پرواز بالگرد رئیس جمهور تا عرش الهی، نصف جهان را در غم واندوه فرو برده است

خبر سنگین و تلخ «فرود سخت» بالگرد رئیس جمهور ایران در هوای مه‌ آلود جلفا به صعود آسان مبدل شد و پرواز این بالگرد تا عرش الهی امتداد یافت»، نصف جهان را در غم واندوه فرو برده است.

خبرگزاری شبستان- اصفهان: زهره‌سادات طالقانیسکوتی مرگبار نصف جهان را فراگرفته است. غم و اندوه از در و دیوار شهر فرو می‌ریزد. صدایی جز صدای خرد شدن دیوارهای شهر به گوش نمی رسد. حتی در و دیوار هم در این ماتم فراگیر عزدار شده اند، امروز همه چیز در تاریکی فرو رفته است، داغ سنگین است، ابراهیم، سید محرومان به آسمان پرکشیده است!

ابراهیم زمان بلند شو! بلند شو نمی توانیم باور کنیم، دیروز حوالی همین ساعات بود که خبر حادثه بالگرد رئیس‌جمهور و زنده بودن و نبودنش به گوشمان می‌رسید و دنبال خبری می‌گشتیم که از سلامت او خبر دهد ولی پس از انتظاری طولانی، تلخ و زجرآور که تا صبح امروز طول کشید امروز در غم از دست دادنش فرو رفته‌ایم.

خبر سنگین است: «فرود سخت» بالگرد رئیس جمهور ایران در هوای مه‌ آلود جلفا به صعود آسان مبدل شد و پرواز این بالگرد تا عرش الهی امتداد یافت.

حالا گویی نصف جهان در تاریکی و اندوه فرورفته است و همه چشم‌ها گریان‌اند. خیابان‌ها، که پر از جنب‌وجوش و زندگی بودند، اکنون در سکوت و بغضی سنگین غرق شده‌اند.

در این میان، مردمی که برای ادای احترام به سیدمحرومان در مساجد و گوشه گوشه شهر گرد آمده‌اند، با چشمانی پر از اشک و دل‌هایی شکسته به یاد او ایستاده‌اند. بغضی که در گلوی هر یک از آنان گیر کرده، حالا ترکیده و اشک‌ها بی‌وقفه بر گونه‌هایشان جاری شده است.

در میان این اندوه جمعی، چهره‌های مردم با یکدیگر متفاوت است. بعضی‌ها با چشمانی اشک‌بار و بغضی که هنوز در گلو دارند، سعی می‌کنند به یکدیگر دلداری دهند. هر نگاه، هر اشک، نشانگر قلبی شکسته و روحی خسته از این فقدان بزرگ است. انگار که همه شهر در یک عزای بزرگ و مشترک غوطه‌ور است.

در این روز تلخ، همه جا پر از تصاویر و یادگاری‌های اوست. هر فرد، با قلبی سنگین و حالی پریشان، به یاد سخنان و وعده‌هایی که او داده بود، اندیشناک است. سکوتی سنگین و معنادار بر شهر حاکم شده و همه در غم این فقدان بزرگ مات و مبهوت مانده‌اند و حسرت می‌خورند.

غم از دست دادن او، نه تنها یک فقدان سیاسی، بلکه یک زخم عمیق در قلب ملت است. مردم با دست‌هایی لرزان و قلب‌هایی اندوهگین، درباره او سخن می‌گویند و آه می‌کشند. این لحظات، لحظاتی است که نشان می‌دهد چگونه یک رئیس جمهور خادم‌الرضا می‌تواند با مردم پیوندی ناگسستنی برقرار کند و در دل‌های آنان جایگاه ویژه‌ای بیابد.

در این روزهای سخت، همدلی و همراهی مردم با یکدیگر، نمادی از اتحاد و همبستگی است که در لحظات بحران و اندوه، قوت قلبی برای همگان می‌شود. اشک‌ها و گریه‌ها، هرچند نشانه‌ای از غم و اندوه است، اما در عین حال، نشانه‌ای از عشقی عمیق و پیوندی جاودانه است که میان رهبر و مردمش وجود داشت.

و این مردم اندوهناک عصر امروز در جوار گلستان شهدای اصفهان در سوگ رئیس جمهور خود به سوگ می‌نشینند تا در کنار این مردان آسمانی مرهمی بر این غم سنگین بگذارند.

عصر امروز از ساعت ۱۷:۳۰ در خیمه حسینی گلستان شهدای اصفهان مراسم گرامیداشت رئیس جمهور شهید آیت‌الله رئیسی برگزار می‌شود.

بعدازظهر  یکشنبه ۳۰ اردیبهشت بالگرد حامل «سید ابراهیم رئیسی»، رئیس‌جمهوری اسلامی ایران به منظور حضور در مراسم افتتاح مشترک سد قیز قلعه‌سی و طرح توسعه و تکمیل سد خداآفرین با رئیس جمهور آذربایجان به استان آذربایجان شرقی سفر کرده بود  که در مسیر بازگشت در «جنگل دیزمار» در محدوده عمومی بین ورزقان و جلفا استان آذربایجان شرقی دچار سانحه شد و سقوط کرد و رئیس‌جمهور، آیت‌الله آل هاشم امام جمعه تبریز، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی و چند تن دیگر از همراهان از جمله سرنشینان این بالگرد همگی به شهادت رسیدند.

کد خبر 1764578

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha