پوشش ۹۶ درصدی ارتباط خانگی روستایی در یزد/ بهره برداری از ۱۲۲ پروژه در هفته ارتباطات در یزد

مدیر مخابرات منطقه یزد ضمن گرامیداشت هفته ارتباطات گفت: همزمان با این هفته از ۱۲۲ پروژه در هفته ارتباطات در یزد به بهره برداری می رسد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در یزد، محمدرضا زارع مدیر مخابرات منطقه یزد در نشست خبری در جمع اصحاب رسانه استان یزد ضمن گرامیداشت هفته ارتباطات گفت: حدود ۱۶۰ هزار تلفن ثابت مشغول به کار داریم که رتبه ۱۴ کشوری را در این زمینه دارا هستیم.

وی افزود: در استان یزد ۵۵۹ هزار شماره مشغول به کار با ضریب نفوذ ۴۳ و چهار دهم درصد است و در این زمینه نیز تعداد ۱۵ مراکز تلفن ثابت ۱۵۰ مورد است و در سال گذشته نیز ۲۳ هزار و ۹۱۷ تخلیه تلفن ثابت داشته ایم.

زارع گفت:  در زمینه فیبر نوری ۳۵۰۹ کیلومتر در سطح استان داریم و در بخش تلفن همراه نیز ضریب نفوذ ۱۱۶ است و تعداد تکنولوژی های افزوده شده ۲۳۳ مورد بوده و تعداد کلی آن بیش از ۲۵۰۰ مورد است.

مدیر مخابرات منطقه یزد بیان کرد: ۱۹۶ هزار دیتای خانگی و تعداد اف تی تی اچ نیز ۱۹ هزار و ۷۱۲ مورد است و  ضریب نفوذ خانوار اینترنت پرست ۳۷ و ۷ دهم درصد است.

وی گفت: تعداد روستاهای دارای ارتباط تعداد ۹۵۴ مورد است و ضریب نفوذ ارتباط تلفن ثابت روستایی ۳۵ و نیم درصد است.

زارع گفت: درصد روستاهای بالای ۱۰۰ نفر به طور ۱۰۰ درصد انجام شده و جمعیت روستایی دارای ارتباط خانگی ۹۶ درصد و تحت پوشش تلفن همراه نیز ۹۳ درصد و دارای دیتا نیز ۹۲ درصد است.

وی افزود:طرح های مخابراتی آماده بهره برداری به مناسبت هفته ارتباطات ۱۲۲ پروژه با سرمایه گذاری بالغ بر ۱۳۷۸ میلیارد ریال است.

مدیر مخابرات منطقه یزد گفت: در یک سال گذشته ۳۴۳ پروژه با سرمایه گذاری بالغ بر ۳۹۲۸ میلیارد ریال انجام شده است.

کد خبر 1764127

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha