آینده کشور با کمبود جمعیت به خطر خواهد افتاد

امام جمعه منطقه خیرآباد ورامین گفت: اگر ما نسبت به این موضوع حساس نباشیم و برنامه نداشته باشیم آینده کشور به خطر می افتد و خواه یا ناخواه در جبهه دشمن کار کرده ایم.

به گزارش روابط عمومی نهاد نمازجمعه خیرآباد، حجت‌الاسلام داود محمدیاری امام جمعه منطقه خیرآباد شهرستان ورامین ظهر امروز در خطبه های نمازجمعه این هفته ضمن سفارش خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی اظهار کرد: یکی از اوصاف اهل تقوا صبر است که بنا به فرموده رسول خدا و امیرالمومنین علی (ع) صبر بر سه وجه است که یکی از این سه مورد صبر بر معصیت است که انسان گناه نکند و صبر و شکیبایی را پیشه کند، زیرا انسان می تواند مرتکب معصیت شود اما به خاطر حیا از خدا دست از گناه بر میدارد و رضایت خدا را در پیش می گیرد.
وی با اشاره به فضیلت ماه ذی القعده گفت: همه ما در مورد فضیلت ماه های رجب و دیگر ماه ها شنیده ایم اما ماه ذی القعده نیز ماه بزرگی می باشد و معروف است به ماه توبه و اجابت دعا که قبل از اسلام مردم نیز به این ماه ارزش زیادی قائل بودند و خیلی توصیه شده نسبت به این ماه که دعا در این ماه به اجابت می رسد.
امام جمعه منطقه خیرآباد ضمن فرارسیدن میلاد حضرت رضا(ع) افزود: آقا علی بن موسی الرضا(ع) فرمودند کسی که به زیارت من بیاید و مشرف بشود من سه جا به داد او می‌رسم آن موقعی که نامه عملت را به دست چپ دادن و به دست راستت نیست به فریادت می‌رسم، یکی از آن جاهایی که به دادت می‌رسم و دستت را می‌گیرم در پل صراط است، صراطی که از شمشیر برنده‌تر و از مو باریک‌تر است و سومی روز قیامت است که فرمودند که ما اهل بیتی هستیم که اگر وعده ای به کسی دادیم این دین بر گردن ما است که به داد او برسیم.
حجت‌الاسلام محمدیاری با اشاره به ۳۰ اردیبهشت روز جهانی جمعیت بیان کرد: یکی از دغدغه های مقام معظم رهبری نسبت به رشد جمعیت است که در این خصوص برنامه ریزی شود که فرمودند یکی از خطراتی که وقتی که انسان درست به عمق آن فکر می‌کند و تن انسان را می‌لرزاند  که چرا باید اینگونه باشد و آن مسأله جمعیت است.
وی خاطر نشان کرد: اگر بخواهیم آینده کشور را بسازیم باید نسبت به جمعیت کشور توجه ویژه شود، اگر ما نسبت به این موضوع حساس نباشیم و برنامه نداشته باشیم آینده کشور به خطر می افتد و خواه یا ناخواه در جبهه دشمن کار کرده ایم.
خطیب جمعه منطقه خیرآباد ضمن بیان اینکه باید در زمینه رشد جمعیت گفتمان سازی صورت بگیرد، گفت: فرزند موهبت الهی است، امروز اگر شیعیان بخواهند قدرت مند شوند باید جمعیت قدرتمند هم داشته باشد و باید نگاه کنیم دیگران چگونه نسبت به فرزند آوری و جمعیت کار می‌کنند و نمی گذارند دشمن از آنان پیشی بگیرد.
حجت‌الاسلام محمدیاری در پایان افزود: همه ما باید نسبت به امر فرزند آوری گفتمان سازی کنیم که بتوانیم جمعیت محب اهل بیت و سربازان امام زمان مان را رشد دهیم.

کد خبر 1763849

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha