کلید پیشرفت استان فارس توجه به حرم شاهچراغ(ع) است

آیت الله دژکام گفت: کلید پیشرفت استان فارس توجه بیشتر نسبت به حرم حضرت شاهچراغ(ع) توجه است. 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از فارس، آیت الله لطف الله دژکام امروز شنبه (۲۹ اردیبهشت) در نشست مشترک مجمع نمایندگان مردم فارس در مجلس شورای اسلامی و کارگروه های راهبردی نهاد نماینده ولی فقیه در استان فارس، هدف از برگزاری این جلسه را آشنایی نمایندگان با مجموعه دفتر و کارگروه های راهبردی عنوان کرد و اظهار داشت: در مجموعه راهبردی نهاد چهره هایی همکاری می کنند که هر کدام در زمینه تخصصی خود در سطح ملی مطرح هستند.انشاالله دوره جدید مجلس یک دوره ای باشد که توفیقاتمان برای خدمت بیشتر باشد. 

وی با اشاره به اینکه ما نیاز به وحدت داریم و باید با هم باشیم، افزود: امیرالمومنین(ع) فرموده که من محور وحدت مومنین هستم و پول محور وحدت کفار است. 

امام جمعه شیراز اظهار کرد: شما می دانید پول و بودجه در برخی کمیسیون ها بیشتر است، بنده نمی خواهم بگویم عامل پول را نادیده بگیریم و این عامل تاثیر گذار را تحویل استان های دیگر بدهیم و نفوذمان در تامین مالی ضعیف باشد و بعد التماس کنیم و باید حواسمان به این نکته باشد ولی امام علی(ع) فرموده ارزش های اصیل دینی ما تحت الشعاع پول قرار نگیرد نه اینکه پول تاثیر ندارد بلکه پول نیاز است و خدا در قرآن فرموده که " جَعَلَ اللَّهُ لَکُمْ قِیَامًا "، موجب پابرجایی ملت و مملکت می شود اما اگر بین ارزش های دینی و مسائل مالی تعارض شد باید جانب ارزش های دینی را بگیریم. 

وی ادامه داد: بنابراین باید تلاش کنیم در کمیسیون هایی که عدد و رقم آن مناسب و پول وجود دارد حضور دوستان پررنگ و تاثیرگذار باشد و این به نفع استان و مردم می شود. 

آیت الله دژکام خاطرنشان کرد: دور هم بودن را ما تجربه کردیم و می توانیم هم فکر و هم رای باشیم اما باید آن را تقویت کنیم.بنده سعی کردم استبداد رای نداشته باشم و ابراز رای نمی کنم تا دوستان در تنگنا قرار نگیرند.اظهار نظر نمی کنیم تا همه دیدگاه خود را ارائه کنند و به بهترین رای برسیم و این تلاش بنده بوده است و دوستان شورای راهبردی نیز همین طور نگاهی دارند. 

وی گفت: نکته دیگر نسبت به حرم سوم اهل بیت(ع) است که باید این موضوع را به عنوان عامل پیش برنده و پیشرفت استان مدنظر قرار دهید.اگر استان می خواهد پیشرفت کند کلیدش همین است که ما نسبت به حرم توجه بیشتری داشته باشیم و بیشتر کار کنیم. 

دژکام عنوان کرد: سخن پایانی در خصوص اقتصاد دریا محور است که در این زمینه نیز باید کاری کنیم و نسبت به مسئله فارس پیگیری کنید تا در پیشبرد ایران، فارس بیشتر نقش آفرینی کند.

کد خبر 1764066

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha