تظاهرکنندگان اسرائیلی‌ برای سرنگونی دولت نتانیاهو، ورودی قدس را مسدود کردند

تظاهرکنندگان اسرائیلی امروز با بستن ورودی شهر قدس خواستار سرنگونی دولت بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر و برگزاری انتخابات زودهنگام شدند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از آناتولی، امروز یکشنبه (۳۰ اردیبهشت ماه) جمعی از اسرائیلی‌ها با بستن ورودی شهر قدس، سرنگونی دولت نتانیاهو و برگزاری انتخابات زودهنگام را خواستار شدند.

روزنامه عبری «یدیعوت آحارونت» نوشت: تظاهرکنندگان از جنبش اعتراضی«تغییر جهت» ورودی شهر قدس را بستند و خواستار برگزاری انتخابات زودهنگام و سرنگونی دولت شدند. برخی از آنها دست خود را با یکدیگر به هم بستند.

این روزنامه نوشت: پلیس این اعتراض را غیرقانونی اعلام کرد.

فعالان در شبکه‌های اجتماعی کلیپ‌های ویدئویی از این تظاهرات منتشر کردند که نشان می‌دهد تظاهرکنندگان در خیابان دراز کشیده‌اند و بنرهایی با عباراتی مانند «ما یک دولت مسئول می‌خواهیم»، «اکنون انتخابات» و «دولت شکست خورده» را بر افراشتند.

تعدادی از شهرک نشینان نیز با عبارات ناپسند به تظاهرکنندگان حمله کردند و عباراتی از جمله «بمیر» و «به غزه برو» سر دادند.

پلیس اسرائیل در بیانیه‌ای اعلام کرد: طی ساعات گذشته در پی ناآرامی‌هایی که آغاز شد، نیروهای پلیس به ورودی شهر قدس فراخوانده شدند.

این روزنامه افزود: نظامیان صهیونیستی، تعدادی از اغتشاشگران و قانون شکنان را با زنجیر و قفل بستند و سپس نیروهای اسرائیلی برای برقراری نظم و تردد اقدام کردند و تاکنون ۳ متخلف دستگیر و گزارشات ترافیکی نیز در این منطقه به ثبت رسیده است.

شامگاه شنبه ده‌ها هزار اسرائیلی در چندین شهر از جمله تل‌آویو و حیفا تظاهرات کردند و خواستار انعقاد قرارداد تبادل اسرا با حماس و سرنگونی دولت نتانیاهو شدند.

اخیراً خانواده‌های اسرائیلی اعتراضات خود را برای تحت فشار قرار دادن دولت برای دستیابی به توافق با جنبش حماس تشدید کردند، به ویژه با اعلام موافقت حماس با پیشنهاد میانجی‌گران مبنی بر تبادل زندانیان و آتش‌بس مرحله‌ای، در حالی که اسرائیل نسبت به این پیشنهاد محافظه کاری کرد.

با میانجیگری قطر، مصر و ایالات متحده، گروه های فلسطینی در غزه و اسرائیل ماه‌ها است که مذاکرات غیرمستقیم متزلزلی را برای دستیابی به توافقی مبنی بر تبادل اسرا و توقف جنگ غزه که در ۷ اکتبر ۲۰۲۳ آغاز شد، انجام داده اند.

کد خبر 1764242

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha