جشن روز دختری که مزین به پرچم حرم مطهر امام رضا (ع) شد

جشن روز دختری که به همت کانون فرهنگی و هنری حکیم شهرستان چایپاره با حضور کاروان زیر سایه خورشید مزین به پرچم حرم مطهر امام رضا (ع) شد.

سمیه جعفرپور، مدیر کانون فرهنگی و هنری  حکیم شهرستان چایپاره، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان آذربایجان غربی، گفت: جایگاه دختران در اسلام به قدری رفیع است که پیامبر اسلام (ص) برای نشان دادن جایگاه والای دختران، دست دختر خود را بوسیدند و خداوند،  سوره کوثر را در شان حضرت فاطمه زهرا (س) نازل کرده است.

وی با بیان اینکه نقش مسجد در تربیت فرزندان مهم بوده، ادامه داد: دختر رحمت الهی است و شما دختران، هر کدام مایه افتخار و مباهات خانواده هستید و دختران، آینده یک کشور را از نظر تربیتی، تضمین می‌کنند، چرا که تربیت و فرهنگ صحیح ناشی از آن به دست دختران امروز که مادران فردا هستند، انجام می‌شود.

مدیر کانون فرهنگی و هنری  حکیم شهرستان چایپاره ادامه داد:دختران، اصلی‌ترین مایه امید و چشم و چراغ ما و تضمین کننده رسیدن کشور به نقطه اوج در حوزه‌های تربیتی و فرهنگی هستید.

جعفرپور با بیان اینکه ۵۰۰ نفر عضو کانون فرهنگی هنری حکیم شهرستان چایپاره بوده، گفت: فعالیت رسمی این کانون از سال ۹۱ بوده و بیشتر فرهنگی،هنری، مذهبی و ورزشی آن با حضور دانش آموزان دختر انجام می شود.

جشن روز دختری که مزین به پرچم حرم مطهر امام رضا (ع) شد

جشن روز دختری که مزین به پرچم حرم مطهر امام رضا (ع) شد

مدیر کانون فرهنگی و هنری  حکیم شهرستان چایپاره ادامه داد: امسال به مناسبت دهه و روز دختر جشن باشکوهی با حضور دختران مسجدی و کاروان «زیر سایه خورشید» در مسجد برگزار شد.

وی با اشاره به فعالیت های دیگر این کانون گفت: طرح اوقات فراغت تابستان سال ۱۴۰۲ کلیه فعالیت های آموزشی، ورزشی ، تفریحی، اردویی برگزار شد و در سال ۱۴۰۲ کانون حکیم کانون برتر شهرستان در این حوزه انتخاب شد.

جعفرپور با اشاره به برنامه های کانون در حوزه جوانی جمعیت نیز افزود: ببرنامه جوانی جمعیت هم در حوزه کلاس‌های مشاوره، ترغیب جوانان به ازدواج و فرزندآوری برگزار شده است.

جشن روز دختری که مزین به پرچم حرم مطهر امام رضا (ع) شد

کد خبر 1763808

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha