گسترش برنامه تربیت ائمه جماعات در آلمان از سال ۲۰۲۵

اتحادیه ترکی-اسلامی امور دینی ترکیه در شهر کلن اعلام کرد که از سال ۲۰۲۵ به بعد، هر ساله ۷۵ فارغ التحصیل الهیات اسلامی از ترکیه برای اینکه در آلمان امام جماعت شوند، آموزش می‌بینند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از « DPA»، اتحادیه ترکی-اسلامی امور دینی ترکیه (دیانت) در شهر کلن اعلام کرد که از سال ۲۰۲۵ به بعد هر ساله ۷۵ فارغ التحصیل الهیات اسلامی از ترکیه برای اینکه در آلمان امام جماعت شوند، آموزش می‌بینند.

این اتحادیه در بیانیه ای گفت: جوانان فارغ التحصیل در رشته الهیات اسلامی قرار است دوره های فشرده آلمانی و دروس مربوط به ائممه جماعات را بگذرانند و پس از مجموع دو سال آموزش، آنها باید حداقل به مدت ۱۰ سال به عنوان امام جماعت در مساجد تحت نظر اتحادیه ترکی-اسلامی امور دینی ترکیه در آلمان فعالیت کنند.

«ایوب کالیون»، دبیر کل اتحادیه ترکی-اسلامی امور دینی ترکیه در این باره گفت: ما به این جوانان چشم انداز زندگی و کار در آلمان را پیشنهاد می کنیم تا همکاری در جوامع محلی شکوفا شود.

وی افزود: برنامه تربیت ائمه جماعات جدید قرار است به تدریج جایگزین بیش از یک هزار مبلغی شود که در حال حاضر در آلمان برای اداره امور مذهبی ترکیه (دیانت) کار می کنند.

دولت آلمان و ترکیه در ماه دسامبر بر روی نقشه راهی برای این امر به توافق رسیدند، زیرا ائمه جماعات که معمولا به مدت چهار سال از سوی اداره امور دینی ترکیه به آلمان فرستاده می‌شوند به ندرت آلمانی صحبت می کنند.

دولت آلمان اعلام کرده بود که از آموزش ائمه دیگر در آلمان حمایت مالی خواهد کرد.

کالیون گفت که تاکنون در مجموع ۵۸ مرد و زن به عنوان نمایندگان دینی اسلام در دو دوره آموزش دیده اند و این آموزش‌ها پس از این گسترده تر خواهد شد.

کد خبر 1763950

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha