نمایشگاه موزه عبرت در پنج استان برگزار شده است

راوی نمایشگاه موزه عبرت شهرستان شیروان گفت: تاکنون در پنج استان این موزه برپاشده که با توجه به فصل برگزاری امتحانات و جمعیت کم این شهرستان، استقبال بازدیدکنندگان به نسبت سایر استان ها بسیار خوب بود و جای تشکر دارد.

محمدیوسف باروتی، راوی نمایشگاه موزه عبرت شهرستان شیروان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان شمالی اظهار کرد: اکثر بازدیدکنندگان از این موزه دانش آموزان، دانشجویان و جوانان بودند و ۲ هزار نفر هم اقشار مختلف مردم بودند که استقبال بسیار خوبی داشتند.

وی با بیان اینکه بیش از هشت هزار نفر از این موزه بازدید کردند افزود: بازدید از این موزه در صبح به صورت گروهی توسط ادارات، مدارس، دانشگاه ها و دانشکده ها و در عصرها هم عموم خانواده ها بازدید داشتند.

راوی موزه عبرت شهرستان شیروان اضافه کرد: در بازدید این موزه استقبال کنندگان از سلول‌های مختلف انفرادی و عمومی ساختمان کمیته مشترک ضد خرابکاری و قسمت‌های مختلف موزه عبرت از جمله اتاق‌ها و وسایل شکنجه زندانی‌ها، بندهای ۱، عکس چهره‌های ماندگار و مشاهیر و اتاق تمشیت دیدن کردند و در هر قسمت با توضیحات افرادی که در این محل در دوران رژیم ستم شاهی زندانی بودند در جریان نحوه برخورد با زندانیان و شکنجه‌هایی که می‌شدند، قرار گرفتند.

باروتی عنوان کرد: این موزه بسیار آموزنده و دیدن آن برای همه مردم لازم است تا بدانند چه تلاش‌ها و زحماتی را انسان‌های صالح در راه نجات کشور از حاکمیت ستمگران متحمل شدند تا امروز کشور ایران اسلامی در جهان درخشیده است.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون در پنج استان این موزه برپاشده است که با توجه به فصل برگزاری امتحانات و جمعیت کم این شهرستان، استقبال بازدیدکنندگان به نسبت سایر استان ها بسیار خوب بود و جای تشکر دارد.

باروتی با اشاره به اهمیت بر برپایی چنین موزه هایی جهت آشنایی جوانان با وقایع قبل از انقلاب بیان کرد: موزه عبرت هرساله برای استان هایی که متقاضی هستند برپا می شود.

نمایشگاه موزه عبرت به منظور تبیین جنایات و وحشی گری‌های عوامل رژیم منحوس پهلوی از ۱۴ اردیبهشت ماه تا ۲۸ در محل مصلای حضرت امام خامنه ای (مدظله العالی) شیروان بر پا بود.

این نمایشگاه با هدف آشنایی نسل جوان و نوجوان با ماشین سرکوب حکومت پهلوی و معرفی شخصیت‌های برجسته انقلاب برپا شده و با روایت‌گری و تصویرسازی زندان‌های پیش از انقلاب که محل شکنجه مبارزان انقلابی بود در معرض دید عموم قرار گرفت.

کد خبر 1764017

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha