راهپیمایی برای آزادی فلسطین در استانبول

مردم استانبول با در دست داشتن مشعل، راهپیمایی برای آزادی فلسطین انجام دادند و خواستار پایان اشغالگری رژیم صهیونیستی شدند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از آناتولی، مردم استانبول روز شنبه با در دست داشتن مشعل راهپیمایی گسترده ای را برای آزادی فلسطین و پایان دادن به اشغالگری اسرائیل برگزار کردند.

این راهپیمایی با شعار «برای پایان دادن به اشغال و آزادی فلسطین با مشعل قدم می زنیم» زیر نظر سازمان امداد بشردوستانه «ای ها-ها» برگزار شد.

این راهپیمایی پس از نماز مغرب از مقابل مسجد تاریخی ایاصوفیه آغاز شد و در میدان امینونو پایان یافت.

شرکت کنندگان در این مراسم، پرچم‌های فلسطین و دو ماکت از جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا و بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، را با اشاره به نقش آنها در جنگ غزه حمل می کردند.

آنها همچنین به دو زبان ترکی و انگلیسی شعارهای ضد اسرائیلی سر دادند و حملاتی را که این رژیم به نوار غزه انجام داده است، محکوم کردند.

فرانک رومانو، فعال فرانسوی و استاد حقوق بین الملل و نجم الدین اربکان آک یوز، قهرمان کونگ فوی ترکیه در این راهپیمایی شرکت کردند.

جنگ اسرائیل علیه غزه که از هفتم اکتبر ادامه دارد، بیش از ۱۱۴ هزار فلسطینی شهید و زخمی برجای گذاشته است که بیشتر آنها کودک و زن بودند و حدود ۱۰ هزار نفر مفقود شده‌اند.

کد خبر 1764149

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha