کرسی‌های دانشجویی جامعه نخبگانی با موضوع «جوانی جمعیت و قبح سقط» در ملایر

نگاهداری گفت: همزمان با هفته ملی جمعیت کرسی‌های دانشجویی جامعه نخبگانی با موضوع «جوانی جمعیت و قبح سقط» برگزار شد.

مریم نگاهداری در گفت‌وگو با خبرنگار شبستان، از شهرستان ملایر، ضمن تبریک دهه مبارک کرامت  و گرامیداشت هفته ملی جمعیت که از  تاریخ ۲۴ تا ۳۰ اردیبهشت ماه گفت: امسال شعار  محوری هفته  ملی جمعیت با عنوان با «نقش من در جوانی ایران» است.  

مسئول و مشاور امور بانوان فرمانداری ملایر با بیان اینکه آنچه این موضوع را مهم و به عنوان یک چالش کشوری پیش می برد  مسأله کاهش چشمگیر نرخ موالید طی سالهای اخیر است افزود: همین امر موجب تاکیدات مقام معظم رهبری نسبت به اقدامات جدی از طرف تمام دستگاهها و سازمانهای دولتی و مردم نهاد برای افزایش جمعیت است.

وی با اشاره به تصویب قانونی جوانی جمعیت و حمایت از خانواده در سال ۱۴۰۰که تکلیف قانونی برای کلیه سازمانهای دولتی و غیر دولتی و بخش خصوصی لازم الاجراست  تصریح کرد: به همین جهت در شهرستان ملایر  نیز در راستای جوانی ایران و بالا رفت نرخ تولد در شهرستان، اقداماتی از سوی دستگاه‌ها و نهادها دولتی و خصوصی و مردمی طی سالیان گذشته اجرا و هم اکنون در حال اجراست.

وی با اشاره به اینکه به مناسبت گرامیداشت هفته ملی جمعیت همزمان با سراسر کشور در شهرستان ملایر نیز برنامه های علمی، فرهنگی و هنری و... در دو بخش دولتی و مردمی با تعامل و همکاری در حال اجراست  افزود: برگزاری  نشست‌ها، کرسی‌ها و کارگاه‌های مختلف  با عناوین مرتبط با جوانی جمعیت، قبح سقط و  تقویت هویت مادری، کرامت مادری، تحکیم خانواده و برنامه های عملیاتی و میدانی توسط  نیروهای  بسیجی و مردمی  در شهرستان انجام شده است.

نگاهداری بیان کرد:  با همکاری مبلغین حوزه های علمیه، تبلیغات اسلامی و کنش‌گران فعال عرصه خانواده و جمعیت و هنرمندان  برگزاری جلسات مواسات مادری، دورهمی های مادرانه  و ایجاد غرفه های مختلف خدماتی و مشاوره ای و ترویجی و تبیینی در سطح شهرستان در دو بخش دولتی و جلسات آموزش خانواده و پایگاه‌های بسیج مقاومت در این ایام در حال انجام است.

وی تصریح کرد: از جمله سیاست‌های تشویقی دولتی در سطح شهرستان که با پیگیری‌های  مجدانه فرماندار ویژه انجام شده  اختصاص یک هزار قطعه زمین ویژه خانوارهای خوش جمعیت شهرستانی است.

مسئول و مشاور امور بانوان فرمانداری ملایر با بیان اینکه جهت حمایت و درمان ناباروری  نیز مرکز ناباروری مهر ملایر راه اندازی شده افزود: برنامه های خوبی در شهرستان برای حمایت از جوانی جمعیت در حال انجام است.

وی برگزاری جشنهای مادر دختری جشنهای شکوه مادری به همت خادمیاران کانون خدمت رضوی شهرستان و...در هفته جمعیت در ملایر برشمرد و گفت: همچنین یک گروه نهضت ادری نیز در ملایر با برنامه های مختلف در راستای افرایش جمعیت فعال است.

نگاهداری به برگزاری کرسی‌های دانشجویی جامعه نخبگانی با موضوع «جوانی جمعیت و قبح سقط» در این هفته اشاره کرد و افزود: در این هفته رسانه‌ها را همراه کردیم تا با معرفی خانواده‌های موفق و مادران خوش جمعیت، به مردم شناسانده شوند و با حضور خادمیاران رضوی نیز از خانواده‌های خوش جمعیت و مادران زیر ۴۰ سال دارای سه فرزند به بالا تقدیر شود.

وی با بیان اینکه الگوی زن مسلمان، دختر تراز انقلاب و ازدواج به هنگام از مهمترین شاخصه‌های ما در اجرای برنامه‌های دهه کرامت و هفته جوانی جمعیت است، تاکید کرد: همایش بزرگ پیاده‌روی خانوادگی با حضور مادران و دختران با عنوان «دختر قوی، مادر قوی، ایران قوی» همراه با برنامه‌های شاد و مفرح، ورزش صبحگاهی و اهدای جوایز ویژه به دختران برگزار شد.

کد خبر 1763888

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha