استعفای اولین کارمند یهودی بایدن در اعتراض به نسل کشی اسرائیل در غزه

«لیلی گرینبرگ کول» کارمند یهودی دولت بایدن در اعتراض به حمایت او از نسل کشی اسرائیل در غزه استعفا داد ونوشت: نسل کشی مستمر اسرائیل در غزه با ارزش‌ها یهودی مغایرت دارد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از القدس العربی، «لیلی گرینبرگ کول » کارمند یهودی تعیین شده توسط جو بایدن در وزارت کشور آمریکا در اعتراض به حمایت بایدن از حملات رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه از سمت خود استعفا داد.

گرینبرگ در حساب کاربری جدید خود در پلتفرم ایکس که به نظر می رسد برای تصمیم استعفایش ایجاد کرد، نوشت: هویت یهودی من مهم‌ترین بخش هویت من است. ارزش‌های یهودی من و ۲۰ سال آموزش یهودی باعث تصمیم استعفا از سمتم در دولت بایدن شد.

وی در این پلتفرم نوشت: نسل کشی مداوم اسرائیل در غزه با ارزش های یهودی مغایرت دارد و لکه جنگی بر پیشانی پیشینیان ماست.

کول در توئیت مشابهی نوشت: «سنت یهودی ام به من آموخت که هر زندگی ارزشمند است. ما متعهد هستیم در کنار کسانی بایستیم که با خشونت و سرکوب روبه روهستند و پاسخگو بودن قدرت در برابر بی عدالتی هستیم.

وی با انتقاد از سیاست بایدن در نوار غزه، نوشت: وجدان من می گوید نمی توان در این دولت حضور داشت، زیرا دولت بایدن به طور وحشتناک از نسل کشی مستمر اسرائیل در نوار غزه حمایت می کند. من از خانواده‌ای هستم که از یهودی ستیزی در اروپا فرار کرده است.

کول نوشت: نکبت و هولوکاست به یک معناست. فاجعه بار است. من مخالفت این فرضیه هستیم که رهایی یک ملت باید به قیمت تخریب یک ملت دیگر باشد.

وی گفت: وی افزود: من درطول ماه‌های گذشته بارها این پرسش را مطرح کرده‌ام که قدرت چه فایده دارد، اگر نتوان از آن برای توقف جنایت علیه انسانیت استفاده کرد؟

لیلی گرینبرگ کول، کارمند وزارت کشور به عنوان دستیار « دبرا آن هالند» وزیر کشور آمریکا است که همزمان باسالگرد نکبت استعفای خود را اعلام کرد.

نامه منتشر شده وی در پلتفرم ایکس بیش از یک میلیون بازدیدکننده شد.

کد خبر 1763904

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha