جمهوری اسلامی بخشی از عظمت خود را مرهون امام رضا (ع) است

حجت الاسلام عباس عالم زاده گفت: اگر جمهوری اسلامی این همه عزت و صداقت دارد و نه تنها در منطقه خاورمیانه بلکه در جهان خود را به عنوان ابرقدرت نشان داده، بخش عظیمی از آن را مدیون و مرهون آقا جان علی بن موسی الرضا (ع) است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، ظهر امروز حجت الاسلام عباس عالم‌زاده در خطبه های نماز جمعه نودژه، با تبریک ولادت امام رضا (ع) و دهه کرامت، گفت: پیامبر اکرم (ص) و ائمه اطهار (ع) بسیار در مورد زیارت امام رضا (ع) سفارش کرده اند.
امام جمعه موقت آسمینون افزود: اگر جمهوری اسلامی این همه عزت و صداقت دارد و نه تنها در منطقه خاورمیانه بلکه در جهان خود را به عنوان ابرقدرت نشان داده، بخش عظیمی از آن را مدیون و مرهون آقا جان علی بن موسی الرضا (ع) است.
وی با اشاره به روز ملی جمعیت، ابراز کرد: پس از انتشار نتایج سرشماری سال ۱۳۶۵ دولت متوجه سنگینی بار افزایش جمعیت و نگرانی تامین نیازهای مختلف آن در سال‌های بعد شد بنابراین به فکر احیای سیاست‌های قدیمی کنترل جمعیت افتاد.
حجت الاسلام عالم زاده اظهار کرد: سرعت کاهش باروری در نیمه دوم دهه ۶۰ و اوایل دهه ۷۰ به اندازه‌ای چشمگیر بود که تعبیر انقلاب باروری در مورد آن مصداق پیدا کرد متوسط رشد سالانه جمعیت کشور از ۳/۹ درصد در دهه ۶۰ به ۱/۲درصد در دوره ۹۰ رسید یعنی رشد افزایش جمعیت به نصف رسیده است.
خطیب موقت نماز جمعه آسمینون با اشاره به عوامل تاثیرگذار در رشد جمعیت، بیان کرد: یک عامل، بالا رفتن سن ازدواج است بنابراین ما باید برای جوانان مومن و انقلابی این مهم را تشریح کنیم تا جوان‌ها تشکیل خانواده دهند و وعده الهی است که انسان با ازدواج کردن و تشکیل خانواده روزی‌اش تامین می‌شود.
وی به سوم خرداد ماه سالروز فتح خرمشهر در عملیات بیت المقدس اشاره کرد و افزود: امام خمینی(ره) فرمودند؛ «خرمشهر را خدا آزاد کرد»، ملت ایران در هیچ معرکه‌ای حتی با آمریکا و صدّام، گلوله‌ اوّل را شلّیک نکرده و در همه‌ موارد پس از حمله‌ دشمن از خود دفاع کرده و البته ضربت متقابل را محکم فرود آورده است.
حجت الاسلام عالم زاده خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی تمامیت ارضی و حفاظت از مرزها را که آماج تهدید جدی دشمنان قرار گرفته بود ضمانت کرد و معجزه‌ پیروزی در جنگ ۸ ساله و شکست رژیم بعثی و پشتیبانان آمریکایی و اروپایی و شرقی‌اش را پدید آورد.
امام جمعه موقت آسمینون اظهار کرد: نمازگزاران مومن و مردمان عزیز غزه مطمئن باشید همانطور که خداوند خرمشهر را با مقاومت این مردم آزاد کرد غزه هم با مقاومت جانانه مردم قهرمان فلسطین به یاری خداوند آزاد خواهد شد و بدانند در این مقاومت جانانه تنها نیستند و ملت های مسلمان و آزادی خواهان جهان در کنار آن ها هستند.
وی ضمن سفارش به رعایت تقوای الهی، تصریح کرد: تقوا پرهیز با حرکت است نه پرهیز با سکون، یک وقت در حال سکون پرهیز می‌کنید یعنی در خانه نشسته و کاری به اجتماع نداشته باشید مانند راننده‌ای که رانندگی نمی‌کند و خوشحال است که جریمه نمی‌شود.
حجت الاسلام عالم زاده گفت:در واقعیت‌ با حوادث روبرو شوید و در عین حال پرهیز کنید در آیات قرآن خصوصیات متقین از جمله خصوصیات به ایمان به غیب، به پا داشتن نماز، انفاق در راه خدا، ایمان به پیامبر اسلام (ص) و پیامبران پیشین و یقین به آخرت اشاره شده است.

کد خبر 1763873

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha