رژیم صهیونیستی امروز به اتهامات پرتوریا درباره «نسل کشی» به دادگاه لاهه پاسخ می‌دهد

رژیم صهیونیستی امروز به دادگاه دیوان بین المللی دادگستری لاهه درباره اتهامات آفریقای جنوبی مبنی بر نسل کشی پاسخ می دهد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از القدس العربی، رژیم صهیونیستی امروز جمعه(۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) پاسخ خود را به دیوان بین‌المللی دادگستری سازمان ملل درباره اتهامات آفریقای جنوبی مبنی بر نسل‌کشی در غزه با عملیات نظامی در رفح ارائه خواهد کرد.

پرتوریا از دیوان بین المللی دادگستری خواست تا به اسرائیل دستور دهد تا حمله خود به رفح را که رژیم صهیونیستی برای از بین بردن جنبش حماس ضروری می داند، متوقف کند.

 اسرائیل پیش از این  بر تعهد قاطع خود مبنی بر حمایت از قوانین بین‌المللی تاکید کرده بود و پرونده آفریقای جنوبی را کاملاً بی‌اساس و از نظر اخلاقی نفرت انگیز ارزیابی کرده بود.

 بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی می گوید: حمله گسترده زمینی به رفح که آخرین پایگاه حماس است، برای از بین بردن جنبش مقاومت اسلامی ضروری است.

رژیم صهیونیستی روز پنجشنبه اعلام کرد: باوجود هشدارهای بین المللی نسبت به حمله گسترده به این شهر پرجمعیت در نوار غزه، عملیات زمینی خود را در رفح افزایش خواهد داد.

 اما نتانیاهو معتقد است که اسرائیل از یک فاجعه انسانی در رفح جلوگیری کرده است. به طوری که وی در بیانیه‌ای اعلام کرد: تاکنون نزدیک به نیم میلیون نفر در رفح از مناطق درگیری خارج شده‌اند.

«یوآو گالانت» وزیر دفاع اسرائیل نیزاعلام کرد: عملیات نظامی در رفح با ورود نیروهای اضافی ادامه خواهد یافت.

این دادگاه  روز پنجشنبه در کاخ صلح لاهه ، مقر بالاترین نهاد قضایی سازمان ملل، به شکایت وکلای پرتوریا درباره گورهای دسته جمعی، شکنجه و مانع تراشی عمدی در ورود کمک ها به نوار غزه رسیدگی کرد.

ووسیموزی مادونسلا بلندپایه ترین وکیل مدافع آفریقای جنوبی، ، گفت: آفریقای جنوبی امیدوار بود، زمانی که ما برای آخرین بار در این دادگاه حاضر شدیم، روند نسل کشی برای حفظ فلسطین و مردم آن متوقف شود.

وی افزود: اما در عوض، نسل کشی اسرائیل با سرعت فزاینده ای ادامه یافت و به تازگی به مرحله ای جدید و وحشتناک رسیده است.

وگان لوی، وکیل دیگر آفریقای جنوبی اعلام کرد: حمله اسرائیل به رفح آخرین گام در نابودی غزه است.

آفریقای جنوبی از دیوان بین المللی دادگستری می خواهد که سه دستور اضطراری یا «اقدامات موقت» صادر کند، در حالی که دادگاه همچنان به بررسی اتهام گسترده تر مبنی بر نقض کنوانسیون نسل کشی ۱۹۴۸ اسرائیل ادامه می دهد.

آفریقای جنوبی از دادگاه می خواهد که به اسرائیل دستور دهد به سرعت عقب نشینی کند و حمله نظامی خود را در رفح متوقف کند. همچنین اسرائیل باید «همه اقدامات موثر» را انجام دهد تا به کارکنان امداد بشردوستانه، روزنامه نگاران و بازرسان اجازه دسترسی بدون مانع به غزه را بدهد. در نهایت، پرتوریا از دادگاه می‌خواهد ارایه گزارش درباره تدابیری که که برای تبعیت از دستورات انجام می‌دهد، توسط اسرائیل را تضمین کند.

کد خبر 1763811

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha