا در مقابل آنان ایستادند.

تدوین منشور اخلاقی در حوزه رسانه الزامی است

وی با اشاره به لزوم تدوین منشور اخلاقی در حوزه رسانه اظهار کرد: در حال حاضر فیک نیوزها یکی از آسیب‌های اساسی برای مردم و اصحاب رسانه است و این فیک نیوزها اهدافی دارند که پشت این جریانات جریانهای قدرت و ثروت هستند و برای ما شناخته شده هستند.

استاندار آذربایجان غربی بیان کرد: این جریانات در صدد دوقطبی سازی و ایجاد فضای التهاب در استان هستند و ما اجازه نخواهیم داد فضای استان به جولانگاه توصیه حسابهای فردی و جناحی و باندی تبدیل شود.

تجلیل از برگزیدگان جشنواره رسانه‌ای ابوذر/کسب رتبه دوم توسط خبرنگار شبستان

ارسال ۴۰۰ اثر به جشنواره رسانه‌ای ابوذر

جهانگیر اسلام‌پرست، مسئول سازمان بسیج رسانه استان آذربایجان‌غربی در این مراسم با بیان اینکه ۴۰۰ اثر به این جشنواره ارسال شده، گفت: آثار ارسالی به این جشنواره در ۱۰ محور با عناوین شعار سال، جهاد تبیین، پیوند رسانه و صنعت، دستاوردهای انقلاب اسلامی، بسیج و حوزه‌های اقدام، امید و نشاط آفرینی، خانواده جامعه فرزندآوری، کتاب، کتابخانه، تعالی فرهنگ، سبک زندگی ایرانی اسلامی و مقابله با آسیب‌های اجتماعی ارسال شده است.

وی با بیان اینکه ۱۰ قالب برای ارسال آثار شرکت‌کنندگان پیش‌بینی شده بود، گفت: شرکت کنندگان در جشنواره، آثار خود را قالب‌های گزارش خبری، مصاحبه، یادداشت و سرمقاله، تیتر، اینفوگرافی، موشن‌گرافی، عکس، کلیپ و گزارش ویدیویی، مستند و پادکست به جشنواره ارسال کردند و همه آثار با دقت و توسط اساتید زبردست استانی داوری شد.

اسلام‌پرست گفت: آثاری در جشنواره شرکت داده شده که در بازه زمانی اول دی‌ماه سال ۱۴۰۱ تا پایان آذرماه سال ۱۴۰۲ در یکی از رسانه‌ها از جمله نشریات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری استان آذربایجان‌غربی منتشر شده بودند.

رسانه ها به عنوان نماینده احاد مردم جهت پیشگیری از تنش ها ورود کنند

حجت الاسلام سید سلمان ذاکر، نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی در این آیین با اشاره به تاثیر رسانه ها در اذهان عمومی و اهمیت ایجاد یک جریان اقناع عمومی در حوزه های مختلف فرهنگی و اعتقادی گفت: رسانه ها به عنوان نماینده احاد مردم جهت پیشگیری از تنش ها و اختلافات باید در مسائل مختلف ورودی کارشناسانه پیدا کنند تا امنیت آرامش و امید را در جامعه متبلور شوند.

️وی به توجه نمایندگان مجلس به طرح های حمایتی از جامعه رسانه و مطبوعات اشاره کرد و گفت: در مجلس یازدهم و برنامه هفتم توسعه توجه ویژه ای به حمایت از خبرنگاران و مطبوعات و جایگاه رسانه شده است.

تجلیل از برگزیدگان جشنواره رسانه‌ای ابوذر/کسب رتبه دوم توسط خبرنگار شبستان

امیدآفرینی سرلوحه اقدامات اصلاحی رسانه در جامعه باشد

سردار محمد حسین رجبی، فرمانده سپاه شهداء آذربایجان‌غربی، اظهار کرد: حوزه رسانه بسیار با اهمیت و موثر در همه عصرها و عصر کنونی است و تلاش‌های عرصه رسانه در استان مشاهده شده و تاثیرگذار است.

وی ادامه داد: جنگ نرم فراتر از اقدامات جنگ سخت است و رسانه قدرتمند و تاثیرگذار در اذهان است و اگر در رسالت خود اقدامات موثر انجام دهد.

فرمانده سپاه شهداء آذربایجان‌غربی گفت: استان آذربایجان‌غربی استان ویژه‌ای بوده و به دلیل هم‌مرز بودن با کشورهای دیگر توسعه یافته و با همت‌های بلند مسئولین می‌توانند بیش‌از این توسعه یافته باشد.

این مسئول ادامه داد: به اخلاق رسانه‌ای باید توجه ویژه داشته باشد و مهمترین اصل مخاطب‌شناسی است که صاحب رسانه بخوبی آن را مد نظر داشته‌باشند.

سردار رجبی گفت: اقدامات پیش‌دستانه، از جمله اقدامات موثر رسانه، بخوبی نهادینه شده و این امر می‌تواند جلوه خوبی به جامعه دهد.

وی گفت: اقدام تهاجمی یکی از مواردی است که در حوزه رسانه باید رعایت شود و دقت در عین سرعت بسیار حائز اهمیت است و اخلاق رسانه‌ای باید رعایت شود و امیدآفرینی سرلوحه اقدامات اصلاحی رسانه در جامعه باشد.

کد خبر 1763790

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha