تلاش «ترامپ» برای جذب آرای مسلمانان ناراضی سیاست‌های «بایدن»

نارضایتی عرب‌ها و مسلمانان مقیم آمریکا نسبت به سیاست‌های بایدن باعث شده تا ترامپ برای انتخابات نوامبر در اندیشه آرای تاثیرگذار این بخش از جامعه آمریکا باشد، زیرا سال ۲۰۲۰ میلادی آرای مسلمانان پیروزی را برای بایدن در انتخابات ریاست جمهوری رقم زد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الشرق الاوسط، نظرسنجی روزنامه «نیویورک تایمز» و «کالج سینا» حاکی از آن است که «دونالد ترامپ» با ۵۷ درصد بر «بایدن» با ۲۷ درصد آرا پیشی گرفته است. با این حال، بعید است که این نتایج تصویر نهایی را از روند رأی گیری تعیین کننده در نبرد انتخاباتی نوامبر آینده ارائه کند.

برهمین اساس، انتخابات مقدماتی در حال انجام در ایالت‌های باقی‌مانده همچنان داده‌هایی را افشا می‌کند که ممکن است برای نامزدها نگران‌کننده باشد، به‌علاوه شگفتی‌هایی که ممکن است ماه‌های باقیمانده  به خصوص در پرونده جنگ غزه که بحث برانگیزترین مسئله در میان رأی دهندگان است، به همراه داشته باشد.

آرای اعتراضی

مقامات در کمپین دموکرات بایدن از کاهش درصد عدم تعهد در انتخابات مقدماتی اخیر استقبال کردند. پس از آنکه ۹۴ درصد از مسلمانان میشیگان در فوریه گذشته در اعتراض به موضع بایدن در قبال جنگ غزه متعهد شدند که رای نمی دهند، این نسبت در انتخابات در ایالت های نبراسکا، مریلند و ویرجینیای غربی به میزان قابل توجهی کاهش یافت.

همین مسئله باعث شده است که بایدن به راحتی از رقبای خود پیشی گرفت، به طوری که وی در نبراسکا در برابر رقیب دموکرات خود، «دین فیلیپس» کمی بیش از ۸۰ درصد آرا را به دست آورد، در مقایسه با رقیب خود، «نیکی هیلی» از رقابت کنار کشید. در مریلند، آرای «بی تعهد» کمتر از ۱۰ درصد و بایدن اکثریت ۹۰ درصد را به دست آورد. استثنا ایالت ویرجینیای غربی نیز با ۸۸ درصد پیشی گرفت، این در حالی است که بایدن ۷۰ درصد آرا در رقابت های مقدماتی دموکرات ها را به دست آورد، زیرا ۱۰ درصد آرا به «جیسون پالمر» رسید که در انتخابات حزبی در ماه مارس در ساموآی آمریما پیروز شد.

 با این حال، به نظر نمی رسد رای گیری در ویرجینیای غربی، بایدن را نگران کند، زیرا پیش از این دموکرات های در سال ۲۰۱۲ کمتر از ۶۰ درصد به اوباما رای داده بودند.

 ارائه استراتژیک

برخلاف نشانه‌هایی مبنی بر کاهش «رأی اعتراضی» علیه بایدن، گزارش‌های مطبوعاتی از تمایل ترامپ برای ارائه «پیشنهاد استراتژیک» به آمریکایی‌های عرب و مسلمان وجود دارد که احساس می‌کنند، توسط دموکرات‌ها در رابطه با جنگ بین اسرائیل و غزه و به طور کلی خاورمیانه «خیانت» دیدند.

با نزدیک شدن به انتخابات، برخی از کمک کنندگان و فعالان عرب آمریکایی نه تنها در نظر دارند که بایدن را از آرای خود محروم کنند، بلکه به طور مستقیم برای حمایت از انتخاب ترامپ تلاش می کنند.

واشنگتن پست اعلام کرد: نمایندگان ترامپ تمام تلاش خود را به کار خواهند گرفت تا جامعه عرب و مسلمان را متقاعد کنند که به کمپین انتخاباتی مجدد وی بپیوندند.

گروهی از فعالان عرب-آمریکایی از سراسر کشور در شهر اوکلند هیلز در ایالت میشیگان، در طی یک شام ویژه، به ابتکار «ریچارد گرنل» سفیر پیشین ترامپ در آلمان، نشستی برگزار کردند. اگرچه سفیر یکی از اعضای رسمی کمپین انتخاباتی او نبود، اما ترامپ اخیراً از او به عنوان «فرستاده من» یاد کرده است و گمان می رود در صورت پیروزی ترامپ در نوامبر، او یکی از مقامات ارشد شورای امنیت ملی باشد.

همچنین «مایکل بولوس» شوهر تیفانی ترامپ، دختر رئیس جمهوری پیشین، و پدرش «مسعد بولوس» تاجر لبنانی نیز حضور داشتند. این شام یکی از مهمانی های متعددی است که توسط شرکای ترامپ با رهبران عرب آمریکایی در بسیاری از ایالت هایی که شاهد رقابت هستند، برگزار شده بود.

سیاست های ترامپ

 مشخص نیست که آیا بازگشت ترامپ به کاخ سفید برای آمریکایی‌های عرب بهتر از ماندن بایدن باشد یا حتی در نهایت از او حمایت خواهند کرد یا خیر. او در دوره اول ریاست جمهوری خود سیاست هایی همچون محدودیت های خودسرانه برای مهاجرت از کشورهای اسلامی، قطع کمک های بشردوستانه به فلسطینی ها، بستن دفتر ساف در واشنگتن، انتقال سفارت آمریکا به بیت المقدس، و به رسمیت شناختن حاکمیت اسرائیل بر جولان اجرا کرد که مسلمانان و عرب‌ها را عصبانی کرد.

برخی معتقدند که ترامپ بیشتر از بایدن از دولت اسرائیل حمایت خواهد کرد، زیرا او و جمهوری خواهان در جریان جنگ جاری در غزه، مواضع سخت تری را علیه حماس و تشکیلات خودگردان فلسطین اعلام کردند. از توقف حمل و نقل برخی از بمب ها و سلاح ها خودداری کرد. همچنین سیاست های او برای حل مناقشه اعراب و اسرائیل شامل به رسمیت شناختن راه حل دو دولتی نمی شود.

در صورتی که تلاش‌های دولت بایدن از امروز تا نوامبر برای توقف جنگ در غزه، آزاد کردن گروگان ها و اسیران از هر دو طرف و ارائه یک مسیر مشخص برای حل و فصل موفقیت آمیز باشد، اما این واقعیت وجود دارد که بخش بزرگی از آمریکایی‌های عرب و مسلمان به سمت کمپین ترامپ جذب شوند. این مسئله نگرانی‌ها را برانگیخته است. به خصوص که کل رقابت ممکن است با چند رأی در پنج ایالت رقابتی تعیین شود، ایالت هایی که برخی از آنها شمار زیادی از اقلیت‌ها را دارد.

کد خبر 1765869

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha