پیام تسلیت مسئولان کرمانشاه در پی شهادت رئیس‌جمهورو تیم همراه

در پی به شهادت رسیدن آیت‌الله رئیسی، رئیس جمهور کشورمان جمعی از مسئولان ارشد استان و علما پیام تسلیتی صادر کردند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان کرمانشاه، در پی به شهادت رسیدن آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی و همچنین وزیر امور خارجه، امام جمعه تبریز و استاندار آذربایجان شرقی، امروز، ۳۱ اردیبهشت‌ماه جمعی از مسئولان ارشد استان و علما پیام تسلیتی صادر کردند.

امام‌جمعه و استاندار کرمانشاه در پیامی شهادت حجت‌الاسلام والمسلمین سیّدابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور اسلامی ایران، دکتر امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، حجت‌الاسلام‌والمسلمین آل‌هاشم نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی، دکتر رحمتی استاندار آذربایجان شرقی و همراهان گرامی ایشان در سانحه هوایی را تسلیت گفتند. متن پیام بدین شرح است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم
«مِنَ المُؤمِنینَ رِجالٌ صَدَقوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَیهِ ۖ فَمِنهُم مَن قَضیٰ نَحبَهُ وَمِنهُم مَن یَنتَظِرُ ۖ وَما بَدَّلوا تَبدیلًا»
سوره مبارکه احزاب، آیه ۲۳

      سنّت الهی در طول تاریخ همواره بر این مدار استوار بوده است که از بین شیرمردان و شیرزنان عرصه توحید، اخلاص و خدمت به بندگانش، بزرگ‌مردانی را شهید، شاهد و چراغ هدایت این راه نورانی و صراط مستقیم خودش برگزیند تا هدایت‌گر خلائق به‌سوی ارزش‌های ربوبی و انسانی و در نهایت کمال مطلق باشند.

      برهمین‌اساس خداوند متعال وفاکنندگان به عهد با خویش را با عنوان نفس مطمئنّه خطاب فرموده و آنان را در مقام قرب به خویش و در بین مقرّبان درگاهش و در بهشت قرب پذیرا می‌شود که بالاترین مقام ممکن برای بندگان خاصّ و نورچشمی‌های مقام ربوبی است.

      ملّت مؤمن، غیور و بابصیرت ایران اسلامی در طول تاریخ پرافتخار انقلاب اسلامی بارها مورد امتحانات بزرگ و سخت قرار گرفته‌اند تا هرگز دچار سستی و خمودی نشوند، که یکی از آن امتحانات حکیمانه، شهادت بزرگان ملّت و خدمتگزاران بی‌بدیل در مراحل مختلف و حسّاس انقلاب شکوهمند اسلامی تا به امروز بوده است.

      شهادت سیدالشّهدای خدمت به محرومان، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، خادم‌الرضا (سلام‌الله‌علیه) و رئیس‌جمهور حزب‌اللّهی و مردمی کشور عزیزمان و یاران همراه ایشان، آیت‌الله سید محمدعلی آل هاشم نماینده ولیّ‌فقیه در استان آذربایجان شرقی و امام‌جمعه تبریز، جناب آقای دکتر امیر عبداللّهیان وزیر امور خارجه، آقای دکتر رحمتی استاندار آذربایجان شرقی و سردار موسوی و سایر همراهان ایشان نمونه‌ای بارز از این انتخاب حکیمانه ربوبی و عنایات و الطاف خفیّه‌ی الهی است.

      اینجانبان در مصیبت ازدست‌دادن چنین سرمایه‌های بزرگی به سوگ نشسته، این مصیبت بزرگ را به محضر قطب عالم امکان حضرت حجت ابن الحسن المهدی (عجّل‌الله‌تعالی‌فرجه)، به محضر رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت‌الله‌العظمی امام خامنه‌ای (مدّظلّه‌العالی)، به حضور همه آزادگان جهان و به‌ویژه ملّت شهیدپرور ایران اسلامی و بالاخص حضور خانواده‌های محترم این عزیزان عرض تسلیت داریم.

      ملّت سربلند ایران، سرافراز همانند گذشته، با اقتدار از پس این امتحان بزرگ نیز برخواهد آمد و با اطاعت محض از امام المسلمین رهبر حکیم انقلاب اسلامی پرچم خدمت را عزتمندانه دراهتزاز خواهد داشت و برای زمینه‌سازی ظهور حضرت بقیة الله الاعظم (ارواحنافداه) از میراث گران‌بهای شهیدان والامقام غافل نخواهد شد و این راه نورانی را تا رسیدن به قلّه‌ی عزّت در همه عرصه‌ها ادامه خواهد داد.

      جهت حضور در صحنه مردم عزیز، به‌یاری خداوند پس از تشییع پیکرهای مطهر شهیدان والامقام، تشکیل مجالس در سطح استان شهیدپرور کرمانشاه اطلاع‌رسانی خواهد شد. همواره سربلند و سرافراز باشید. والسلام علیکم و رحمة‌الله و برکاته.

مدیر مرکز اسلامی استان کرمانشاه

در پیام تسلیت مرکز اسلامی استان کرمانشاه آمده است: تبعیت از رهبری معظم انقلاب، خستگی ‌ناپذیری و سخت‌کوشی در اعتلای اهداف عالیه ایران اسلامی از جمله مواردی بود که حقیقتا او را در بین سیاستمداران کشور متمایز کرده بود.
 
در این پیام می خوانیم:
 
انالله و اناالیه راجعون
 
روح آسمانی رئیس جمهور مخلص، پر تلاش و انقلابی ایران شهادت گونه به ملکوت اعلی پیوست. مردی از زمره مجاهدان الهی که برای اعتلای نظام اسلامی و خدمت به مردم سر از پا نمی شناخت و در راه خدمت به مردم جان خود را فدای جمهور نمود.
 
ایشان دارای شخصیت کم‌نظیر و صفات بارزی بودند که او را محبوب قلبهای مردم کرده بود.
 
تبعیت از رهبری معظم انقلاب، خستگی‌ناپذیری و سخت‌کوشی در اعتلای اهداف عالیه ایران اسلامی از جمله مواردی بود که حقیقتا او را در بین سیاستمداران کشور متمایز کرده بود.
 
شهادت آیت الله رئیسی  و همراهان عزیز ایشان شهید آیت الله آل هاشم، شهید امیر عبداللهیان و شهید رحمتی را به ساحت قدسی امام عصر (عج) و نائب آن حضرت امام المسلمین مقام عظمای ولایت (مدظله العالی)، مردم شریف ایران و همه مستضعفان و دلدادگان مسیر الهی تسلیت عرض کرده، برایشان اجر جزیل و برای بازماندگان و خاندان آن بزرگواران صبر جمیل مسئلت می نماییم.

 فرمانده انتظامی استان کرمانشاه

سردار مهدی حاجیان فرمانده انتظامی استان کرمانشاه در پیامی شهادت آیت الله «سید ابراهیم رئیسی» رئیس جمهور اسلامی ایران و تیم همراه وی را تسلیت گفت.

 در این پیام آمده است: «حادثه سقوط بالگرد حامل رئیس جمهور، وزیر امور خارجه، امام جمعه و استاندار آذربایجان شرقی و تنی چند از همراهان آن ها برای همه ملت شریف، قدرشناس و متدین ایران اسلامی بسیار سخت و سنگین بود.

به محض وصول این خبر، ملت بزرگ ایران در هر گوشه و کناری دست به دعا برداشته و خاضعانه از درگاه الهی خواستار سلامتی و نجات جان سرنشینان بالگرد شدند، اما متاسفانه تقدیر به گونه‌ای دیگر رقم خورده بود و رئیس جمهور محبوب کشور در آستانه میلاد حضرت رضا (ع) به مولا و مقتدای خود پیوست.

نام حضرت آیت الله رئیسی که در راه خدمت به مردم شریف ایران اسلامی و نظام مقدس جمهوری اسلامی جان پاک خود را فدا کرد برای همیشه در تاریخ پرافتخار این مرزوبوم ماندگار شده و خدمات شبانه‌روزی و بی پایان وی هرگز از اذهان مردم قدرشناس پاک نخواهد شد.

امروز هر وجدان بیداری می‌تواند در محضر عدل الهی گواهی و شهادت بدهد که رئیس جمهور محبوب و مردمی جمهوری اسلامی ایران از هیچ تلاشی برای خدمت به مردم و گشودن گره‌ای از مشکلات آن‌ها کوتاهی نکرد و سرانجام نیز در راه خدمت به مردم و این نظام الهی مفتخر به پوشیدن لباس زیبای شهادت شد و به همرزمان شهیدش پیوست.

اینجانب با ابراز تاسف و تالم شدید و در نهایت غم و اندوه شهادت رئیس جمهور محبوب و مردمی، خادم الرضا (ع) حضرت آیت الله رئیسی را به رهبر معظم انقلاب، مردم شهیدپرور کشور و استان کرمانشاه، خانواده و تمامی علاقه‌مندان و اراداتمندان به ایشان تسلیت عرض نموده و رضوان الهی را برای همه شهدای مظلوم این حادثه غم انگیز مسئلت می کنم.»

گفتنی است، بالگرد حامل آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور کشورمان، عصر روز گذشته (۳۰ اردیبهشت) در مسیر بازگشت از مراسم افتتاح سد قیز قلعه‌سی به سمت شهر تبریز، در منطقه ورزقان استان آذربایجان شرقی دچار سانحه شده و تمامی سرنشینان آن به مقام رفیع شهادت نایل آمدند.

امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، حجت‌الاسلام آل‌هاشم نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه تبریز، رحمتی استاندار آذربایجان‌شرقی، سردار سید مهدی موسوی فرمانده یگان حفاظت رئیس‌جمهور و تعدادی از محافظین و خدمه بالگرد از دیگر سرنشینان بالگرد حامل رئیس‌جمهور بودند که در این سانحه به شهادت رسیدند.

کد خبر 1764555

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha