تبیین فرهنگ کرامت رشد اخلاقیات و معنویات در جامعه را به همراه دارد

آیت الله ردایی با تبریک دهه کرامت گفت: اندیشه تربیتی و هدفمند فرهنگ کرامت با محوریت خانه و مسجد در مسیر زیستی مومنانه، متعهدانه و جریان سازی بستر تحقق مسجد تراز اسلامی و تربیت جوانان متعهد ایمانی است.

آیت الله ردایی با تبریک میلاد با سعادت حضرت علی بن موسی الرضا(ع) به خبرنگار خبرگزاری شبستان از البرز گفت: رفتار کریمانه و با اخلاص یکی از مهمترین بسترهای رفتاری و رویکردی در میان مردم است که در ایام دهه کرامت به صورت ویژه به آن توجه می شود.

نماینده مردم البرز در مجلس خبرگان رهبری افزود: تبیین فرهنگ کرامت رشد اخلاقیات و معنویات در جامعه را به همراه دارد به ویژه مشارکت در برپایی جشن های دهه کرامت نیز یکی از تمرین های ماندگار برای رشد و تقویت این فرهنگ در بستر جامعه است.

وی با اشاره به اهمیت رأفت و مهربانی به عنوان فضیلت و منشی راستین برای رشد ایمان توضیح داد: امام رضا(ع) همواره نسبت به این نکته که مردم در ارتباط یا یکدیگر همچنین خانواده ها در روابط کانونی خانه مهربانی و کرامت را سرلوحه خویش قرار دهند تأکید داشتند و امروز نیز فرهنگ کرامت مهمترین روشی است که از سبک زندگی حضرت علی بن موسی الرضا(ع) به یادگار مانده است.

به گفته وی، توصیه های موکد اهل بیت(ع) نسبت به نوع دوستی انسانیت همواره مورد توجه است براساس آموزه های دینی و ایمانی، یکی از مهمترین ضرورت های توجه مسلمانان مسئله غزه و فلسطین است که در جریان تجاوزها و کودک کشی های رژیم اسرائیل همواره مورد ظلم قرار گرفته است.

آیت الله رزاقی عنوان کرد: فعالان مسجد به ویژه کانون های فرهنگی هنری مساجد با آگاهی و با رشد ایمان و تقوا برای برنامه ریزی برنامه های هدفمند و اثرگذار همواره در صفوف مقدم قرار دارند از این رو رشد و بالندگی مسجد با رویکرد فرهنگ کرامت اهمیت اساسی پیدا می کند.

نماینده مردم البرز در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: اندیشه تربیتی و هدفمند فرهنگ کرامت با محوریت خانه و مسجد در مسیر زیستی مومنانه، متعهدانه و جریان سازی بستر تحقق مسجد تراز اسلامی و تربیت جوانان متعهد ایمانی است.

کد خبر 1763891

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha