شعر و دلدادگی شاعران اصفهانی برای امام رضا

شاعران اصفهانی در دهه کرامت و در جوار آرامگاه صائب تبریزی با شعر و غزل به امام رضا(ع) عرض ارادت کردند و دلداکی خود را با نغمه و نوا به نمایش گذاشتند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اصفهان، همزمان با دهه کرامت شب شعر رضوی با همراهی جمعی از مسئولان، شاعران، دوستداران شعر و ادب فارسی و شهروندان  در جوار آرامگاه صائب تبریزی در اصفهان برگزار شد و شاعران پیشکسوتان و جوانان به خوانش اشعار خود پرداختند.

اشعار رضوی همواره دارای مقام و جایگاه خاصی بین مردم فرهنگ دوست و امام رضایی ایران است که می‌توان به آفرینش‌ اثرات ادبی فوق العاده ای در این حوزه اشاره کرد.

محمدرضا کاکایی، مسئول کانون تخصصی شعر رضوی استان اصفهان از دلدادگی شیفتگان حضرت رضا(ع) در شبهای شعر امام رضایی خبر داد و گفت: چندیست که میقات عارفان و عاشقان حضرت، دهه پر فیض کرامت شده است.

محمدرضا کاکایی با تخلص (شفای اصفهانی) افزود:پس از سالها فعالیت در زمینه ادبیات و شعر، نام خادمیاری امام رضا(ع) ما را هدفمند کرد و تلاش ما همواره در جهت اشاعه فرهنگ اهل بیت(ع) در بین مردم شد، و در چند دهه پرفیض متعلق به ائمه معصوم(ع)، با مدح و مرثیه ، میزبان شعرا و دلدادگان این محافل هستیم.

وی در ادامه گفت: حضور پرشور مردم در این جلسات نشان از عشق ائمه علیها سلام در عمق قلب ایشان است.

کاکایی افزود: یکی از جلسات امسال این دلدادگی در جوار آرامگاه شاعر خادم الرضا، صائب تبریزی که عمری در مدح حضرت رضا(ع) اشعار و قصیده بلند سروده، برگزار شد.

شفای اصفهانی در توضیح چگونگی برقراری این محفل تصریح کرد: حضور خادمان امام خوبیها و مشارکت همگانی مردم و شهرداری در شکوه بیشتر این مراسم بی تاثیر نیست.

وی در پایان از اجرای جلسه بعدی در روز میلاد امام رضا(ع) در شهر سمیرم خبر داد.

کد خبر 1764081

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha