توانمندسازی و تقویت علمی طلاب علوم دینی ضروری است

آیت الله دری نجف آبای بر توانمندسازی و تقویت علمی طلاب علوم دینی تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان مرکزی، آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی در دیدار با برخی اساتید حوزه علمیه خاتم الانبیای اراک، ضمن تقدیر و تشکر از زحمات اساتید در جهت تربیت و تعلیم طلاب حوزه علمیه خاتم الانبیای اراک گفت: تدریس و علم، امانت الهی بر دوش عالم است که می بایست آن را به اهلش بیاموزد. 

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک در مورد توانمندسازی و تقویت علمی طلاب، افزود: توجه به برگزاری دوره های دانشگاهی مورد نیاز طلاب، استفاده از امکانات آموزش غیرحضوری، اهمیت به زبان خارجی اعم از عربی یا زبان بین المللی، ترویج معارف قرآنی و تفسیری در بین طلاب بسیار حائز اهمیت است.

توانمندسازی و تقویت علمی طلاب علوم دینی ضروری است


همچنین آیت الله دری نجف آبای در درس اخلاق طلاب مجتمع حوزوی خاتم الانبیای اراک، نیز ضمن تبریک ایام ولادت حضرت علی بن موسی الرضا (ع) گفت: توبه قبل از مرگ مورد پذیرش قرار می گیرد اما بعد از مرگ، توبه مورد پذیرش قرار نمی گیرد چون بعد از مرگ، انسان پی به حقایق عالم می برد. 

ایشان در ادامه در مورد حضرت ثامن الحجج امام رضا (ع) افزود: امام رضا (ع) در صحبت هایشان همیشه به آیات کلام الله مجید استناد می نمودند. حضرت علی بن موسی الرضا (ع) بسیار با قرآن کریم مانوس بودند و هر سه روز، یک ختم قرآن کریم داشتند. 

امام جمعه اراک در ادامه دهه کرامت را فرصت مناسبی برای تبیین سیره و منش ائمه اطهار علیه السلام در جامعه دانست و بیان کرد: روحانیون و مبلغین علوم دینی باید به این مهم توجه ویژه داشته باشند.

کد خبر 1764064

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha